- רדיו קול חי - -

תוכנית שקד לבעיית המסתננים: קבינט הגירה ושיקום דרום ת"א

יו"ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד והמנהיגה החברתית של דרום תל אביב שפי פז יצאו היום (שלישי) עם תכנית מקיפה לפתרון עניין המסתננים והוצאתם מישראל.

במסיבת עיתונאים משותפת הכריזו תושבי דרום תל אביב , בהנהגת שפי פז, על תמיכה בלתי מסויגת בימין החדש, כחלק מהעבודה המשותפת בין שקד ובנט לתושבי דרום תל אביב במטרה להוציא את המסתננים מישראל ולהביא רווחה לתושבי דרום תל אביב.

כעת, שבוע לפני הבחירות, השתיים הציגו את תכנית הימין החדש למו"מ הקואליציוני בעניין המסתננים.

פרטי התכנית:

1. הממשלה תפעל לקדם פסקת התגברות רחבה בחוק-יסוד: החקיקה.

2. הממשלה תתחייב לא לחתום על כל הסכם עם נציבות האו"ם לפליטים אשר יכלול קליטה של מסתננים לא חוקיים בישראל.

3. נפעל לתיקון חוק הכניסה לישראל כך שבית הדין לעררים ובתי המשפט לא יהיו מוסמכים להורות על מתן מעמד תושבות למסתננים ולמהגרים ששוהים בישראל בניגוד לחוק הכניסה לישראל.

4. מוסכם כי הממשלה תפעל להקמה ולמימון של גנים ובתי ספר במתכונת דומה לבתי ספר בין-לאומיים ודיפלומטיים, עבור ילדים חסרי מעמד השוהים בישראל באופן ארעי, עד שיחזרו לארצם. הלימודים יתקיימו באנגלית ובמידת האפשר גם בשפת המוצא.

5. הממשלה תפעל להקמת קבינט לענייני הגירה.

6. תוקם ועדה מתמדת בראשות נציג ראש הממשלה לבחינת רפורמות ממשלתיות וחוקיות שימנעו הגירה לא חוקית ובה תיוצג כל אחת מסיעות הקואליציה.

7. מוסכם כי הממשלה תעביר הצעת מחליטים לממן את פעילות הוועדה, כולל מחקר, איסוף נתונים ומומחים עם ניסיון מוכח במניעת הגירה לא חוקית שייעצו לה.

8. הממשלה תפעל להוציא לפועל את החלטת הממשלה שהתקבלה למימון שיקום דרום תל אביב ותוסיף 20 מיליון ₪ על החלטה זו למימון קליניקה משפטית לסיוע לתושבי דרום תל אביב.

9. מנגנון אכיפת חוק הפיקדון יתוקן בחקיקה ראשית תוך שלושה חודשים וסעיפיו יחולו גם על מבקשי מקלט מכל העולם שאינם מסתננים כהגדרתם בחוק למניעת הסתננות (על בסיס המתווה של המרכז למדיניות הגירה ישראלית).

10. הצדדים מסכימים כי כל החלטה למתן מעמד או אשרת שהייה מכל סוג שהיא באופן קבוצתי למהגרים או למהגרים לא חוקיים, כולל ילדי עובדים זרים, תתקבל אך ורק בהחלטת ממשלה ובהסכמת כל סיעות הקואליציה.

11. הממשלה תתחייב להשאיר את היטל העובדים הזרים, ככל שהוא נוגע למסתננים, על כנו ולהפנות את כספי המסים שנגבים מכוח היטל זה לחיזוק פעילות רשות האוכלוסין וההגירה וכן למימון הרחקת מסתננים למדינות מוצאם ומדינות שלישיות.

יו"ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד: "דרום תל אביב היא לא החצר האחורית של מדינת ישראל. לתושבים מגיע לחיות בשקט ובשלווה בלי תחושת זרות בביתם. לצערי בג"ץ פסל שלוש פעמים חוקים להעברת מסתננים לתקופה ארוכה למתקן חולות.

אלו היו התערבויות מיותרות של בג"ץ במדיניות הממשלה. הוא הקנה לעצמו סמכות בלי לקבל אחריות. בקדציה הנוכחית התחלנו לפעול בעניין. לצערי לא יתקיים שיתוף פעולה מצד מרכיבי הקואליציה לחקיקת פסקת ההתגברות. בקדנציה הבאה נשלים את המהפכה, נוציא את המסתננים מישראל".

מובילת המאבק החברתי בדרום תל אביב, שפי פז: "אנחנו צריכים ימין חזק. אנחנו צריכים את איילת שקד במשרד המשפטים. אנחנו צריכים בג"ץ אחראי שטובת העם לנגד עיניו. אנחנו צריכים לחזור למתכונת הנכונה של איזונים ובלמים של הרשויות. אנחנו צריכים ריבונות ישראלית בכל פינה של ארץ ישראל, כולל שכונות דרום תל אביב".

דורון אברהמי ממובילי המאבק להוצאת המסתננים "באנו היום לכאן, דרום תל אביב, כדי להעלות את המאבק שלנו שלב ולהתחבר לימין החדש מתוך מטרה שיעזרו ליישם את שיקום דרום תל אביב. דרום תל אביב תפסיק להיות פח הזבל והחצר האחורית של מדינת ישראל".