- רדיו קול חי - -

ב"דגל התורה" מתכוננים למו"מ קואליציוני – ללא הנחות

יו"ר "דגל התורה" משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס התכנסו אתמול בבית "דגל התורה" בבני ברק כדי לדון בפרטי הנקודות העקרוניות והאידיאולוגיות לקראת המו"מ הקואליציוני * במרכז הדיון העמידו הנציגים את הצורך בעמידה עיקשת לחיזוקה של קדושת יום השבת לפרהסיה הציבורית נוכח רמיסתה בריש גלי בקדנציה האחרונה והפיכתה ליום חולין רח"ל * ח"כ גפני יפנה ליועמ"ש לממשלה לבדוק את חוקיות כוונת עיריית ת"א להפעיל תחבורה ציבורית בשבת לקראת אירוע בינלאומי. "אנחנו נדרוש בהסכם הקואליציוני למנוע את כל אותם תירוצי סרק של פיקוח נפש מדומה בכל אירוע ציבורי הנערך במוצ"ש, כדי לפגוע בקדושת השבת" *

בתום מערכת בחירות גורלית, עדיין נמשכים המאמצים לתיקון תוצאות האמת בעקבות טעויות הקלדה וספירה לא נכונים שהביאו למצג לא משקף את ההצבעה האמיתית, ומונע כרגע את המנדט השמיני מ"יהדות התורה", כשהתקווה כי ביממה הקרובה נתוני האמת יתבררו ויתוקנו וכוח הנציגות החרדית תגדל לטובת הציבור החרדי.

בד בבד, נערכים ביהדות התורה לקראת המו"מ הקואליציוני ונציגי "דגל התורה" התכנסו אתמול לישיבת היערכות מקדימה בבית התנועה בבני ברק שם השתתפו יו"ר דגל התורה משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס, במרכזו דנו בנקודות עיקריות ומדיניות קיום המשא ומתן.

בפגישה עמדו כל הנציגים על הצורך בעמידה עיקשת ואיתנה להשיב את קדושתה של השבת למקומה הראוי וחיזוק ציביונה היהודי של ישראל שנשחק ומתכרסם למגינת כל לב באופן עקבי, עד כי בשנים האחרונות הפכה השבת ליום השיפוצים הבלתי רשמי של ישראל, וכל אירוע גדול שנערך בסופי שבוע גרם לחילולי שבת נרחבים בעיצומה של השבת בשל טענות סרק של "פיקוח נפש" מדומה.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני יחד עם חברי הכנסת אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס דנו אודות כוונת עיריית תל אביב להפעיל מערך תחבורה ציבורית חינמית בעיצומה של השבת בעוד מספר חודשים לקראת אירוע בינלאומי הצפוי להיערך בעיר.

בשיחה עם "יתד נאמן" הביע ח"כ גפני את מחאתו החריפה על המשך חילולה של השבת וכוונתו לפעול למניעת החרפה. "אבדוק אם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת היא חוקית, אפנה בנושא הזה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה למנוע את הפעילות הזאת. בנוסף אנחנו נדרוש בהסכם הקואליציוני למנוע את כל אותם תירוצי סרק של פיקוח נפש מדומה בכל אירוע ציבורי הנערך במוצ"ש, כדי לפגוע בקדושת השבת. מה שהיה לא יהיה יותר. היהדות החרדית נתנה לנו את הכוח להיאבק על העמדת הדת והיהדות בארץ ישראל ואנו מתכוונים לפעול עם המנדט הזה בכל כוחנו בעמידה איתנה על הצורך בביצורה של קדושת השבת וחיזוקו של הצביון היהודי בפרהסיה הציבורית בארץ הקודש. לא ניתן למה שקרה בקדנציה האחרונה לחזור שוב. השבת תובעת את עלבונה ואנו נפעל לקדשה בקדושה יתירה", אמר גפני.