- רדיו קול חי - -

רקטה שנורתה מעזה נחתה על בית במושב משמרת בשרון: שבעה נפצעו

בשעות הבוקר המוקדמות נשמעה אזעקה בישובי השרון ורקטה אחת מרצועת-עזה פגעה במבנה ישן במושב משמרת בשרון וגרמה לנפגעים ולנזק. שבעה בני אדם שנפגע חולצו מהמבנה, בהם שתי פצועות בינוני וחמישה נפגעים קל בהם כמה ילדים קטנים. הפצועים פונו לבית חולים מאיר בכפר-סבא.

ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו שנמצא כעת בביקור מדיני בארה"ב עודכן על ירי הרקטה מהרצועה שפגעה באזור השרון וקיים הערכת מצב טלפונית עם הרמטכ"ל וגורמי ביטחון נוספים.

ממשרד החינוך נמסר, כי הלימודים באזור השרון מתקיימים כסדרם ולא פורסמו הנחיות מיוחדות לתושבים.

כתבנו קובי פינקלר מציין, כי כי צה"ל תקף אמש בירי טנק עמדת חמאס בצפון רצועת-עזה בתגובה להפרחת בלון תבערה לשטח ישראל שגרמה לפציעת רועה צאן באורח קל והשלכת מטעני חבלה לעבר הגדר בגבול הרצועה

ניב בוחבוט ראש סניף איחוד הצלה תל מונד והסביבה מדווח מהזירה: "מדובר בפצועה בינוני כבת 50 וארבעה נפגעים קל וקל עד בינוני (מתוכם ילדה כבת 10 וילדה כבת שנתיים). צוותי הרפואה של איחוד הצלה בגזרה הונחו להיערך למתן סיוע לנפגעי חרדה נוספים בעת הצורך. כמו כן צוותי חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה פועלים באירוע".

ולתגובות הפוליטיות: יו"ר כחול לבן, בני גנץ אמר הבוקר, כי "‏נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית הפעם בשרון. המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל בטחונית ונתניהו חייב לארוז מיד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה. ‏מי שאינו מגיב בתוקפנות וכוח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום, וזילזל בהתקפה על ת"א מקבל כעת טילים על השרון. האם גם עכשיו תנוח דעתו עם הודעת חמאס על טעות או שיואיל סוף סוף להתרכז בביטחון אזרחי המדינה ולא בעיסוק בענייניו המשפטיים. שולח החלמה מהירה לפצועים."

‏יועץ הדיגיטל של רה"מ נתניהו, טופז לוק, אמר בתגובה לדברי גנץ: "במקום אחדות לאומית, במקום עמידה מאחורי הממשלה ברגעים כאלה. פוליטיקה קטנה".