התחדשות עירונית חרדית?

    איתי גדסי No Comments on התחדשות עירונית חרדית?

    בפעילות יו"ר שדולת מטה הדיור החרדי חה"כ יעקב אשר: בקרוב פרויקטים של התחדשות עירונית שיותאמו לערים החרדיות | ח"כ אשר: "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היא זרוע נוספת לפתרון בעיית הדיור במגזר החרדי"

    אשר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת יעקב אשר שכיהן בקדנציה האחרונה כיו"ר השדולה לפתרונות דיור למגזר החרדי, ביקר עם צוות לשכתו ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית שם נועד לישיבה ממושכת עם מנכ"ל הרשות וראש עיריית חדרה לשעבר, חיים ביטון ועם בכירי הרשות, הסמנכ"ל עינת גנון גורי נדלר ראש אגף תכנון, חזקי פלדמן מרכז אגף מעקב ובקרה, נועה זרמון מנהלת תחום פרויקטים מיוחדים, עידית מנשה מנהלת תחום קידום מדיניות ואחראית תחום חרדים ואפרת פרנס כהן מתאמת קשרי דוברות וממשל.

    בפתח הישיבה הזכיר ח"כ אשר כי "הממשלה עשתה עבודה רחבה מאד להאצת הבניה בארץ אבל בכל הנוגע לצרכי הציבור החרדי לא הגענו למכלול פתרונות שהיינו רוצים לקדם וכמות הבניה של דירות עבור החרדים קטנה באופן משמעותי מהיקף הבניה במגזר הכללי והציבור נאנק תחת הנטל בנושא הדיור". עוד ציין מספר ליקויים בתכנית 'מחיר למשתכן', והציג מספר פתרונות שיכולים להקל על מצוקת הדיור במגזר החרדי.

    במרכז הדיון עלתה הכוונה לקדם תכניות בעידוד ממשלתי תוך התאמת מאפייני הדיור עבור הציבור החרדי ושילובן במקומות מגוונים בערים רבות, בנוסף, הוזכרה החשיבות ליצור שיתופי פעולה בהתחדשות עירונית במגזר החרדי כדי שהתכניות יבוצעו לאחר בחירת אזורים בהם יש פוטנציאל להוסיף יחידות דיור מבלי לגרום לצפיפות בהתאם למאפייני האוכלוסייה ובהכוונת ותמיכת רבני הקהילות כדי לשמור על צביון השכונות, יחד עם מינוי אנשי קשר בקהילה לטובת הפרויקט. סוכם כי יבוצע מיפוי שכבות תלת ראשי המאפשר בחינה מפורטת של תוואי הבניה, האזורים המתאימים והאפשרויות הקיימות לחידוש התשתיות בשכונות, לאחריו יוחלט במשותף על מספר מקומות שבהם תהיה התחדשות עירונית במגזר החרדי כפיילוט.

    עוד עלתה הדרישה כי הרשות לא תהיה רק גורם מכוון אלא גם תעניק תמיכה כלכלית במימון תכנון, פיצוי ליזמים ועידוד משקיעים לבניה במסגרת ההתחדשות בשכונות באזורים שנבחרו, ח"כ אשר הבטיח לסייע לתוספת מקורות מימון במסגרת הסכמים קואליציוניים יחד עם מפלגות נוספות ולהוביל לתכנון והקצאת שטחים חלופיים בבעלות מנהל מקרקעי ישראל כדי לפצות את היזמים, כמו כן יפעל בקידום הצעת מחליטים ל"בנק קרקעות חלופי" שיהווה פיצוי במקומות בהם העסקה לא תהיה כלכלית.

    בסיום הפגישה, אמר יו"ר הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן כי "הרשות פועלת להסרת חסמים וקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בקרב כלל האוכלוסיות בארץ ובפרט כאלה אשר צריכות פתרונות ייחודיים, אנו רוצים לדעת כי גם הציבור החרדי יהיה שותף להתחדשות עירונית תוך שמירה על קהילתיות מבני הציבור ושאר התנאים המתאימים לו. בנוסף הודה לח"כ אשר ואמר "אני מוקיר את פעילותך בעבר כראש עיריית בני ברק, שהובלת לתכנון עירוני נכון וייצוב העירייה ושמח לראות בך שותף טבעי ונאמן להמשך הפעילות הפרלמנטרית בוועדות הכנסת ומשרדי הממשלה"

    ח"כ אשר בירך על המוכנות והליווי המקצועי של היו"ר ובכירי הרשות והזכיר כי שיתוף הפעולה ההדוק חיוני להצלחה במאבק במצוקת הדיור החרדי שיימשך בע"ה גם בעתיד.



    0 תגובות