- רדיו קול חי - -

סוף סוף: אושר כביש עוקף חווארה

לאחר עבודה ארוכה של מועצת יש"ע מול ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ואנשי לשכתו, אושר השבוע על ידי הדרג המדיני לצאת לביצוע כביש עוקף חווארה. ההחלטה מאשרת את המלצת המינהל האזרחי ליציאה לביצוע של הכביש. הכביש החדש, יעקוף את הכפר הערבי חווארה מכיוון מזרח ויאפשר נסיעה בטוחה יותר, אשר אינה דורשת מעבר בתוך הכפר הצפוף. הודעה על כך נמסרה למועצת יש"ע על רקע הפיגוע אתמול בבוקר.

כביש זה הוא חלק מתוכנית האב לתחבורה שמקדמת מועצת יש"ע והרשויות עם משרד התחבורה, משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה לקידום תשתיות התחבורה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. הוא מצטרף לפרויקטים נוספים הנמצאים לקראת ביצוע: כביש עוקף אל-ערוב באזור גוש עציון, כביש עוקף לובן במערב בנימין, הכפלת כביש 55 מכיכר צופים מערבה, הכפלת כביש המנהרות מדרום לירושלים לשני הכיוונים ועוד. סלילת כביש עוקף חווארה, יחד עם הכבישים החדשים תצמצם את הפקקים באזור, תאפשר מרקם חיים שקט ונוח לשתי האוכלוסיות ותהיה ביטחונית ובטיחותית יותר.

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני: "הבעיה במעבר בכפר חווארה היא בטיחותית וביטחונית. הנסיעה שם יוצרת צפיפות ולחץ שאינם נצרכים, דבר שמאריך את זמן הנסיעה ומקשה על תושבי האזור. אנו שמחים כי ראש הממשלה אישר את הכביש החדש, אשר יעבור ליד הכפר חווארה ויאפשר לכל תושבי השומרון וקדומים להגיע לביתם ולעבודה במהירות ובבטחון. מועצת יש"ע עושה כל שביכולתה כדי לקדם את נושא תשתיות התחבורה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ורואים כבר תוצאות בשטח".