ראה"מ לחברי אייפא"ק: "הגבנו בעוצמה רבה – חמאס ספג מכה קשה"

    איתי גדסי 1 Comment on ראה"מ לחברי אייפא"ק: "הגבנו בעוצמה רבה – חמאס ספג מכה קשה"

    ראש הממשלה בנאומו בועידת אייפא"ק שהועבר מישראל בשידור לוויני לוושינגטון, התייחס להכרה ההיסטורית ברמת הגולן: הגולן הוא חלק בלתי נפרד מההגנה שלנו והוא חלק מההיסטוריה שלנו. לעולם לא נוותר עליו, הוא חלק מישראל" | תמיכה דו מפלגתית: "אתם עובדים לחיזוק יחסי ישראל עם דמוקרטים ורפובליקנים כאחד. כך זה תמיד יהיה" | והמחמאה לשגרירים

    נתניהו באייפא"ק בשנה שעברה צילום: לע"מ חיים צח
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שחזר לארץ וביטל את נאומו המתוכנן באייפא"ק, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בעוידה באמצעות שיגור לוויני, ל-18,000 צירי הועידה שהתכנסו באולם הענק בוושינגטון. ראש הממשלה הזכיר בנאומו את ההכרזה ההיסטורית של הבית הלבן בהכרה החוקי של ישראל על רמת הגולן. ראש הממשלה שיבח את עבודת השדולה שעובדת יחד עם רפובליקנים ודמוקרטים.

    נתניהו הזכיר את הלחימה ברצועה ולטענתו: "הגבנו בעוצמה לירי הטילים מעזה. חמאס ספג מכה קשה, אנחנו מוכנים להגיב בעוצמה רבה יותר. המבצע בעזה היה בהיקף שלא נראה ארבע שנים. נעשה מה שצריך על מנת להגן על עמנו".

    הנאום המלא: "לצערי, איני יכול להיות איתכם באופן אישי כיוון שחזרתי להתמודד עם המצב הביטחוני בישראל בעקבות מתקפת הטילים הנפשעת מעזה על שטחנו. הגבנו בעוצמה רבה.

    ב-24 השעות האחרונות, צה"ל השמיד מתקני טרור גדולים של חמאס במימדים שלא נראו מאז המבצע הצבאי בעזה לפני ארבע שנים.

    אני מגיע הרגע מפגישה עם הרמטכ"ל והפיקוד הבכיר שלנו ואני יכול להגיד לכם – אנחנו מוכנים לעשות הרבה יותר. נעשה את מה שצריך כדי להגן על העם שלנו וכדי להגן על המדינה שלנו.

    בתוך האירועים האלה, רציתי לדבר אתכם ולהגיד שתי מילים: תודה לכם. תודה לכם איפא"ק. תודה לכם על שכינסתם 18 אלף אמריקאים גאים, ויותר מ-4,000 סטודנטים אמריקאים שעומדים לצידה של ישראל.

    תודה לכם על שאתם פועלים שנה אחר שנה, עשור אחר עשור, לחיזוק הברית המופלאה בין שתי מדינותינו. ואני יכול להגיד לכם שהברית הזו מעולם לא הייתה חזקה יותר.

    תודה לכם על פועלכם לחיזוק התמיכה בישראל משני צדי המתרס – בקרב הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד. כך היה תמיד. כך זה תמיד צריך להיות.

    אתמול בבית הלבן, הנשיא טראמפ שוב עשה היסטוריה. הוא הכיר רשמית בריבונות ישראל על רמת הגולן. זה ראוי לתשואות רבות.

    רמת הגולן חיונית להגנה שלנו, היא חלק מההיסטוריה שלנו. כשנועצים את חפירה באדמה שם, מגלים הריסות של בתי כנסת עתיקים. יהודים חיו שם במשך אלפי שנים ועם ישראל חזר לגולן. ישראל מחזיקה בעמדת עליונות ולעולם לא נוותר עליה. היא חלק מישראל.

    בשם כל עם ישראל, תודה לך הנשיא טראמפ ותודה על כל ההחלטות ההיסטוריות שעשית.

    וודאי אתם זוכרים שב-2015, הלכתי לקונגרס האמריקני ויצאתי נגד הסכם הגרעין הנורא עם איראן. ב-2018, הנשיא טראמפ פרש מההסכם הרע הזה. הוא הטיל שוב סנקציות אמריקניות נגד משטר רצחני בטהראן שנשבע להשמיד את המדינה היהודית האחת והיחידה.

    הוא הכיר בירושלים כבירתה של ישראל. הוא העביר את השגרירות האמריקנית לשם. הוא מינה שם שגריר נפלא, השגריר דיוויד פרידמן – הרגע שמעתם אותו – יחד עם השגריר רון דרמר, לישראל ולארצות הברית יש שניים מהשגרירים הטובים בעולם. תודה לכם שגרירים. תודה לך הנשיא טראמפ.

    בשבועות האחרונים, שמענו רבות על עלייתם של כוחות שרוצים לתקוע טריז בין אמריקה לישראל. אני יכול להגיד לכם דבר אחד. אני מבטיח זאת: הם יכשלו. הערכים המשותפים בינינו עמוקים מדי. האינטרסים המשותפים שלנו חזקים מדי. אנו קשורים יחד בגורל משותף.

    למרות זאת, אסור לנו לקחת שום דבר כמובן מאליו. עלינו להתעמת עם אלה שרוצים להשמיץ את הארגון הגדול הזה, איפא"ק, ועם אלה שרוצים לערער את התמיכה האמריקנית בישראל.

    למרות מה שהם טוענים, הם לא מסתפקים במתיחת ביקורת על מדיניות ממשלת ישראל. אני רגיל לזה, זה קורה כל חמש דקות. הם עושים דבר אחר: הם מטפטפים את אותו הארס שהופנה כלפי העם היהודי במשך זמן רב.

    שוב, היהודים מתויגים ככוח של רשע. שוב, היהודים מואשמים בחוסר נאמנות. שוב, אומרים שליהודים יש יותר מדי השפעה, כוח וממון.

    גבירותי ורבותי, אתם יודעים מהי הדרך הטובה ביותר להגיב לשנאה הזו? קראנו על זה לפני מספר ימים במגילת אסתר כשמרדכי התעמת עם המן מפרס. הדרך הטובה ביותר להגיב לאלה שמפיצים שנאה כזו היא לא להרכין ראש בפניהם – אלא לעמוד מולם בגאון.

    יש לי מסר לכל האנטישמים, בין אם הם גרים בפרס המודרנית, בארמונות בטהראן או בבונקרים בביירות, בין אם הם צועדים ברחובות שארלוטסוויל או רוצחים מתפללים בבית כנסת בפיטסבורג, בין אם הם משמיעים את דברי השטנה שלהם במפלגות פוליטיות באנגליה, אירופה או ארצות הברית. העם היהודי לא מרכין ראש. אנחנו עומדים זקופים, אנחנו נלחמים, ואנחנו מנצחים.

    גבירותי ורבותי, יש אנשים שלעולם לא יקלטו את זה. הם לעולם לא יבינו למה רוב גדול בציבור האמריקני – יהודים ולא יהודים כאחד – תומכים בישראל. הקשיבו לי, לא מדובר בכסף. הסיבה שהעם האמריקני תומך בישראל היא לא כי הם רוצים את הכסף שלנו, הסיבה נעוצה בכך שאנו חולקים ערכים משותפים.

    הם פשוט לא מבינים את זה. אמריקה וישראל חולקות אהבה לחירות ולדמוקרטיה. אנו מוקירים את זכויות הפרט ואת שלטון החוק. אנו לא שופטים אנשים על בסיס צבע עורם, דתם או נטייתם המינית.

    אני גאה בדמוקרטיה התוססת של ישראל שבה אף אחד הוא לא אזרח סוג ב'. כל אזרחי ישראל הם אזרחים סוג א'. כל אזרחי ישראל, בין אם הם יהודים, ערבים, מוסלמים, נוצרים או דרוזים, הם בעלי אותן זכויות פרט. אנו מצביעים באותן הבחירות. אנו כפופים לאותם חוקים. אנו לומדים באותן אוניברסיטאות ואנו מטופלים באותם בתי החולים.

    אך ישראל היא גם המדינה היחידה בעולם שבה העם היהודי מממש את זכותו הקולקטיבית להגדרה עצמית. הזכות הזו באה לידי ביטוי במגן דוד שמוטבע על הדגל שלנו, ב"התקווה", ההמנון הלאומי שלנו, בעברית, השפה הרשמית שלנו, ויותר מכל – בזכותו של כל יהודי בעולם להגר לישראל באופן אוטומטי ולהפוך לאזרח, אם יבחר לעשות זאת.

    את אותם חששות שנוגעים לקיום הקולקטיבי שלנו, חוק הלאום מקדש בחוק יסוד היסטורי. בניגוד להאשמות וההתקפות השקריות, הוא לא צמצם את זכויות הפרט, שנותרו מקודשות ושוות לכל האזרחים. וזה תמיד יהיה כך.

    ישראל תמיד תהיה דמוקרטיה, בדיוק כפי שהיא תמיד תהיה המדינה היהודית – המקום אותו יהודים באשר הם יכולים לכנות בית, ואין זה משנה כיצד הם מתפללים או כיצד הם רוצים לחיות את חייהם. ישראל היא ביתם של כל היהודים. זו הסיבה שאנו חוגגים היום את מדינת ישראל הדמוקרטית. אנו יודעים את האמת.

    גבירותי ורבותי, המדינה היהודית שהרצל חזה, המדינה היהודית שבן גוריון הכריז עליה היא אותה המדינה היהודית שאני פועל להבטיח את עתידה. אני מקווה שעם ישראל ימשיך לאפשר לי להנהיג אותה עוד שנים רבות.

    אני בטוח כתמיד ששעה שישראל זוכה למקום הראוי לה בין האומות, אתם תהיו שם לצידנו. תמיד הייתם לצידנו. אמריקה תהיה שם לצידנו.

    תודה לכם איפא"ק. תודה לכולכם על שאתם עומדים לצידה של ישראל. אלוהים יברך אתכם, אלוהים יברך את אמריקה ואלוהים יברך את הברית הגדולה בינינו. תודה לכולכם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טוב מאוד שהחמאס יחטוף מכות ובזכות הקדוש ברוך הוא הם יפסיקו