צפו: כשהילדים של 'שובו' שאלו את מרן שר התורה ארבע קושיות

    ישראל בן צבי No Comments on צפו: כשהילדים של 'שובו' שאלו את מרן שר התורה ארבע קושיות

    מאות התלמידים, הורים ובני המשפחות, חגגה רשת החינוך והקירוב 'שובו' את תחילת מבצע 'והגדת' שבמהלכו ילמדו אלפי התלמידים על מהות החג והלכותיו, ייערכו סדרי פסח לדוגמא וגולת הכותרת; חלוקת 10 טון מצות ויינות משובחים למשפחות | נרגשים ביותר עמדו תלמידי כתה ג' ובקול רועד שאלו את מרן שר התורה שליט"א את ארבעת הקושיות במנגינה המסורתית כשההורים ביציע מוחים דמעות אושר

    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היסטוריה ברשת החינוך והקירוב 'שובו'. לקראת חג הפסח הבעל"ט זכתה הרשת ומרן שר התורה רשכבה"ג הגר"ח קנייבסקי שליט"א הגיע למעמד מיוחד לקראת חג הפסח הבעל"ט שהתקיים בביה"ס 'שובו' שע"י החינוך העצמאי בבאר שבע.

    במעמד המיוחד שבו השתתפו; משגיח ישיבת 'עטרת ישראל' הגה"צ רבי חיים וואלקין שליט"א. ראש בית ההוראה הכללי הגאון רבי בן ציון הכהן קוק שליט"א, חתב"נ הגאון רבי יצחק קולדצקי, פטרונה של 'שובו' יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, מאות התלמידים הורים ובני המשפחות, חגגה רשת החינוך והקירוב 'שובו' את תחילת מבצע 'והגדת' שבמהלכו ילמדו אלפי התלמידים בכל רחבי הארץ שיעורים על מהות החג והלכותיו, ייערכו עשרות סדרי פסח לדוגמא וגולת הכותרת; חלוקת 10 טון מצות ויינות משובחים למשפחות שיזכו גם השנה לחוג את הפסח כהלכתו.

    את המעמד המיוחד פתח מנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן שאמר; עומדים אנו בערב היסטורי כשזוכים אנו בס"ד לקבל את פני הקודש של מרן שר התורה שליט"א. זכינו לקרבה מיוחד מרבנו הגדול מרן שליט"א, ובראשית אני רוצה להודות ולקבל את פני גדולי התורה שמלווים את הרשת  וטורחים למענה במהלך כל השנה ובהם; המשגיח הגר"ח ואלקין הגרב"צ קוק וחתב"נ הגר"י קולדצקי. 'זכינו – אמר הרב גוטרמן – וה'והגדת לבנך שמקובל בכל תפוצות ישראל הפך ב'שובו' גם ל'והגדת להוריך…'.

    המשגיח הגר"ח ואלקין שליט"א אמר בדבריו 'אשרי העם שככה לו לראות את כל הנעשה ברשת 'שובו', מהפיכה של ממש, להביא רוח של טהרה, אני בכל פעם מתפעל מחדש, ואשרינו שנשיא אלוקים בתוכנו שר התורה והיראה מרן שליט"א טורח להיות אתנו בערב הקדוש. כאן על במה זו אנו מכריזים בפני עם ועולם; אנחנו לא מוותרים ולו על ילד אחד או משפחה אחת ונפעל להשיב לב אבות על בנים ולב בנים אל אבותם עד ביאת גואל צדק במהרה בימינו'.

    עם כניסת מרן שר התורה שליט"א כשכל המשתתפים קמים על רגליהם, ילדים על כתפי הוריהם ובשירה אדירה, בירך רב השכונה החרדית בבאר שבע הגאון הרב יוסף חיים בצרי את ברכת; ברוך שחלק מחוכמתו…

    הגרב"צ קוק שליט"א אמר כי קשה לדבר לפני רבנו שליט"א, לפני גדול הדור, אבל צריך להבין ולהסביר לתלמידים ולמשתתפים את גודל המעמד. כתוב בגמרא שרבי יהודה הנשיא זכה לחבר את ששה סדרי משנה כי ראה לרבי מאיר מאחוריו. כולנו זוכים הערב לראות את רבנו שליט"א, אי אפשר להסביר במילים מהו גודל הזכות, וכולנו מבקשים את ברכת רבנו מרן שליט"א שיזכו כלל התלמידים לגדול בתורה ויראה ברוב ברכה והצלחה.

    מנהל ביה"ס הרב יהודה ויטמן אמר כי 'תורה מחזרת על אכסניה שלה' ואך סמלי ביותר היא העובדה שזכתה באר שבע שהיתה כור ההיתוך לאמונה ע"י אבי האומה אברהם אבינו לעדנה שכזו. הוא העלה על נס את ראשי החינוך העצמאי; יו"ר החנה"ע הרב אברהם לייזרזון והמנכ"ל הרב אליעזר סורוצקין המלווים באהבה את ביה"ס שנבצר מהם להגיע למעמד.

    התרגשות רבה אפפה את המשתתפים שעה שתלמידי כיתה ג' של ביה"ס החלה בשירת 'מה נשתנה'. נרגשים ביותר עמדו התלמידים ובקול רועד שאלו את מרן שר התורה שליט"א את ארבעת הקושיות במנגינה המסורתית כשההורים ביציע מוחים דמעות אושר. אחד התלמידים הקריא ברכה לקול תשואות המשתתפים.

    המעמד הסתיים בחלוקת חבילות השי המצות והיין לבני משפחות ביה"ס 'שובו' בבאר שבע, כשההורים והתלמידים עוברים לקבלת חבילות השי מידיהם של המשגיח הגר"ח ואלקין הגרב"צ קוק הגר"י קולדצקי שבירכו כל תלמיד באופן אישי.

    לקראת חג הפסח הבעל"ט, רכשה רשת החינוך והקרוב 'שובו' כעשר טון מצות ויינות משובחים והם מוענקים בימים אלה לאלפי התלמידים ולבני משפחותיהם ב 77 בתי ספר יסודיים, חטיבות הביניים התיכוניים וגני הילדים ב 19 ערים בישראל. מבצע 'והגדת' התאפשר הודות לסיוע מידידי 'שובו' באירופה ובארה"ב בראשות יו"ר 'שובו' הרב יוסף הוך וגיסו הרב מארק פרנקל ומשפחותיהם, אשר תרמו לעילוי נשמת חמיהם הרב מרדכי בן משה יהודה ג'קובס זצ"ל.

    הרב דוד אבגי סמנכ"ל הרשת שפיקד על המבצע אמר כי הרשת ביצעה את הרכישה במרוכז כחלק מהפקת הלקחים והוזלה משמעותית. וציין כי חלק מבתי הספר אף מחלקים חבילות מורחבות יותר, עם מוצרי מזון בסיסיים נוספים כגון עופות, ביצים, סוכר וכדומה'. החבילות חולקו בתוך יומיים בכל רחבי הארץ. הוא הודה לראשי 'אושר עד' על הסיוע וסיפר כי התלמידים הגיבו בהתרגשות רבה ובשמחה עצומה.

    במהלך השבועות האחרונים הכינו בתי הספר היסודיים העל יסודיים וגני הילדים ברחבי הארץ את אלפי התלמידים בלימוד אינטנסיבי על מהות החג והלכותיו. סגל ביה"ס חילק חוברות ובהן ריכוז ההלכות הנדרשות ומנהגי החג. בכל בתי הספר התארגנו התלמידים ההורים והנהלת בית הספר וקיימו סדרי פסח לדוגמא. במהלך החג יתארחו תלמידים רבים בבתיהם של הסגל החינוכי בבתי הספר ברחבי הארץ.

    הרב גוטרמן סיפר כי בסדר לדוגמא של ביה"ס שובו-אשדוד, היה מחזה מרגש במיוחד שעה שהילדים שרו 'מה נשתנה' יחד עם הוריהם. סבא אחד שהשתתף, אמר ועיניו לחות; 'כשהייתי ילד ברוסיה שאלתי את אבי 'מה נשתנה', אך אף פעם לא שאלו אותי. זוהי הפעם הראשונה שבתי ונכדתי שואלות אותי!'.

    צפו:

    resized_DSC_4809 resized_DSC_4848 resized_DSC_4894 resized_DSC_4919 resized_DSC_4957 resized_SHK_7715 resized_SHK_7815 resized_SHK_7881 resized_DSC_4769 resized_SHK_7894 resized_SHK_7905 resized_SHK_7952 resized_SHK_7955



    0 תגובות