בפורים ושושן פורים בירושלים: 700 אוטובוסים יעלו לבירה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בפורים ושושן פורים בירושלים: 700 אוטובוסים יעלו לבירה

    ההיערכות נרחבת בירושלים: אגף התנועה של מחוז ירושלים ומשרד התחבורה יקיימו פעילות מוגברת | למעלה מ 700 אוטובוסים יגיעו לירושלים בפורים ובשושן פורים

    אוטובוסים • אילוסטרציה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימי הפורים בפתח, ובמשטרת ישראל השלימו את היערכותם ברחבי הארץ לשמירה על הסדר והביטחון כדי שעם ישראל יוכל לחגוג את הפורים בשמחה.

    עבודה רבה ובעיקר בריכוזים החרדיים יש לאגף התנועה של המשטרה בפרט כשפורים בירושלים יוצא בערב שבת. קצין אגף התנועה של ירושלים סנ"צ ארז תבור מסביר לאתר 'קול חי' על היערכות האגף שלו לפורים: "חשוב לומר בתחילה שאנו מאחלים לכולם פורים שמח ובטוח. כל הצעדים וההיערכות שלנו מתואם עם משרד התחבורה".

    מבחינת ירושלים ההיערכות לפורים מתחלקת ל-2. תענית אסתר שאז הרבה יורדים לערים כמו ב"ב, מודיעין, אשדוד חיפה ועוד. ליל פורים דפרזים שיש גם ירידה לכיוון המרכז אם כי פחותה, ויום חמישי פורים שאז בשעות שלפני הצהריים יש ירידה משמעותית לכיוון ב"ב וערים נוספות למשלוחי מנות וסעודת פורים. הרבה מאד תנועת אוטובוסים . הדגש שנשים הוא להזרמת התנועה של כלל חברות התחבורה הציבורית ביציאות מירושלים, ולמנוע עומסי תנועה.

    בשעות הערב של יום חמישי ולקראת ליל פורים של ירושלים , נקבל בחזרה את כל אלו שירדו מירושלים לערים השונות ונקבל עוד את כל אלו שחגגו בפרזים ורוצים לבוא לירושלים. מדובר באלפים שצפויים לבוא לירושלים לחגוג. שוטרי התנועה יהיו בכבישים וצמתים מרכזיים ,בפרט בציר ירמיהו, בר אילן, גולדה מאיר , ככר השבת ועוד. המטרה שלנו שאנשים ירדו מהר מהאוטובוסים בבטחה והאוטובוסים ימשיכו הלאה. אנחנו לוקחים בחשבון שמאות אוטובוסים יגיעו לירושלים בליל פורים וביום פורים, כל חברות האוטובוסים יודעים מהו ציר הנסיעה שלהם ותחנות ההורדה. שוטרי התנועה יהיו גם בכביש מס' 1 ואם יהיה צריך ינווטו את התנועה גם דרך מנהרת הארזים.

    יום שישי, ערב שבת קודש ויום שושן פורים. יש ריבוי של אוטובוסים גם בשכונות החרדיות וגם מחוצה לה שיגיעו לבירה. שוטרי התנועה יהיו בתוך השכונות בעיקר במקומות הבאים: כביש 9, כביש בגין, ציר גולדה מאיר, וכלל שיידרש. אנו מודעים לכך שיש עומסי תנועה בריכוזים החרדיים ובשביל זה אנו נהיה שם להמעיט את העומסים , להכוונת והזרמת התנועה. פורים השנה יוצא באותם ימים כמו שנה שעברה כך שדפוס הפעולה תהיה כמו שנה שעברה עם שיפורים  השנה. ביום שישי ער"ש חלק יחזרו לבתיהם בעיקר בב"ב, והרבה מאד ישארו כאן לשבת. מה שאומר שבמוצ"ש תהיה נהירה גדולה מי-ם לערים השונות . הן של אוטובוסים והן של רכבים פרטיים. שוטרי התנועה רבים יהיו פרוסים ביציאות מי-ם ובעיקר ציר בר אילן , ירמיהו כדי להזרים את התנועה. יש לנו שליטה מלאה ברמזורים בעיר בכל רגע נתון, ואם נצטרך נפעל גם בכך כדי למנוע עומסים. בהערכת מצב שלנו הפיק הגדול יהיה במוצ"ש חזרה מי-ם. אל לשכוח שאנחנו מדברים על למעלה מ-500 אוטובוסים בינעירוני שינועו בי-ם במהלך ימי המבצע , חוץ מהאוטובוסים העירוניים. אנחנו נעשה הכל במהלך ימי הפורים שהציבור לא יטיילו בכבישים זמן רב, אך אל לשכוח שירושלים בפורים מלאה מאד בהרבה שמגיעים אליה לחגוג. מסכם סנ"צ ארז תבור קצין אגף התנועה.

    לסיום השיחה איתו ולבקשת דוברו מחוז י-ם אנו מעבירים את בקשת המשטרה: "זכרו, פורים הוא חג עם שתיית יינות וכד', אל תעלו לנהוג ברכב אם שתיתם. גם אם אתם ערניים ואומרים לעצמכם, שתיתי רק קצת. לא נוהגים לאחר שתיית כל משקה עם אלכוהול, היו זהירים בכבישים, הישמעו להוראות השוטרים – כדי שנעבור את חג הפורים בבטחה. ותזכרו שבכבישים מסתובבים ילדים, אנשים ששתו. היו זהירים!!"



    0 תגובות