- רדיו קול חי - -

15 אלף בני תורה גדשו את בירת הנגב: "ריבוי המצביעים הוא קידוש ה'"

רבבות עמך בית ישראל התכנסו הערב (חמישי) תחת שרביטו של מלך בבירת הנגב – באר שבע. המוני בני תורה ויגיעי כפיים באו לחזק את רשימת "יהדות התורה" בכנס היסטורי ומרגש שגרם לקידוש ה' גדול שטרם ראתה העיר, בראשותו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שהטריח עצמו במאמצים מרובים להגיע לעיר הרחוקה בכדי להציל את צביון הדת בארץ הקודש לקראת המערכה הגורלית ביום הבחירות. לגדול הדור נלוו גדולי ישראל נוספים, חבר המועצת מרן הגרב"מ אזרחי ר"י עטרת ישראל, הגר"י עדס, הגר"א פילץ ר"י תפרח, הגר"א לוי ר"י שכר שכיר ורבנים נוספים.

המרא דאתרא של העיר אופקים הקריא את מכתבו המיוחד של מרן הגרי"ג אידלשטיין לכנס: "פשוט הוא שחיוב גמור על כל אחד ואחד וגם זכות גדולה מאוד, להצביע בבחירות הוא בעצמו עבור רשימת יהדות התורה והשבת שסימנה באות ג', וגם להשפיע כפי יכולתו על אחרים שיצביעו לג', ומי שבכוחו להשפיע על הציבור ואינו משפיע הרי זה חטא חמור מאד ח"ו". "בריבוי המצביעים לרשימת ג' יש בזה קידוש שם שמים גדול, והכרזה כי השם הוא האלוקים ומשה אמת ותורתו אמת. ויהי רצון שנזכה שיתקדש שם שמים".

photo_2019-04-04_22-14-07 [1]

הגר"א פילץ דיבר על חשיבות התקופה הנוכחית: "התקופה הזו יותר חשוכה מכל התקופות של עם ישראל בימי גלותו, השלטון מתנכל לעולם התורה

כולנו צריכים את הזכות בשבוע הבא, להבין את גודל השעה וגודל המעשה, מי לא צריך ברכה, מי לא צריך בריאות. יזכו כל העושים והמעשים לראות את פני משיח".

photo_2019-04-04_22-07-30 [2]

רב הקהילה החרדית בירוחם הגרמ"י קראוס התייחס למערכה מול הקנאים: "כל גדולי הדור מאז החזון איש הכריעו שחובה ללכת לבחירות להציל מה שאפשר להציל. אנחנו כל דבריו שומעים בכל גדולי הדור, פתאום שמגיעים לבחירות יש צורך בשאלות ותשובות, היצר הרע מעורר ספקות, מעלה טענות ומענות כאילו גדולי הדור לא יודעים. לכן גדו"י צריכים להטריח עצמם כל פעם. מי שלא משתתף הוא ממחטיאי הרבים ואין לו חלק לעולם הבא".

צילום: פלאש 90

ראש ישיבת (הנגב) שכר שכיר הגאון רבי אריה לוי בכנס: "יש דעת תורה והמצביע עושה קידוש שם שמים ברבים, חיוב גמור לצאת ולשכנע ולא רק להצביע".

יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני בכנס דיבר בכנס על החוקים החשובים שצריכים כוח חרדי גדול בשבילם בכנסת: "יש פחד גדול ממה שעומד לקרות עוד כמה ימים, עוד כמה חודשים נגמר התהליך של הדיחוי לבני ישיבות, צריך להעביר חוק שאנחנו עדיין לא יודעים באיזה ממשלה.

מנסים לפגוע בבתי הספר של החינוך עצמאי, בתלמודי התורה, הם רוצים להפוך את החינוך למשהו אחר, ובטהרת הייחוס מבקשים לפגוע במה שמרן הרב אלישיב עמד על קוצו של יוד. אנחנו עומדים ופוחדים מה יהיה ביום שלישי אם האנשים שלנו ישארו שאננים והחילוניים ייצא להצביע וכדי בזיון וקצף. אנחנו צריכים לנצח אותם ביום שלישי".

צילום: פלאש 90

חבר הכנסת אורי מקלב בכנס: "רוח סערה וטלטלה גדולה יש בארץ ישראל, כל אחד ואחד צריך לתפוס בספינה בקרבניטים בגדולי הדור, יש ניסיון כל הזמן לפגוע בזהות שלנו, לפגוע בדברים שלנו פשוט – על הסכנות הרוחניות והסכנות הגשמיות שיש לנו, שר התורה הטריח עצמו עד טבריה, ששם הפסדנו בגלל השאננות בגלל אמירות שיהיה בסדר. כאן בבאר שבע ברוך השם הנסיבות הפוכות – להמשיך את ההצלחה ואי"ה נעשה ונצליח".

צילום: פלאש 90

חבר הכנסת יעקב אשר בכנס מעלה את זכרם של ראשי הישיבות שהפריחו את השממה הרוחנית בנגב, הגר"י מאיר זצ"ל והגרש"ד פינקוס זצ"ל. "בפתק גימל אנחנו אומרים שאנו רוצים שההנהגה בארץ ישראל תהיה הנהגה של תורה. לכן מרן הטריח עצמו. וביום שלישי נזכה לקידוש השם גדול".

הכנס הסתיים בקבלת עול מלכות שמיים, שזעקו 15 אלף המשתתפים והרעידו את העיר באר שבע, לתפילתו של המקובל הגר"י עדס שהגיע במיוחד לכנס הגדול.

התמונות והסרטונים מתוך הטלגרם של אוהדי יהדות התורה.

צילום: פלאש 90

photo_2019-04-04_20-56-05photo_2019-04-04_22-07-20 [3] photo_2019-04-04_22-35-00 [4] photo_2019-04-04_22-35-01 [5]