תוצאות המהלך החדשני: יותר נבדקים, מודעים ובריאים

    עפר גדנקן No Comments on תוצאות המהלך החדשני: יותר נבדקים, מודעים ובריאים

    כחלק ממעקב שוטף אחרי מדדי הבריאות בקרב חברי מכבי, הוצגו לאחרונה נתונים מהפכניים המצביעים על מהפך של ממש במחוז המרכז • מהלך "30,40,50", המעודד את העלאת המודעות לשמירה על אורח חיים בריא, וביצוע בדיקות מקדימות ומצילות חיים, רושם הצלחה במדדים הקליניים בכל רחבי המחוז • דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות: "תודות לשגרה של קידום אורח חיים בריא, מנענו תחלואה במקום לטפל בהשלכותיה הקשות לאורך החיים. אני כאן מתוך רגש של שליחות ציבורית, ליבת התפקיד היא מקצועיות וחמלה, וחשוב לי שחברי מכבי יהיו מרוצים מהשירות, ושידעו שהצוות הרפואי במכבי קשוב ואכפתי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מכבי סוקרת לאורך השנים מדדי בריאות שונים בקרב חבריה, כחלק מתפיסת קידום הבריאות. המדדים הנסקרים, בין היתר, הם כאלה הבוחנים את רמת המודעות לחשיבות השמירה על אורח חיים בריא, וביצוע בדיקות מוקדמות המונעות תחלואה. בין כל הנתונים, בלטו במיוחד הנתונים המרשימים בבני ברק ובאלעד, המציגים מהפכה בריאותית של ממש בנושאים חשובים כגון: אנמיה בקרב תינוקות במרחב בני ברק, וביצוע בדיקות דם סמוי ובדיקות עיניים לסוכרתיים במרחב אלעד.

    במסגרת מהלך קידום הבריאות בקהילה, במחוז המרכז במכבי הושם דגש מיוחד לקידום מתן ברזל ומניעת אנמיה בקרב תינוקות בבני ברק. על מנת לקדם את המודעות והדגשת החשיבות של מתן ברזל לתינוקות נערכו ע"י אחות מומחית בילדים, מפגשים עם אימהות בנושא תזונה נכונה לתינוקות והושם דגש על מתן תוספת ברזל. במקביל, נערכו ימי בריאות מרוכזים, אליהם זומנו תינוקות על ידי צוות המנהלה והסיעוד, בהם נערכה בדיקת ספירת דם לבירור רמת ההמוגלובין. בנוסף נערכו פגישות בנושא עם רבנים ומובילי דעה בקהילה ומפגשים רבים עם רופאי הילדים בבני ברק.

    לאחר מאמץ משותף וארוך, של רופאי הילדים, האחיות והצוותים, נמצא כי ערכי האנמיה שנמדדו לאחר תקופה בקרב התינוקות הציגו תוצאות מצוינות- עליה ניכרת ומשמעותית במדדי ההמוגלובין בקרב התינוקות, תוצאות שיש להן השלכות הרות גורל גם על מדדי הברזל בגוף עד 120 שנה. ממצב בו מדדי התינוקות בבני ברק היו מתחת לממוצע, בין השאר בשל חוסר מודעות, הגיע מצב שכיום תינוקות בני ברק נמצאים במקום טוב יותר מהממוצע בישראל בכל הנוגע לנושא האנמיה.

    גם מרחב אלעד רושם נתונים מצוינים בעידוד ביצוע בדיקות מצילות חיים. דוגמה בולטת היא בדיקות דם סמוי. הצוות הרפואי באלעד, שם לעצמו יעד לאיתור המטופלים הנמצאים בקבוצת הסיכון, ומתוך היכרות עם האוכלוסייה והתחשבות במשך היום העמוס, החליטה ההנהלה לשלוח בדואר את הערכה למבוטחים, במקביל לאנשי צוות שהתקשרו והסבירו על חשיבות הבדיקה.
    לאור הפעילות הנרחבת, החברים ביצעו את הבדיקה והשיבו אותה למרפאה. מבין הבדיקות שהוחזרו, מספר מבוטחים הוזמנו לעבור המשך בירור ובזכות גילוי מוקדם, בעזרת ד', סיכויי הריפוי מהמחלה עלו באופן ניכר.
    גם בנוגע לבדיקת עיניים בסוכרתיים, שמה מכבי יעד לאיתור המטופלים הסוכרתיים, דאגה לתגבור תורים ייעודים לחולי הסוכרת, וזימנה את המטופלים לבדיקת עיניים אצל מומחה לרפואת עיניים. הפעילות נשאה פרי, וכיום אלעד נמצאת במקום השני בארץ בביצועי בדיקות עיניים לסוכרתיים.

    דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז: "תודות לשגרה של קידום אורח חיים בריא, מנענו תחלואה במקום לטפל בהשלכותיה הקשות לאורך החיים. אני כאן מתוך רגש של שליחות ציבורית, ליבת התפקיד היא מקצועיות וחמלה, ואני כאן כי אכפת לי. חשוב לי שחברי מכבי יהיו שמחים ומרוצים מהשירות. מנהלי המרכזים הרפואיים והעובדים של מכבי קשובים ועושים עבודתם במסירות אין קץ. מרגש לראות כיצד מהלך קידום הבריאות של מכבי, עליו שוקדים מיטב המומחים בשיתוף הרבנים נושא פירות ומיטיב באופן ממשי עם בריאותם של חברינו".



    0 תגובות