- רדיו קול חי - -

טראמפ: "לא מבין איך יהודים יכולים להצביע לדמוקרטים אחרי אובמה"

בכנס מנהיגות של היהודים התומכים במפלגה הרפובליקנית, השתתף נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשא נאום מרתק על הפוליטיקה בארה"ב והסיכוי לשלום במזרח התיכון. בדבריו על השליחים שמינה לצוות השלום, חתנו ג'ראד קושנר ועו"ד ג'ייסון גרינבלאט,  "אם הם לא ישיגו שלום במזרח התיכון, אף אחד לא ישיג את השלום".

‏נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, השתהה איך יתכן שיהודים בארה"ב הצביעו בעד המפלגה הרפובליקנית, ובמיוחד בתקופת ממשל אובמה, עקב היחסים הגרועים מצידו מול ישראל, בניגוד ליחסים חסרי התקדים היום: "הקשר בין ישראל לארה"ב לעולם לא היה חזק יותר כמו עכשיו".

בתחילת נאומו של הנשיא הפגינו קומץ אנשי שמאל כנגדו. הנשיא אמר כי אלו מפגינים בעד הצד שעשה עסקה הכי גרועה שהכיר מול איראן: "אולי תוכלו להסביר למפגינים מה זה לחתום על הסכם עם מדינה שקוראת להשמיד את ישראל".

‏הנשיא התייחס לבחירות בישראל ואמר: "שבוע שעבר הייתי עם ראש הממשלה נתניהו. מי ינצח בבחירות? אני לא יודע, אתם תגידו לי. הבחירות בישראל יהיו צמודות – שניהם אנשים טובים".

‏הנשיא טראמפ סיפר על הלחצים מצד כל מנהיגי העולם כנגד העברת השגרירות לירושלים: "בניגוד לשאר הנשיאים אני מקיים הבטחות. כולם אמרו שהם יעשו את זה. כל מנהיגי העולם ניסו למנוע את זה ממני. הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל".