אש לפני הכל • העיקרון החדש של כוכבי: "מוכנות והשתנות"

    קובי פינקלר No Comments on אש לפני הכל • העיקרון החדש של כוכבי: "מוכנות והשתנות"

    צה"ל מעמיד את עיקרון ה"מוכנות והשתנות" בבסיס עשייתו ומתרכז בפעילותו למערכה ברצועת עזה | מנהלת חדשה שהוקמה – "מנהלת מטרות רב זרועית" – תשלב יכולות מודיעיניות, סייבר וניתוח מידע | וגם, הקצאת משאבים מיוחדת תתרכז בלוחמים

    אילוסטרציה צילום: Ofer Zidon/FLASH90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלושה חודשים אחרי כניסתו של רב אלוף אביב כוכבי לתפקידו  כבר ניתן לחוש ולהבין את העיקרון המוביל בתכנון התכנית הרב שנתית של צה"ל לשנים הקרובות ובראשו: צה"ל מעמיד את העיקרון של ה"מוכנות והשתנות" בבסיס עשייתו. כפועל יוצא מכך, ישמרו מגמות תר"ש 'גדעון' בהיבטי האימונים, מלאים וחלפים. בנוסף לכך, יימשך ריכוז מאמץ לשיפור מוכנות צה"ל למערכה ברצועת עזה.

    לצד המשך התהליך העיצובי וגיבוש התר"ש התקבלו בצבא מס' החלטות שתכנסנה לתוקפן כבר בזמן הקרוב ובתוכן הקצאת משאבים לשיפור יכולות בקצה המבצעי של צה"ל על מנת לחזק את יכולת הכוח הלוחם בהשמדת האויב ובכך לשלול את יכולותיו בעוצמה רבה יותר ובמהירות רבה יותר.

    בהתאם לכך תוקם מנהלת מטרות רב זרועית – שהוא גוף מטה משולב לאמ"ן וח"א בשיתוף עם הפיקודים המרחביים, שתוביל ותרכז יצור מטרות מוגבר בגזרות השונות, תוך שילוב יכולות מודיעיניות מתקדמות, מחשוב על וניתוח מידע רחב באמצעות מערכות מתקדמות וכל זאת, מתוך רצון להביא לשיפור בכמות ואיכות המטרות בגזרות השונות.

    גולת הכותרת בעשייתו של המטכ"ל החדש בפיקודו של כוכבי תהיה הקמת יחידה רב מימדית – יחידה אשר תשלב יכולות חי"ר, הנדסה, נ"ט, אש, אוויר ומודיעין שמהווה יחידת מודל לשינויים עתידיים ביחידות התמרון זאת לצד הקמת חטיבת שילו"ח – חטיבה שתעסוק בשיטות לחימה רב זרועיות חדשניות ובחדשנות טכנולוגית על מנת לנצל הזדמנויות מבצעיות וטכנולוגיות בראייה תפיסתית ורב זרועית.



    0 תגובות