הנשיא ריבלין הטיל על ח"כ נתניהו את הרכבת הממשלה ה-35

    איתי גדסי 1 Comment on הנשיא ריבלין הטיל על ח"כ נתניהו את הרכבת הממשלה ה-35

    נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה על ח"כ בנימין נתניהו • לנתניהו 30 יום, שאם לא יצליח להרכיב ממשלה יבקש מהנשיא ארכה של 14 יום נוספים • הנשיא ריבלין: "עברנו מערכת בחירות קשה. מכל הכיוונים נאמרו דברים שלא צריכים היו להיאמר

    צילום: חיים צח, לע"מ
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הטיל הערב, יום רביעי, י"ב בניסן, 17 באפריל, את הרכבת הממשלה על חבר הכנסת וראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. מוקדם יותר, חתם הנשיא על כתב מינוי לבנימין נתניהו בו הטיל עליו את הרכבת הממשלה, כנדרש על פי "חוק יסוד: הממשלה."

    בפגישת הנשיא עם נתניהו הוא מסר לו את המכתב בו הוא מודיע לו כי החליט לאחר ההתייעצות עם נציגי הסיעות בכנסת החדשה להטיל עליו את התפקיד להרכבת הממשלה הבאה של ישראל.

    נציין כי לא מדובר בהפתעה, שכן נתניהו זוכה לתמיכת 61 חברי כנסת מול כ45 לגנץ שכן הסיעות הערביות הודיעו שלא יתמכו באף מועמד.

    יצוין כי מרגע שהטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

    במהלך הפגישה אמר הנשיא ריבלין לנתניהו: "בדמוקרטיה הרוב מכריע, והרוב אמר את דברו בבחירות אלה. לאחר התייעצות עם יושב ראש ועדת הבחירות, המשנה לנשיאה השופט מלצר, פתחתי בהתייעצויות עם נציגי הסיעות, עוד טרם פרסום התוצאות הרשמיות והסופיות. בהחלט לקחנו בחשבון שינויים בתמונת המנדטים, אבל שהתמונה הכללית ברורה. לאחר שנועצתי עם נציגי כל הרשימות הנבחרות, בהתייעצות שהייתה לראשונה גלויה ושקופה לכלל הציבור, הריני להודיע כי שישים וחמישה חברי כנסת המליצו עליך – ראש הממשלה היוצא, וחבר הכנסת בנימין נתניהו, כמי שתוטל עליו – מלאכת הרכבת הממשלה.

    "אדוני. אתה מקבל היום את כתב המינוי להרכבת הממשלה. זכית, זו הפעם החמישית באמונו של העם היקר הזה, היושב בארצנו. עליך מוטלת האחריות להרכיב ממשלה, בזמן שמשימות כבדות מונחות בפני הממשלה והכנסת הנכנסות, קואליציה ואופוזיציה כאחת. ביצור ופיתוח מעמדה הביטחוני והמדיני של מדינת ישראל, לאור האתגרים בחזיתות השונות, וכן לאור ההזדמנויות שאולי יעמדו לפתחנו. כמו כן, צמצום וסגירת הפערים החברתיים. העוצמה החברתית-כלכלית שלנו, היא המפתח לעוצמה הביטחונית והמדינית שלנו. רק ישראל חזקה מבפנים היא ישראל חזקה מחוץ. ולבסוף, איחוי הפצעים והקרעים שנפערו בינינו. עברנו מערכת בחירות קשה. מכל הכיוונים נאמרו דברים שלא צריכים היו להיאמר. לא במדינה יהודית, ולא במדינה דמוקרטית. קיר הברזל הוא קיר שיש להציב בינינו לבין האויבים שלנו. לא בתוך הבית, לא בתוכנו, לא בינינו. נגמר "אנחנו והם", מעכשיו זה רק "אנחנו".

    "זה הזמן להפסיק להילחם "בהם", ולהתחיל להילחם על החזרת האמונה ב-"אנחנו". להילחם על הבית המשותף שלנו, שחילונים, דתיים, חרדים, יהודים וערבים, מימין ומשמאל, יכולים למצוא בו את עצמם כשותפים שווים. האחריות לכך מונחת על כתפי כל סיעות הכנסת, והיא מונחת, יותר מכול על כתפך, אדוני ראש הממשלה.

    "בסוף דבריי, ובנימה אישית. התרגשתי מאוד מהאיחולים ומהתפילות של נציגי כל הסיעות, לרפואתה ולהחלמתה של נחמה, רעייתי. התרגשתי מהמילים הכנות, שיצאו מהלב ונכנסו אל הלב, ולא פחות מכך התרגשתי מההתלכדות של נציגי כל הקשת הפוליטית, בדאגה הכנה לשלומה ולרפואתה. אזרחי ישראל יחד עם כל העם בישראל, אני מתפלל להצלחתה ולשגשוגה של מדינת ישראל, ושל החברה בישראל.

    נתניהו ריבלין

    דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הענקת כתב המינוי לתפקיד הרכבת הממשלה, בבית הנשיא בירושלים: ״ראשית אני מבקש לשלוח שוב בשם העם כולו את איחולינו ותפילותינו לשלומה של רעייתך, נחמה, וכן גם להביע הערכה על האופן שבו הובלת את תהליך ההתייעצות לקראת הרגע הזה בצורה חדשה.

    זוהי הפעם החמישית שבה אני מקבל על עצמי את המשימה לכונן את ממשלת ישראל. אין זכות גדולה מזאת בחיים הדמוקרטיים. אני נרגש כמו בפעם הראשונה, במובן מסוים אפילו יותר מהפעם הראשונה, ואעשה הכל להצדיק את האמון שאזרחי ישראל נותנים בי.

    אני מודע היטב לגודל האחריות שמוטלת על כתפיי. אפעל כשליח העם על כל חלקיו – אלה שבחרו בי, ואלה שלא בחרו בי. יסוד כוחנו הוא היכולת לפעול יחד – כתף אל כתף, בערבות הדדית, מול המשימות העיקריות שעומדות לפנינו.

    בתקופה של טלטלה עזה שפקדה ועדיין פוקדת את אזורנו, הצלחנו לא רק לשמור על ביטחונה של המדינה, על יציבותה, הצלחנו להפוך את ישראל לכוח עולמי עולה, אפילו למעצמה של ממש בכמה תחומים מרכזיים, ונראה שכל יום מביא בשורה חדשה.

    אדוני הנשיא, אנחנו דיברנו לפני דקות אחדות על באר שבע ועל המשך תנופת פיתוחה. רק אתמול התפרסמה רשימה עולמית, שמדרגת את הסביבה הטכנולוגית-העסקית של 1,000 ערים בעולם. במאייה הראשונה, מתוך 1,000, במקום השישי במאייה הראשונה – תל אביב שלנו, זו גאווה עצומה.

    במאייה השנייה נוספה עיר חדשה מישראל – באר שבע. חברות היי-טק וסייבר בין-לאומיות מובילות מגיעות אל בירת הנגב, ואני חושב שזה הישג בלתי רגיל שממלא את לב כולנו בגאווה גדולה ובתקווה גדולה.

    אני מבטיח שנשקיע את מירב המאמצים להמשיך בדרך הזאת, וזה אומר כמובן להשקיע את מירב המאמצים להרכיב את הממשלה בהקדם, ממשלה יציבה ומלוכדת. אנחנו אמנם עומדים ערב חג הפסח, אבל נתחיל במגעים לכינון הממשלה בלא שיהוי מיותר, כי המשימות הלאומיות מחייבות זאת.

    אני מבקש להודות לכל 65 חברי הכנסת שהמליצו עליי בפניך. בפרט אני מבקש להודות לשותפיי הבכירים גם בממשלה היוצאת, ראשי המפלגות, שפעלו בצורה מרשימה יחד עם שרי הליכוד בממשלה הקודמת, ואני בטוח שנמשיך יחד לעשות זאת גם בממשלה החדשה שנקים.

    אדוני הנשיא ואזרחי ישראל, אנחנו בפתח חג הפסח, מחרתיים כל עם ישראל יסב סביב שולחן ליל הסדר. דור אחר דור קראנו בהגדה: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" – והנה אנחנו פה, בירושלים הבנויה והנבנית, בירתנו הנצחית, וממנה בוקע אור גדול. אנו חזקים ברוחנו, דבקים במורשתנו. כראש ממשלת ישראל הנבחר אמשיך לשרת את עמנו ומדינתנו – כדי שיחד, יחד נבטיח, בעזרת השם, את נצח ישראל. תודה לך אדוני הנשיא.״

    4bf72a86-72cc-4af7-808f-335431b2e36f

    יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, בתגובה להחלטה להטיל על נתניהו להרכיב את הממשלה: ״כל התחייבות במו״מ הקואליציוני הקשורה בחקירות נתניהו תהיה עבירה של הפרת אמונים בין המסכמים



    1 תגובות

    מיין תגובות