- רדיו קול חי - -

השר לוין: "לא צריכים עזרה משקד במשפטים וגלגלי עזר מבנט בביטחון"

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) התראיין היום (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, התייחס לקדנציה האחרונה במשרד המשפטים, "בג"ץ נהיה יותר אקטביסטי ושקד לא הצליחה לשנות אותו למרות רצונה". הרכבת הממשלה, "יש סכנה מצד פייגלין".

הקדנציה של שקד לא הייתה טובה לדעתו של לוין: "היה לנו ארבע שנים שעבדנו יום יום ושנה שנה, ושרת המשפטים אומרת שיהא עבדה קשה לשנות את בית המשפט אך בסוף הקדנציה קיבלנו בג"ץ הרבה יותר אקטביסטי, אם זה בסוגיית המסתננים, בג"ץ דן בחוק הלאום, משל היה במקום העם. ועכישו הגיע לשיאו עם הפסילה הפוליטית של בן ארי, וה רק מראה דבר אחד שהיא טעתה בדבר אחד פשוט, שצריך לשנות את תהליך בחירת השופטים ויש עוד הרבה דברים ולא להסתפק במינוי פה ושם וזה מה שאמרתי לה מהיום הראשון".

פסקת ההתגברות נבלמה על ידי סיעה קטנה של כחלון, אומר לוין, "אבל לא הכל בגללו, כי מתי שעמד הנושא של נשיאת העליון ואמרתי לה שיש לה הזדמנות לשנות את שיטת הבחירה, אם היא הייתה אומרת שהוועדה לא תתכנס עד שיש שני מועמדים הכל היה משתנה אבל היא לא הקשיבה והלכה ועשתה מהוועדה חותמת גומי. אנחנו לא זקוקים לעזרה משקד במשפטים ולא גלגלי עזר במשרד הביטחון".

כך הימין יאבד את השלטון על פי דעתו של לוין, "מה שיקרה אחרי הבחירות אם התוצאות היו כפי התוצאות בסקרים, כי פייגלין לא מתחייב לאף אחד, רק מי שייתן לו יותר, פתאום ארץ ישראל לא חשובה לו רק מטבע עובר לסוחר. אם גוש הימין יהיה חייב את פייגלין והוא יילך ויחבור לגנץ עם התמיכה של הסיעות הערביות מבחוץ. בוגי יתמוך במהלך כזה, כי אם הוא הלך עם השמאל כאפורטוניסט, הוא גם יסכים לכך, הם יתרצו את זה כי זה זמני עד שנתניהו יילך הבייתה ואז אחרים יצטרפו אלינו".

האזינו לראיון המלא:

צילום: פלאש 90