הסיפור שהתגלה בשבעה על הרב אברהם קלצקין: "אליהו הנביא משלם"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הסיפור שהתגלה בשבעה על הרב אברהם קלצקין: "אליהו הנביא משלם"

    בשבעה על הרב אברהם קלצקין זצ"ל מחשובי חסידי 'באבוב' התגלה סיפור מפתיע על חסד אמיתי ועזרה לזולת ללא גבולות | מרגש

    הרב אברהם קלצקין ז"ל
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסיפור המלא שמעורר הדים ברחוב בימים האחרונים. לאחר פטירתו של 'בעל התפילה' הרב אברהם קלצקין ז"ל, (62) מחשובי קהילות באבוב ו'המתמידים', הרב היה נודע כירא שמים ועובד ה' אמיתי. איש שמח שצהלתו על פניו ואבלו בליבו, הרב אברהם שימח יהודים רבים בחתונות ואירועים ועזר למסכנים שלא שפר עליהם גורלם.

    הסיפור הבא שהתגלה בשבעה מסעיר את הרחוב החרדי: ישנו יהודי חסיד באבוב, בשם ר' שלום צינווירט הוא חבר של אברהם כבר יותר מ-40 שנה, הוא גם ממנהלי חסידות באבוב בירושלים. אמש (שני) שלום הגיע לנחם בבית האבלים וכך הוא סיפר:

    במשך הרבה שנים אני מקבל מאיזה עשיר בארצות הברית חמש פעמים בשנה סכומי כסף עבור משפחות נזקקות. את הכסף מקבלים משפחות או בתלושים או בחנויות שהם קונים שם ומכסים להם את החובות. אחד מהם הוא יהודי שגר באזור גאולה, אמרתי לו שהוא יכול לקנות ירקות אצל ולרשטיין ברחוב חגי בירושלים.

    במשך תקופה היהודי קנה שם ואני שילמתי. יום אחד אומר לי ולרשטיין שהיהודי הזה קונה יותר ממה שהוקצב לו ונשאר חוב מדי חודש, השאלה האם להמשיך לתת לו או להקציב לו גבול, אמרתי לו תן לו להמשיך ונחפש מישהו אחר שישלם את החצי השני, וכך במשך תקופה ניסיתי לחפש.

    יום אחד ולרשטיין פוגש אותי ברחוב והוא אומר לי "העניין סודר" יש מישהו שמשלם את החצי השני, לשאלתי מיהו, 'אליהו הנביא' משלם. מי זה אליהו הנביא? בעילום שם! ככה היה שמונה שנים, חצי אני משלם וחצי אליהו הנביא.

    אתמול אני פוגש אותו ברחוב הוא אומר לי אליהו הנביא נפטר אני בהלם, אסור להגיד דבר כזה. "תחפש מישהו חדש לשלם את זה כי אתה רואה פה מודעה כתוב אברהם קלצקין הוא שילם שמונה שנים את החצי השני של העלות של הירקות של המשפחה הזאת משך 8 שנים"

    לסיפור יש המשך מצווה, אחד ששמע את הסיפור בבית האבלים אתמול בלילה, לקח על עצמו להמשיך לשלם לעילוי נשמת אברהם כי את ההוצאות של הירקות של המשפחה.



    0 תגובות