סקר אנטי חרדי הובך: רק 3% בעד נשות הפרובוקציה

    איתי גדסי No Comments on סקר אנטי חרדי הובך: רק 3% בעד נשות הפרובוקציה

    סקר שערך מכון אנטי דתי בנוגע לדת ומדינה העלה נתונים מפתיעים בכל הנוגע ליחס הציבור הישראלי למתן דריסת הרגל לקונסרבטיבים והרפורמים בארץ

    הכותל הדרומי
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר שערך ארגון אנטי חרדי בהנהלת הרפורמי אורי רגב מגלה, כי רק 3% מהציבור בישראל מעוניין במתן אפשרות לנשות הכותל ומנייני נשים לקיים תפילה וקריאה בתורה ברחבת הכותל. זוהי סטירת לחי מהדהדת לקמפיין הרפורמי בשנים האחרונות, כולל עתירות לבג"ץ ועמידה של השופטים לימינם של הרפורמים והרפורמיות בעניין הכותל.

    עוד מהסקר: רק 7% מהציבור בישראל מעוניין בהכרה בשוויון הזרמים הלא אורתודוכסיים בישראל (רפורמים וקונסרבטיבים).

    נתונים נוספים העולים מהסקר: כי רק עשרה אחוזים מהציבור בישראל מעוניין שהמדינה תכפה לימודי ליב"ה על החינוך החרדי, ו-18% בלבד מעוניין שיאסרו על הדרת נשים במרחב הציבורי.

    נושאים אלו, חשוב לציין, הן בליבת הקמפיין המתמשך של הרפורמים בישראל, להריסת הדת ולשינוי הציבור החרדי, ומתברר כי הציבור החילוני כלל לא מתעניין בכך. הנתונים הללו מצביעים על כך שהרפורמים נכשלו כישלון חרוץ בחדירה לציבוריות הישראלית. עם זאת, ביתר הנושאים, הקשורים לחילוניים עצמם, כמו למשל תחבורה ציבורית בשבת, נישואין אזרחיים, שוויון בנטל – אלו נושאים שהחילונים כן מעוניינים שישנו במדינה. אפילו את הדרישה להתרת פתיחה מוגבלת של מרכולים ועסקים בשבת, רק 19 מהחילונים מעוניינים.

    אורי רגב מנכ"ל העמותה שביצעה את הסקר אמר, כי "עקרון חופש הדת והשוויון בנטל נעדר למרבה הצער ממצעי רוב המפלגות. כניעה מראש לתכתיבי המפלגות החרדיות, אשר כבר משתקפת במערכת הבחירות, פוגעת במדינה וסותרת את ערכי היסוד שלה. רוב המפלגות עדיין בוגדות בבוחריהן ומתעלמות מרצון הציבור. סקרי חדו"ש בחודשים האחרונים מלמדים שמי שיקדם את נושאי חופש הדת והשוויון יזכה לתמיכה מוגברת של הבוחרים".

    אלא, שהסקר מוכיח את ההיפך. הציבור החילוני מעוניין שלא יתערבו לו בחייו, בדיוק כפי שהסקר מלמד שהציבור החילוני כלל לא מעוניין להתערב בחייו של האדם החרדי.



    0 תגובות