נתניהו: "קיבלנו שוב מנדט; בע"ה נעשה ונצליח"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "קיבלנו שוב מנדט; בע"ה נעשה ונצליח"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה והתייחס לשורת נושאים שעל סדר היום | על הניצחון בבחירות אמר: "הדבר בא לידי ביטוי בהחלטה של הציבור לחדש לנו את המנדט כתוצאה מעשייה עצומה בכל התחומים שמיוצגים סביב השולחן הזה"

    נתניהו צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "בראשית דברי אני רוצה להתייחס ל"בראשית". בסוף השבוע מדינת ישראל עשתה היסטוריה. היא הייתה אחת משבע המדינות שהגיעה לחוג מסביב לירח ואחת מארבע המדינות שנחתה על הירח, אבל נחתנו בצורה לא מיטבית. זהו הישג כביר לתשלובת של SpaceIL, של התעשייה האווירית ושל מדינת ישראל שתמכה בזה. אנחנו מתכוונים לשגר את "בראשית 2", מדינת ישראל שהשתתפה בשיגור החללית הראשונה תשתתף גם בשיגור החללית השנייה ואני מקווה שהפעם בהצלחה. במקרה הזה נהיה באמת המדינה הרביעית שתנחת בהצלחה על הירח".

    "זה מוכיח קודם כל את היכולות שלנו, את השאיפות שלנו ואת העובדה שאנחנו לא מתרשמים מכישלונות. ההבדל בין מנצחים למפסידים הוא שאנחנו לא מוותרים. אנחנו ננסה עוד פעם ועוד פעם עד שנצליח. אני מעריך שיש לנו סיכוי טוב להצליח בפעם השנייה. לפי מה ששמעתי ומהתקלות שראיתי שם – אנשים יבחנו את הבעיה ומסוגלים גם להתמודד איתה".

    נתניהו התייחס להצלחה בבחירות ואמר: "בפתח הישיבה הזאת אני מבקש לברך את חברי הממשלה על ארבע שנים מלאות עשייה ורבות הישגים. הישגים רבים מאוד. הדבר בא לידי ביטוי בהחלטה של הציבור לחדש לנו את המנדט כתוצאה מעשייה עצומה בכל התחומים שמיוצגים סביב השולחן הזה – בפעולה מאוד ברורה ומוצלחת של שרי הממשלה. אנחנו נמשיך לעשות זאת גם בממשלה הבאה ובעזרת ה' נעשה וגם נצליח".

    בהמשך דבריו, התייחס נתניהו לסערה בארה"ב: "בסוף השבוע הייתה התפתחות מאוד חשובה למדינת ישראל ולקהילה הבינלאומית. בית הדין בהאג דחה את דרישת התובעת של בית הדין הבינלאומי לחקור את חיילי ארה"ב. הדבר הזה בלם דבר שהופך על פניו את המטרה המקורית של הקמת בין הדין הבינלאומי. הוא הוקם בעיקר אחרי עוולות הפוגרומים, רצח העם ובעיות אחרות שהתעוררו במהלך השנים, כדי לטפל במדינות ובאזורים שאין בהם מערכת משפט אמיתית. הם נטפלים לארה"ב וישראל, לדמוקרטיות, שאגב לא חברות בבית הדין הבינלאומי, אבל ללא ספק יש לנו את מערכות המשפט הטובות ביותר בעולם, ושהן מאוד לא שגרתיות, משום שיש מעט מאוד כאלו. לבוא ולהעמיד את החיילים של ארה"ב או את החיילים של ישראל, או את מדינת ישראל או את ארה״ב למשפט זה אבסורד; זה היפוך של כל המטרה המקורית של בית הדין הבינלאומי. לכן מה שיש כאן זה תיקון עוולה, וזה מעשה שיש לו השפעות מרחיקות לכת לגבי התנהלות המערכת הבינלאומית ביחס למדינת ישראל. אני מברך את ארה"ב, את הנשיא טראמפ ואת ממשל טראמפ על עמידתם האיתנה לצד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. כמו גם בפעמים קודמות, הוכח שלישראל אין ידידה טובה יותר מארה"ב, ואנחנו מאוד מעריכים את התמיכה הזאת גם בתחום הזה".

    "כשהייתי בן עשר ראיתי תערוכה לא רחוק מכאן. זו הייתה תערוכה ביום העצמאות, היה אוהל גדול ומתחת לאוהל הביאו תותח. הסתכלתי על התותח, אחר כך ראיתי נגמ"ש, אחר כך ראיתי חיילים וראיתי טנק, ואני זוכר שהדבר עשה עליי רושם כביר, פתאום יש לנו צבא, ואני לא הבנתי את זה עד שלא ראיתי את זה בצורה ישירה. אנחנו נחליט היום על פתיחת תערוכת "צה"ל שלנו" בירושלים. התערוכה תציג לציבור את תרומתו הכבירה של צה"ל למדינת ישראל ולביטחונה. אנחנו חולקים כבוד לצה"ל ואין מקום טוב יותר לעשות זאת מאשר בבירתנו ירושלים. אני מזמין את אזרחי ישראל לבוא ולהשתתף בתערוכה הזאת, ואת ילדי ישראל להתרשם כפי שהתרשמתי אני לפני כמה שנים".



    0 תגובות