הוביל מבצעים נועזים: הלך לעולמו בכיר קהילת המודיעין רפי איתן ז"ל

    איתי גדסי 1 Comment on הוביל מבצעים נועזים: הלך לעולמו בכיר קהילת המודיעין רפי איתן ז"ל

    פטירתו של איש המודיעין רפי איתן ז"ל. ראש המוסד ספד לו: רפי היה לוחם ומפקד מקורי ואמיץ, שהוביל אינספור מבצעים נועזים בהן המבצע ללכידתו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן. את רובם המכריע של המבצעים אי אפשר לפרסם, היסודות שרפי הניח בשנות המדינה הראשונות הן נדבך משמעותי בפעילות המוסד גם היום" | ראש השב"כ סיפר: "רפי, שהיה ממקימי אגף המבצעים בשב"כ, הוביל והשתתף בעשרות מבצעים פורצי דרך שישארו עלומים עוד שנים רבות"

    רפי איתן צילום: פלאש 90
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (מוצ"ש) נמסר מהמרכז הרפואי איכילוב ת"א, על פטירתו בשיבה טובה של השר ובכיר קהילת המודיעין רפאל רפי איתן בגיל 92. היה לוחם ואיש קהילת המודיעין, הוא שירת בשב"כ ובמוסד ופיקד על יחידה שהייתה משפותפת לשני הארגונים החשאיים. איתן פיקד על אגף המבצעים במוסד, בתקופתו הצליח המוסד ללכוד את הפושע הנאצי הבכיר אדולף אייכמן ימ"ש. במהלך שירותו הביטחוני תחת מספר ראשי ממשלות תרם תרומה ביטחונית חשובה למדינת ישראל.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לאיתן: "רעייתי שרה ואני אבלים יחד עם עם ישראל כולו על פטירתו של יקיר האומה רפי איתן ז"ל.

    רפי היה מגיבורי שירותי הביון של מדינת ישראל באינספור פעולות למען ביטחון ישראל. הוא נטל חלק בלכידתו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן והבאתו למשפט צדק בישראל בירושלים.

    במהלך השנים נטל חלק בחיים הציבוריים, היה שר בממשלת ישראל ופעל להחזרת הרכוש היהודי שנלקח בשואה. הוא היה ידיד אישי קרוב של משפחתנו. לא היה שני לו בחוכמה, בשנינות ובמחויבות אין קץ לעם ישראל ולמדינתנו. אנו מבכים את לכתו".

    יו״ר איחוד מפלגות הימין תא״ל (במיל) הרב רפי פרץ: "רפי איתן ז״ל נתן שנים רבות מחייו לבטחון ישראל מתוך הצללים. תמיד דבק במשימותיו כשטובת מדינת ישראל לנגד עיניו. עם ישראל חייב לו חוב גדול. תנחומים לבני משפחתו".

    ראש המוסד הוציא הודעת אבל מיוחדת על פטירתו: ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, יוסי כהן וכלל המשרתים והמשרתות בארגון, מביעים צער עמוק על פטירתו של רפי איתן ז״ל.

    רפי איתן ז"ל היה מעמודי התווך של קהיליית המודיעין, והמוסד בפרט. לעד נוקיר את תרומתו לביטחונה של מדינת ישראל, עוד מהיותו לוחם צעיר בפלמ"ח. עשייתו ופעילותו תרשמנה באותיות זהב בהיסטוריה של המדינה.

    רפי היה לוחם ומפקד מהמעלה הראשונה, מקורי ואמיץ, שהוביל אינספור מבצעים נועזים ופעילויות מורכבות של המוסד, בהן המבצע ללכידתו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן. את רובם המכריע של המבצעים אי אפשר לפרסם, אך הם תרמו תרומה משמעותית לביצור ביטחונה של מדינת ישראל.

    היסודות שרפי הניח בשנות המדינה הראשונות הן נדבך משמעותי בפעילות המוסד גם היום, ועם ישראל חב לו רבות על עשייתו ופועלו. יהי זכרו ברוך.

    שירות הביטחון הכללי מרכין ראשו על לכתו של רפי איתן ז״ל. ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן: "פועלו של רפי איתן ז״ל שזור בימיו של שירות הביטחון הכללי ובימיה של מדינת ישראל.

    רפי, שהיה ממקימי אגף המבצעים בשב"כ, הוביל והשתתף בעשרות מבצעים פורצי דרך שישארו עלומים עוד שנים רבות. אומץ ליבו, ערכיו וצנעת דרכו, כמגן ולא יראה – היא דרכנו ומורשתנו. אנו כואבים את לכתו וגאים להיות ממשיכי דרכו. יהי זכרו ברוך".



    1 תגובות

    מיין תגובות