- רדיו קול חי - -

תביעה אזרחית כנגד ערבי שתקף יהודי בעיר העתיקה

תביעת פיצויים נגררת על סך 30,000₪ הוגשה לאחרונה על ידי עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, נגד נאסר אלעואודה, אשר תקף נער יהודי לפני כשנתיים בשער השלשלת בעיר העתיקה. התוקף הודה במיוחס לו במסגרת עסקת טיעון ונגזרו עליו שלשה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי, שעד כה עדיין לא הועבר לתובע.

המקרה התרחש בערב ראש חודש אדר כאשר הגיע התובע, אז נער כבן 15, אל שער השלשלת, ויחד עם כמה מחבריו קיימו במקום תפילה חגיגית הכוללת שירה וריקודים. בכל הזמן הזה עמד התוקף בסמוך, עד שבשלב מסוים החל עימות מילולי בין התוקף ואדם נוסף לבין התובע וחבריו. בשיא העימות קילל התוקף את התובע והכה אותו. מעוצמת המכה הועף מכשיר הטלפון של התובע, בו תיעד את כל המתרחש.

בעקבות התקיפה, נעצר התוקף ולאחר חקירה במשטרה הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו עבירה של תקיפה סתם. כאמור, התוקף הודה במעשיו במסגרת עסקת טיעון, הורשע ונדרש לשלם פיצויים סמליים למותקף.

כעת, הגיש הקטין המותקף תביעה אזרחית נגררת לפלילים על סך 30,000 ש"ח, פיצויים בגין נזקים, כאב, סבל, עוגמת נפש רבה, פגיעה בתחושת הביטחון ומועקה שנגרמו לתובע כתוצאה מהמקרה. בכתב התביעה מזכיר עו"ד בלייכר מארגון חוננו, כי מדובר היה בפער גילאים משמעותי בין התוקף לתובע, שכן התובע היה נער בן 15 בעוד התוקף היה בשנות העשרים לחייו.

עוד צוין בכתב התביעה כי התקיפה פגעה בתחושת הביטחון של התובע ומאז האירוע, ולאורך מספר חודשים ארוכים, חש התובע מאוים וחשש שתקיפה מהסוג הזה תחזור על עצמה.

עו"ד בלייכר מסר "אנו נתקלים פעמים רבות בעיר העתיקה באיסלמיסטים אנטישמים אשר חושבים שהם מעל החוק, מבצעים פשעי שנאה ותקיפות כנגד יהודים בעזות מצח ואף בסמיכות לאנשי משטרה. אנו בארגון חוננו פועלים יחד עם נפגעי העבירה גם במישור הפלילי וגם במישור האזרחי למיצוי הדין עם אותם פורעים. אני מקווה שהתביעה האזרחית תפצה את הנפגע על הנזק שנעשה לו, ובנוסף תעביר מסר מרתיע כלפי הטרוריסטים כאשר הם ישלמו מכיסם על פשעיהם".