ארנון בר-דוד נבחר ליו"ר ההסתדרות

    אבי יעקב No Comments on ארנון בר-דוד נבחר ליו"ר ההסתדרות

    חברי בית נבחרי ההסתדרות בחרו לפני דקות אחדות בארנון בר-דוד, ליו"ר ההסתדרות ה-15 • יו"ר ההסתדרות היוצא אבי ניסנקורן: "ארנון הוא האיש הנכון במקום הנכון, מנהיג עובדים שחי את השטח ויודע מה היא עבודה קשה. הוא דאג להחזיר את הכבוד האנושי לרבבות עובדים ברחבי הארץ"

    בר דוד צילום: דוברות ההסתדרות
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארנון בר-דוד נבחר ליו"ר ההסתדרות ה-15. חברי בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה) בחרו בו ברוב גדול במהלך ישיבת בינ"ה שהתקיימה לפני זמן קצר בבית ההסתדרות בתל אביב. בר-דוד יחליף את אבי ניסנקורן.

    יו"ר ההסתדרות הנכנס, ארנון בר-דוד, הודה לחברי בית נבחרי ההסתדרות על האמון שנתנו בו, ואמר: "אני מקדם בברכה את האורחים הרבים, בהם ראשי הסיעות, יושבי ראש האיגודים, האגפים והמרחבים, ראשי ונשות נעמ"ת, ראשי הוועדים וחבריי לדרך". בר-דוד הודה לרעייתו הילה, ולשאר בני משפחתו שנכחו באולם.

    בר-דוד המשיך ואמר: "כל חיי הנהגתי עובדים וניהלתי מערכות גדולות. דאגתי לכבוד העובד ולמעמדו. אני יודע מה זה להיות פועל, עובד, פקיד, נותן שירות. אבא שלי היה פועל בעיריית תל אביב, במפעל המים. הלכתי איתו לעבודה כילד, ראיתי אותו מתקדם בתפקידיו עד למנהל אגף. היום הוא בן 86, בפנסיה. והנה, אני עומד בפתח התפקיד הגדול והחשוב הזה, אחרי שחוללתי, בסיוע הצוות שלי, מהפכה של ממש בהסתדרות המעו"ף, ואני מרגיש מוכן לחולל שינוי ומהפכה בהסתדרות כולה".

    "אני פה כדי להוביל את ההסתדרות, יחד איתכם, קדימה, לאתגרי עולם העבודה המשתנה. נמשיך להניף את הדגלים שלנו, לצד דגלים חדשים של יצירתיות, קידמה, ניהול נכון, שקיפות והכי חשוב, שיפור השירות בכל מקומות העבודה. זאת, כדי לקדם את החברה ואת המשק בישראל לעתיד טוב יותר".

    "תוקפים את העבודה המאורגנת ואת הוועדים, אך לא עוד", המשיך בר-דוד. "אנחנו אויבי האומה? בדיוק ההפך. אנחנו גלגלי השיניים של המשק הישראלי. נכון, אנחנו צריכים גם לשנות. בכל שנותיי כיו"ר ועד עובדים וכיו"ר הסתדרות המעו"ף דיברתי על הצורך בשינוי התפיסה והחשיבה. אני רוצה שכל עובד יעשה את המקסימום על מנת שמקום העבודה שלו יתקדם ויתפתח. אך באותה נשימה, אני קורא למעסיקים ליצור עמנו שיח מכבד. אנחנו יודעים להוביל שינויים להצלחה. יש בהסתדרות גל התארגנות שאין לו דוגמה באף איגוד עובדים בעולם. עובדים צעירים מצטרפים להסתדרות, הוקמה חטיבת הביטוח והוקם איגוד הסלולר".

    "ממשלת ישראל צריכה להבין שאנחנו כאן ולא הולכים לשום מקום. אנחנו חכמים, יצירתיים ומוכנים לשינויים ולשיתוף פעולה. אני מושיט יד לכל ראש ממשלה ולכל שר אוצר שייבחרו: בואו יחד עמנו, לא רק לכבות שריפות, אלא להוביל מהפכה של ממש לטובת אזרחי וציבור עובדי מדינת ישראל. עם זאת, אני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו. מי שלא יבין שזכות השביתה היא זכות יסוד בדמוקרטיות המערביות, יכיר את הכוח והעוצמה של הבית הזה".

    בר-דוד סיכם את דבריו: "נמשיך לפעול למען החלשים, למען בני המיעוטים, לקידום ושוויון נשים במקומות העבודה ולניפוץ תקרות הזכוכית. נפעל לצמצום הפערים בחברה, לטיפול בגמלאים שקצבתם נשחקה, לטיפול בקשישים, נדאג לאימהות העובדות ולעובדים בכלל. יש לנו עם נהדר ויצרתי אנשים חרוצים שקמים בבוקר והולכים לעבודה. עם יותר אחדות ושלום, ופחות שנאה – המדינה המדהימה שלנו יכולה לעוף למרומים".

    יו"ר ההסתדרות היוצא, אבי ניסנקורן, בירך את בר-דוד וציין כי: "ארנון הוא האיש הנכון במקום הנכון. מנהיג עובדים שחי את השטח ויודע מה היא עבודה קשה. בתקופת כהונתו כיו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון דאג להחזיר את הכבוד האנושי לרבבות עובדים ברחבי הארץ והיה שותף חשוב ומשמעותי כמעט לכל מהלך ומאבק שהובלתי כיו"ר ההסתדרות. אני סמוך ובטוח כי ארנון יוביל את הבית הזה ואת כלל העובדים בישראל בדרך אחראית ורבת הישגים".

    בר-דוד היה שותף בכיר למהלכים משמעותיים ופורצי דרך רבים שהנהיגה ההסתדרות בשנים האחרונות למען צמצום פערים בחברה הישראלית. הוא משמש מאז שנת 2006 כיו"ר הסתדרות המעו"ף, שהינה האיגוד המקצועי הגדול ביותר בהסתדרות. הסתדרות המעו"ף מונה כ-300 אלף חברים, בהם עובדי בנקים, חברות ביטוח ואשראי, רשויות מקומיות, מוסדות להשכלה גבוהה וחברות ממשלתיות וציבוריות. קודם לכן הוא כיהן במשך למעלה מעשור כיו"ר ארגון עובדי עיריית תל אביב-יפו.

    בר-דוד, בן 61, נשוי להילה, אב לשישה וסב לשבעה, מתגורר בקריית אונו. הוא רס"ן  במילואים, מ"פ בחיל השריון. בעבר שימש כמרכז הנהגת הצופים וכמנהל מחלקה במינהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו.

    בר-דוד יחליף בתפקידו את אבי ניסנקורן אשר כיהן כיו"ר ההסתדרות בחמש השנים האחרונות. ניסנקורן, שביקש לסיים את תפקידו לאור התמודדותו לכנסת ה-21, חתום על מהלכים רבים שהובילה ההסתדרות בשנים האחרונות, הבולטים שבהם: העלאת שכר המינימום באלף שקל, הגדלת פנסיית החובה ל-18.5%, קיצור שבוע העבודה במשק ל-42 שעות, הסכמים לקידום השילוב הראוי של אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, הסכם לשיפור הבטיחות בעבודה, צמצום צורות העסקה פוגעניות באמצעות קליטה להעסקה ישירה של 15 אלף עובדי קבלן ושיפור תנאי העסקתם של 35 אלף עובדי קבלן נוספים ושיפור תנאי העסקתם של עובדי השמירה והניקיון.

    עוד אמר יו"ר ההסתדרות היוצא, אבי ניסנקורן, במעמד הישיבה כי: "לאורך שנות העשייה שלי בהסתדרות, מה שהוביל אותי הוא הרצון לנווט את עוצמתה של העבודה המאורגנת לטובת הגברת השוויון וצמצום הפערים בחברה הישראלית. הפכנו את ההסתדרות לתנועה החברתית הגדולה והמשפיעה בארץ, והראינו לכולם שהדרך לחולל שינוי חברתי אמיתי נשענת על סולידריות ועל ערבות הדדית. בזכות מהלכים פורצי דרך, כמו העלאת שכר המינימום, הגנה על מערך הפנסיה והבטחת השילוב הראוי של אנשים עם מוגבלות, עזרנו לחזק את האוכלוסיות המוחלשות ביותר והבאנו לצמיחה של המשק כולו".



    0 תגובות