הרבנים הראשים מכרו את החמץ של המדינה

    איתי גדסי No Comments on הרבנים הראשים מכרו את החמץ של המדינה

    הרבנים הראשיים לישראל נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד יוסף ומרן הראשון לציון הגר"י יצחק יוסף מכרו את החמץ של המדינה לתושב אבו גוש, חוסיין ג'אבר | כך זה התבצע

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרבנים הראשיים לישראל מכרו היום (חמישי) כבכל שנה בערב חג-הפסח, את החמץ של מדינת ישראל ובתוכם מחסני החירום של המדינה, משטרת ישראל, שב"ס, בתי החולים, משרדי הממשלה ועוד, לנכרי חוסיין ג'אבר – תושב אבו-גוש, שהחמץ יהיה בבעלותו . בנוסף, מכרו הרבנים הראשיים את החמץ של עשרות אלפי האנשים שבחרו למכור את החמץ דרך אתר האינטרנט של הרבנות הראשית לישראל.

    הטקס שנערך השנה באולם הכניסה של בית היכל שלמה, אשר שימש בעבר את לשכות הרבנים הראשיים לישראל, על ידי הרבנים הראשיים לישראל הרה"ר מרן הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף והרה"ר מרן הרה"ג דוד לאו יחד עם סגן שר האוצר יצחק כהן שהעביר כתב ההרשאה משר האוצר המסמיך את הרבנים הראשיים לישראל, למכור את החמץ של מדינת ישראל בהתאם לחוק נכסי המדינה לחוסיין ג'אבר, תושב אבו גוש.

    במהלך טקס המכירה קיבלו הרבנים הראשיים מג'אבר מקדמה על סך של 20,000 ₪, על פי הסכם המכירה עליו חתמו הצדדים, לאחר חג הפסח יעריכו שלושה שמאים את שווי החמץ של המדינה ואז יוכל הקונה, ג'אבר להשלים את העסקה וככל שלא יוכל להשלים את העסקה החמץ יוחזר לרשות המוכרים, הסכם המכר בעל תוקף הלכתי וחוקי ומאפשר לאזרחי ישראל לקיים בהידור את מצוות הפסח מבלי להיכשל בחשש של חמץ הנותר בבעלותם.

    חלקו הראשון של טקס נפתח בחתימת ומסירת כתב הרשאה של שר האוצר החתום על ידי שר האוצר השר משה כחלון שנמסר על ידי סגנו ס.שר האוצר ח"כ הרב יצחק כהן לרבנים הראשיים המעניק להם אחריות על חמץ המדינה ומסמיך את הרבנים הראשיים למכור את החמץ של מדינת ישראל.

    נוסח שטר ההרשאה אותו מסר סגן שר האוצר לרבנים: "בתוקף סמכותי אני מסמיך את הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, שניהם ביחד או כל אחד לחוד, להיות מורשים לכל פעולה הקשורה למכירת חמץ לנכרי, כנהוג וכמקובל בישראל".

    לאחר מכן, מכרו הרבנים הראשיים בשם המדינה את החמץ לחוסיין ג'אבר. בסיום הטקס, בירכו הרבנים הראשיים לישראל את סגן השר יצחק כהן, את עם ישראל ואת עובדי הרבנות הראשית ואיחלו לכל עם ישראל חג פסח כשר ושמח.



    0 תגובות