- רדיו קול חי - -

קום והתהלך בארץ: הגלילי המערבי – חלק ב'

צוק מנרה
מתחברים אל הטבע בצוק מנרה עם טיולים רגליים במסלולי הליכה ומסלולי ניווט מודרכים, בילוי חוויתי במגלשות ההרים הייחודיות שמעלות את הדופק, ניתורים וקפיצות בטרמפולינות הבנג׳י המקפיצה ומתחם אתגרי עם שלל פעילויות. אפשרות לינה במתחם האירוח, מנרה לודג' כולל בילוי ללא תשלום בפעילויות הצוק. (החל מ-850 ₪ לזוג). לפרטים טל' 04-6905830

גן וחיות בקיבוץ דגניה א'
גן חיות ייחודי ויפהפה, שבו מרחבי דשא, אזורי פיקניק וספארי ענק. הביקור בגן הוא חוויה למשפחות, למוסדות חינוך ולקבוצות מאורגנות. מרחבי דשא מוצלים, בריכות מים פסטוראליות בהן משכשכים עופות המים, כלובים מרווחים בהם מתגוררות בהרמוניה חיות רבות ומגוונות כגון: קנגורו, תוכים מדברים, צבים סודניים ענקיים, קופים עם גור קופיף על הגב, ברבורים שחורים, טווסים מיוחדים, ברווזים, סוריקטות ("טימון") ועוד רבים.

בנוסף בגן וחיות יש אזור ספארי: מתחם ענק בו ניתן לטייל ולראות מקרוב יעלים, צבאים, אמו וחיות נוספות. 04-6608488

אגם חי יראון

במרומי הגליל העליון בסמוך להר מירון, באזור המבותר בערוצי נחלים, בין שמורות טבע, חורשות ומטעים שוכן קבוץ יראון. בלב הקבוץ קיים ״אגם חי״, אגם טבעי וקסום וסביבו אתר נופש ובילוי.

באגם מגוון גדול של בעלי חיים אזור רחב ידיים של מדשאות, שולחנות ושפע צל.
באגם אפשרות לשכור סירת פדלים לשייט משפחתי רגוע בין הברווזים, אפשרות להאכיל את בעלי החיים. מסלול מעגלי רגלי מסביב לאגם, גינת ירק. 04-6868304

מסלול טיול – קצר וקליל לכל המשפחה – נחל פרוד

מסלול שמתאים לכולם. היות שהוא במורד הנחל הוא לא מתאים לעגלות אך בהחלט מומלץ להצטייד במנשאים הנכונים ולצאת לדרך. מדובר במסלול קצרצר, קצת פחות מקילומטר של הליכה קלה, בירידה לאורכו של נחל פרוד, שבשל העובדה שנלך לאורכו בירידה ממושב שפר, התחפש ומעתה הוא עונה לשם "נחל שפר".

את הרכבים נקפיץ ל"חניון שפר" הנמצא על כביש 866, כ- 350 מטר מצומת הכניסה לקיבוץ פרוד. נפנה בעיקול הכביש שמאלה, נרד לדרך העפר ונחנה את הרכבים בחניון. מכאן ניסע לנקודת תחילת המסלול, בנסיעה של פחות מ- 2 ק"מ לטבורו של מושב שפר. כשנגיע למושב, ניסע למרכזו, ברח' האלון עד שהוא מתעקל שמאלה לדרך עפר שם נראה שלט גדול שמציין – התחלת מסלול נחל שפר.

נחנה את הרכב בצורה בטוחה בצד הכביש ונצא למסלול. מייד כשנעבור את גדר היציאה מהמושב (אל תשכחו לסגור אחריכם את הגדר), נשמע היטב את שאון המים הזורמים ויתגלה לנו מראה מלבב במיוחד – ערוץ נחל שוצף וקוצף ובגלל השיפוע והפרשי הגובה, נוצרים בו המון מפלונים שהופכים את המחזה לשמח במיוחד. בדרך כלל, המפלים זורמים ימים ספורים בלבד בשנה, כך שאם טרם ביקרתם כאן, מהרו לעשות זאת…

את הירידה לכיוון הרכב אני ממליץ לעשות בשביל שיורד מהגדה המזרחית של הנחל, כלומר – כשנרד, נחל שפר יזרום מימין לנו. צמחיה טיפוסית תספק לנו שפע של פינות מנוחה בצל עצי חרוב ואלה א"י, אפילו רקפות וכלניות (לא במרבדים וכבר לא בשיא פריחתן אבל הן עדיין כאן) יקבלו את פנינו לאורך ההליכה. המים נעימים, תנו לילדים (וגם לגדולים) לקפץ בהם, ליהנות מיפי המפלים ומהטבע שמסביב.

מדי פעם ניתקל בסימון שבילים כחול-לבן, שאף חוצה את הערוץ, פחות או יותר באמצע המסלול, (ממש לא חייבים לעקוב אחרי סימון השבילים, ניתן פשוט ללכת לאורך הדרך היורדת לכיוון החניון בלי לחצות את הנחל ובלי להירטב למי שממש לא חפץ בכך) ולאחר הליכה של כ 700-800 מ' במגמת ירידה נגיע לחניון שפר, בו השארנו את הרכבים. כאן תמצאו חניון קק"ל שופע פינות ישיבה, שולחנות פזורים בכמות יפה, מספר גשרונים שחוצים את ערוץ הנחל מספקים אטרקציה חביבה לילדים וכנראה, גם המוני מבקרים שהגיעו לכאן לפיקניק/מנגל/טבילת רגליים וכד'. תנצלו את הנקודה להתרעננות, שתיית מים והחלפת בגדים ליבשים.
למתקדמים שבחבורה מומלץ להמשיך עם ערוץ הנחל לכיוון קיבוץ פרוד, שם תפגשו שני מפלים גדלים ומרשימים אפילו יותר.

(ההמלצה נכתבה ע"י יריב המאירי, המנהל את תיירות ארץ כרמי זית, שמקדמת את התיירות באזור משגב- כרמיאל – בקעת בית הכרם).

'רכבת הבריחה לצמח'
מרחב בריחה משפחתי, במתחם תחנת הרכבת ההיסטורית של צמח. המרחב יופעל במהלך ימי חול המועד פסח מ-10:00 עד 17:00.

הפעילות מציעה חווייה חינוכית, היסטורית תוך שילוב אמצעי מדיה וטכנולוגיה מתקדמים לכל המשפחה.

תחנת הרכבת ההיסטורית של צמח (מציינת 114 שנים להקמתה…) הינה תחנת קצה מהחשובות בקו רכבת העמק ההיסטורי (רק שמונה שעות מדמשק!). התחנה שופצה ושוחזרה והפכה לאתר ייחודי בנוף ההיסטורי תיירותי של צפון הארץ וסובב כנרת.

עמק יזרעאל
ברווזים בכפר

אתר מרתק הנמצא במשק החקלאי היחיד בארץ לגידול ברווזים.
בסיור חווים יחד את פלא הבריאה – פלא היווצרות החיים – הכל דרך חיי הברווז.
החל מהברווזה שמטילה את הביצים, איסוף הביצים בלול, התפתחות האפרוח בתוך הביצה ועד לבגרות – נעמוד על אופן ההתאמה שלהם לחיים במים, באוויר וביבשה.

בפינת הליטוף אפרוחי הברווזים ובפינת היצירה מזכרת מעשה ידי הילדים.
ברווזים בכפר 0526577591 .