ההיערכות האדירה לפסח בירושלים | ריאיון עם מפקד אגף תנועה בירושלים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ההיערכות האדירה לפסח בירושלים | ריאיון עם מפקד אגף תנועה בירושלים

    היערכות שיא במשטרת ירושלים ובאגף התנועה של המחוז לחג הפסח: מאות אלפי אנשים צפויים לעלות לרגל בחג הפסח כשבשיאו מעמד ברכת הכהנים ברחבת הכותל המערבי | ריאיון מקיף עם מי שאמון על המערכה התחבורתית, מפקד אגף התחבורה בירושלים סנ"צ ארז תבור

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר חודשים רבים נערכים במשטרת ירושלים ובאגף התנועה של מחוז ירושלים לחג הפסח וחוה"מ. כמידי חג מאות אלפים צפויים להגיע לבירה , כשהשיא הינו מעמד ברכת הכהנים המסורתית בכותל המערבי ביום שני י"ז בניסן, ובאותו יום בשעות הערב מעמד הקבלת פני רבו של תנועת ש"ס בהיכל ארנה בירושלים.

    בין ישיבת היערכות להערכת מצב, התפנה מפקד אגף התנועה בירושלים סנ"צ ארז תבור לתת ראיון לאתר קול חי על היערכות המשטרה בנושא התנועה בכבישי הבירה, ובהמלצות שנתן להעביר לציבור נוכל לטייל ולהגיע לכותל בדרך מהירה.

    "חשוב לציין כי השנה חול המועד מתפרס על פני שבוע שלם, מבחינתנו זה טוב. המדיניות של מפקד המחוז ושלי כמפקד אגף התנועה להשאיר את הצירים סביב העיר העתיקה פתוחים, פרט ליום ברכת הכהנים שעשרות אלפים יגיעו לכותל בפרק זמן קצר, אז משעות הבוקר ייסגרו לתנועה חלק מכביש המטה הארצי וכן דרך חברון".

    סנ"צ תבור אומר עוד כי "יש שליטה מלאה ברמזורים של הכבישים, כך שבכל עת נוכל להאריך, לקצר רמזורים או להבהבם ושוטרים שלנו יכוונו את התנועה. אני יודע את ההשלכות בכל נגיעה ברמזור ולכן מרכז הבקרה יעביר לנו דיווחים שוטפים על הנעשה בכבישי העיר".

    "אני רוצה להמליץ לכל הבאים לעיר או לכותל המערבי, השתמשו בחניונים: הלאום, טדי, הר הרצל וגבעת התחמושת, משם יש שאטלים לכותל וחזור, בכל יום מימי חוה"מ משעות הבוקר ועד לשעות הערב המאוחרות וכן הרכבת הקלה. המלצה נוספת השתמשו בתחבורה הציבורית וברכבת הקלה. כל הקווים לכותל בימי חוה"מ יתוגברו באופן משמעותי, כשגם מהשכונות החרדיות ייצאו קווים לכותל מדי יום. ביום שני ברכת הכהנים הרכבת הקלה בשעות הבוקר תפעל כל 4 דק', קווי האוטובוסים לכותל כל 3 דק'. השאיפה של כולנו זה לא לגעת בכבישים ולא לסגור אותם".

    באשר למוגבלי ניידות ונכים, אומר סנ"צ תבור: "נכים הרוצים להגיע לכותל יש מערך הסעות של עזר מציון שיסיעו אותם".

    השנה בפעילות השטח, סנ"צ תבור מספר כי יתקיים באופן מוגבר נוהל גרירת רכבים. "השנה נפעיל מערך של גרירות רכבים החונים בסיכון ומפריעים לתנועה. המאפיין בחול המועד פסח הוא שבמשך היום אנשים פחות יוצאים בגלל מזג האוויר והיציאה יותר היא אחה"צ ובערב. לכן יש צפי בשעות הללו לעומסי תנועה בכבישים רבים. השוטרים שלנו יעמדו בצמתים להזרמת התנועה. ושוב, נעשה הכל כדי לא לחסום את הצירים בגלל עומס מבקרים".

    באשר לציון רחל אמנו ע"ה, אומר תבור: "המוני מתפללים מגיעים בחול המועד הקצנו כוחות בהתאם לעומסים ככל שיידרש".

    בנוגע למעמד הקבלת פני רבו למרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן שליט"א, אותו מקיימת תנועת ש"ס מזה שנים, אומר סנ"צ תבור: "עצם זה שהאירוע עבר להיכל ארנה ,לנו זו הקלה. כלל האוטובוסים יחנו בחניון ארנה וטדי ולא אמורה להיות הפרעה לתנועה בשעות אלו של המעמד".

    במוצאי שבת שאחרי שביעי של פסח, אנו נערכים לתת מענה לכל אלו שיסעו חזרה לביתם ברחבי הארץ. כמויות גדולות של אוטובוסים יהיו על צירי התנועה בעיקר בר אילן, ירמיהו, בעלזא ונסייע ככל שיצטרכו. במשטרה גם ערוכים לעבות את העיר ובעיקר העיר העתיקה והדרכים לכותל בכוחות גדולים של שוטרים ושוטרי מג"ב, כדי לשמור על הסדר הציבורי, ואבטחת ההמונים הצפויים להגיע לכותל במהלך ימי חול המועד".

    להבדיל, מקום נוסף בירושלים בו מתקיים היערכות מוגברת, זהו גן חיות התנכ"י המאופיין בחוה"מ במבקרים רבים. "השנה האתר יפעיל אנשי פיקוח הן על החניה והן בכביש הגישה למקום, אם יצטרכו אותנו – נהיה שם", אומר סנ"צ תבור.



    0 תגובות