נתניהו קיצר את ביקורו בארה"ב; מעברי שלום וארז נסגרו

    איתי גדסי No Comments on נתניהו קיצר את ביקורו בארה"ב; מעברי שלום וארז נסגרו

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על קיצור שהותו בארצות הברית בעקבות נפילת הטיל בשרון | מתאם הפעולות בשטחים הורה על סגירת המעברים וצמצום מרחב הדיג | מצב הנפגעים – קל

    צילום: דוברות כבאות והצלה
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נפילת הטיל במשמרת. ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר בימים אלה בארצות הברית הודיע על קיצור ביקורו. נתניהו שהיה אמור לנאום בועידת אייפא"ק השנתית ולהתארח בבית הלבן לארוחת ערב רשמית, יסתפק בפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וישוב לארץ.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "סיימתי שיחת עדכון והתייעצות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל. הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה. לאור האירועים הביטחוניים החלטתי לקצר את הביקור בארה"ב. בעוד שעות אחדות אפגש עם הנשיא טראמפ ומיד לאחר מכן אשוב לארץ כדי לנהל את הפעולות שלנו מקרוב".

    בתוך כך, ננקטו צעדים כנגד תושבי עזה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע לפני זמן קצר על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה. "ההחלטה התקבלה בעקבות ירי הרקטה הבוקר לעבר שטח מדינת ישראל", נמסר.

    במערכת החירום מסכמים את האירוע. הבוקר בשעה 05:22 החלו להתקבל קריאות במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על נפילת טיל על בית ביישוב בשרון. למקום הוזנקו מיד כוחות גדולים של מגן דוד אדום ואיחוד הצלה הכוללים אופנועי חירום, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ.

    החובשים והפראמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי לשבעה נפגעים בהם: אשה בשנות השישים במצב בינוני שסבלה מפגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים, אשה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים, גבר כבן 60, גבר כבן 30, נערה כבת 12, ילד כבן 3 ותינוקת כבת חצי שנה במצב קל עם חבלות ופציעות מרסיסים. הפצועים פונו על ידי ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א לבית חולים מאיר.

    בנוסף צוותי מד"א הוזנקו לטפל במספר נפגעי חרדה בודדים ובשתי נשים כבנות 70 שנפלו ונחבלו קלות בדרכם למרחב המוגן ופנו לבית חולים לניאדו במצב קל.

    הפאראמדיקים של מד"א אוהד ביין רפי שבע ואסי דבילנסקי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו הרס, מחוץ לבית ראינו 6 בני משפחה שהצליחו לחלץ את עצמם מהבית, הם סיפרו שהיו בדרך למרחב המוגן כשלפתע שמעו את הפיצוץ וקריסת חלק מהמבנה, הם יצאו מהבית וחלקם נכנסו לבית הסמוך, כולם היו בהכרה מלאה וסבלו מפגיעות הדף רסיסים כוויות קלות וחבלות, ביצענו סריקה אחר הנפגעים וערכנו מיון ראשוני, לאחר טיפול ועזרה ראשונה בשטח פינינו את הנפגעים לבית החולים. בנוסף הענקנו טיפול רפואי לשתי נשים בשנות השבעים שנפלו ונחבלו בדרך לממ"ד, פינינו אותם לבית חולים במצב קל ומספר נפגעי חרדה טופלו במקום".



    0 תגובות