34 ק"מ: נחנך צינור הגז הטבעי לירושלים

    איתי גדסי 1 Comment on 34 ק"מ: נחנך צינור הגז הטבעי לירושלים

    נותנים גז: היום נחנך פרויקט צינור הגז הטבעי תוצרת ישראל לירושלים, שנבנה בחלקו על תוואי דרך בורמה ההיסטורית, וצפוי לחבר לגז טבעי את בית החולים הדסה, קריית הלאום והכנסת, מוזיאון ישראל, אוניברסיטאות, מאפיות ומפעלים נוספים בבירה

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קו הגז הטבעי לירושלים נחנך היום (שלישי) באזור עין כרם במעמד שר האנרגיה יובל שטייניץ, ראש עיריית ירושלים משה ליאון והנהלת חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל – מבצעת הפרויקט. בניית הקו שאורכו 34 קילומטרים וקוטרו 18 אינץ', החלה ביוני 2013 והושלמה באוקטובר 2018 בעלות כוללת של 290 מיליון ש"ח.

    בניית הקו לירושלים נערכה בשני מקטעים: החלק הראשון (ירושלים מערב) באורך 17 ק״מ, הושלם בשנת 2014, ומתחיל מתחנת הגפה 'יסודות' הצמודה לכביש שש בקרבת מחלף שורק ועד תחנת מסילת ציון הסמוכה לשער הגיא.

    החלק השני (ירושלים מזרח) גם הוא באורך 17 ק״מ, מתחיל בתחנת מסילת ציון ומסתיים בתחנת ההפחתה בבית זית. הביצוע של החלק השני החל בתחילת ינואר 2017 והסתיים באוקטובר 2018. בימים אלה מסתיימת הקמתם של שני מתקני PRMS (הפחתת לחץ ומדידה) בקצוות הקו, האחד שמבוצע בתוך תחנת ההגפה מסילת ציון והשני בבית זית. שני מתקני ההפחתה מיועדים לשרת את חברת החלוקה רותם.

    שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ: "אני גאה לחנוך את צינור הגז הטבעי, שיוביל לראשונה גז טבעי לירושלים וסביבתה. באמצעות צינור גז זה ואחרים שמניחה חברת נתג"ז, אנחנו מרשתים את מדינת ישראל, משפרים ומרחיבים את הולכת הגז הטבעי לרחבי הארץ. כך נגיע ליותר צרכנים, כך נחבר יותר מפעלים, כך תוזלנה העלויות וכך כולנו נוכל לנשום אוויר נקי יותר. אנחנו בעיצומה של מהפכת הגז הטבעי בישראל, ומתוצאותיה כולנו נרוויח".

    ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "חנכנו היום את קו הגז הטבעי לירושלים. זהו תחילתו של עידן חדש בעיר בכל נושא האנרגיה הירוקה, הגז עתיד להוזיל את הוצאות המשפחות על חשמל וייטיב עם תושבי הבירה. קשה להאמין שרק לפני קצת יותר מ- 70 שנה שחררנו את ירושלים, אז דאגו למים וחששו מ'איך יעלו את המים לירושלים'? זה כבר שייך להיסטוריה אך היום אנו חוזרים ומשחזרים את צעדי מקימי המדינה ומחברים את ירושלים לגז הטבעי. אני גאה להיות חלק מההיסטוריה הזו, ויודע שכולנו יחד עוד נמשיך לפתח את ירושלים תמיד".

    יו"ר נתג"ז, איתן פדן: "אנו מחברים היום את אוטוסטרדת הגז לירושלים. זו אספקת חמצן אנרגטית לעיר הבירה, וכאשר חלקו של הקו עובר בדרך בורמה ההיסטורית, זה מרגש במיוחד. אני מבקש להודות לשר שטייניץ ולאנשי משרד האנרגיה, על החזון והנחישות שסייעו לנו להגיע לרגע הזה".

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות