מזכ"ל "העבודה": "גבאי, תתפטר"

    איתי גדסי 1 Comment on מזכ"ל "העבודה": "גבאי, תתפטר"

    מזכ"ל מפלגת "העבודה" ערן חרמוני נפגש עם יו"ר המפלגה והפציר בו להתפטר: "עליו לקחת אחריות ולהתפטר; מלאכת השיקום סזיפית וארוכת טווח"

    גבאי צילום: גילי יערי, פלאש 90
    12:35
    28.03.24
    ישראל רובין No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכ"ל מפלגת "העבודה" ערן חרמוני נפגש עם יו"ר "העבודה" אבי גבאי. לאחר הפגישה אמר: "נפגשתי הבוקר עם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי. אמרתי לו כי לאור תוצאות הבחירות הקשות מתבקש, ראוי ונכון כי ייקח אחריות ויתפטר מתפקיד יו"ר המפלגה. ציפיתי כי הדבר ייעשה על ידו עוד בליל הבחירות, אך משעה שלא נעשה, עלי כמזכ"ל המפלגה וגם על אחרים מוטלת החובה להגיד את הדברים באופן ברור. עברנו מערכת בחירות קשה ביותר שבסיומה ספגנו מכה שקשה להמעיט בעצמתה".

    "מלאכת איסוף השברים, השיקום והבניה מחדש של תנועת העבודה היא מלאכה סזיפית וארוכת טווח. ההתפטרות של גבאי לכשעצמה רחוקה מלהביא את הישועה, אך בלעדיה לא נוכל להתחיל בצעדים הראשונים לעבר מלאכת הבניה מחדש. אני יודע שזה נראה לא פשוט, אבל אני מאמין באמונה שלמה כי למפלגת העבודה תפקיד חשוב ביותר בדמוקרטיה הישראלית ובגיבוש אלטרנטיבה עם סדר יום של שמאל ציוני וסוציאל-דמוקרטי. זה התפקיד של כולנו להאמין, להתחיל לעבוד, ולדעת כי החריש בתלם הארוך יהיה ארוך – אך יש בו תקווה".

    "כמה מילים לגבי עמדתי בנושא לקיחת האחריות של גבאי: הערך של לקיחת האחריות והדוגמה האישית הוא ערך חשוב, ואני מאמין שכל יו"ר שהיה מביא את מפלגת העבודה לתוצאה הרסנית של 6 מנדטים היה לוקח אחריות ומתפטר, ובצדק. במקרה הזה הדברים נכונים עוד יותר. גבאי עצמו שינה באופן דרסטי את חוקת המפלגה ולקח את מלוא הסמכויות כאשר הוא מנמק זאת בכך כי הוא יהיה האחראי המלא לתוצאות הבחירות. בהתאם הוא הוביל ביד רמה ובלעדית את המפלגה, מערכת הבחירות והקמפיין".

    "בליל הבחירות וביום למחרת התראיינתי בתקשורת. נשאלתי גם האם על גבאי לקחת אחריות ולהתפטר, ונמנעתי בכוונה מלומר שכן. חשבתי שלעשות זאת בשעות שמיד לאחר סגירת הקלפיות ועוד לפני ששוחחתי אתו הוא דבר לא נכון ברמה הציבורית, לא נכון כלפי הפעילים והחברים שעבדו והזיעו להצלחת המפלגה וגבאי, ולא נכון גם ברמה האנושית כלפי גבאי, ואף ציפיתי כי הדבר המתבקש כל כך ייעשה על ידו לבד. אין לי טינה כלפי גבאי שעבד קשה מאד להצלחה בבחירות וכלפי אף אחד – אבל חובתי להגיד את הדברים. בסוף, יש פה תמונה גדולה, יש מפלגה, תנועה וערכים שחשוב שנוכל להיאבק עליהם ולהניף את הדגל שלהם, למען מדינת ישראל".

    "ועוד מילה אישית: לפני כשנה וחצי לאחר בחירתו לתפקיד יו"ר המפלגה הביא גבאי לוועידה את תכניתו "ארגז כלים לניצחון" שפגעה אנושות בדמוקרטיה המפלגתית וכללה את לקיחת סמכויות הניהול של המזכ"ל לידי היו"ר (ולאחר מכן העברתם על ידו למנכ"ל המפלגה), פגיעה במיקום המזכ"ל אליו נבחרתי בבחירות דמוקרטיות מס' חודשים קודם לכן, שריונים ברשימה, וקביעה כי היו"ר ייקבע בעצמו את התפקידים בסיעה), ועוד. התרעתי אז כי התכנית פוגעת קשות בדמוקרטיה המפלגתית ואף תחבל במאמצים לניצחון. לצערי היו רבים שבחרו להשתחוות בפני עגל הזהב והפקירו אותי כמעט בודד במאבק על הדמוקרטיה המפלגתית (ח"כ עמיר עמיר פרץ היה הח"כ היחידי שהתנגד לתכנית בוועידה בצורה מלאה). הדבר הזה יצר תחושה קשה בקרב רבים במפלגה, וסדק את האיזונים הפנימיים שהיו קיימים בה – איזונים שאם היו נותרים יכול והיו מונעים את המידרון אליו נגררנו ובסופו התהום העמוקה".

    "למרות שבפן האישי שילמתי את המחירים הכי כבדים, הפכתי דף, עבדתי ללא הרף גם ללא כלים להצלחת המפלגה, ועשיתי הכל כדי לשמור על אחדותה ולמען הצלחתה והצלחת גבאי בבחירות. אני אומר את הדברים לא כדי לעסוק בעבר, אלא כדי לבקש מהחברים, חברי הנבחרת וחברי הכנסת שלא לחזור על הטעות מהעבר: אל תשתקו. אל תתחפרו. אל תפחדו. ואל תחשבו שיהיה "מישהו אחר" שייעשה את העבודה. פשוט תשמיעו את קולכם ואת עמדתכם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ברוך השם בד בבד עם התרסקות העבודה (מ-24 ל-6 כמדומני) הם ממשיכים בהחלפת הגרביים שלהם
      יופי שזה כך ימשך ואז בבחירות הבאות הם לא יעברו את אחוז החסימה אמן כן יהי רצון