בנו של הנרצח ספד לו: "היית לוחם ונועז גם ברגעיך האחרונים"

    אריאל שרפר No Comments on בנו של הנרצח ספד לו: "היית לוחם ונועז גם ברגעיך האחרונים"

    אלפי בני אדם מלווים את הרב אחיעד אטינגר הי"ד, בדרכו האחרונה לאחר שנפטר מפצעיו | רב היישוב עלי ביכה על השבר הגדול: "איך תמר תגדל 12 ילדים לבד, איך היא תוביל אותם לחופה לבד. איך הורים מאבדים בן אחרי שאיבדו כבר חתן" | בנו של הנרצח, אלשיב ביכה על אביו: "סליחה, על כך שלא כיבדתי אותך מספיק ועל כך שאני לא יכול לנקום את דמך" | בנט:
    "על קברך אני אומר: דם יהודי לא יהיה עוד המצרך הזול ביותר במזרח התיכון"

    הלוויה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפי בני אדם משתתפים בשעה זו במסע הלוויה הגדול של הרב אחיעד איטינגר הי"ד מהיישוב עלי, שנרצח בידי מחבל פלסטיני אמש והבוקר (שני) לדאבון לב, נפטר מפצעיו בבית החולים. רבני שרים וחברי כנסת ואלפי מלווים הגיעו ללוות את הרב דרכו האחרונה.

    רב הישוב עלי, הרב אברהם שילר, הספיד בשבח הנפטר ועל מעלותיו הייחודיות: "הרב אחיעד אתה גיבור, אתה גיבור ולוחם, שמת נפשך בכף, חשבת על עם ישראל. אתה שליח של האומה הישראלית, כולם ילמדו ממך איך לחתור למגע, איך נפלו גיבורים. אתה גיבור בגבורתה של תורה, להקים ישיבה, להפיץ אורה של תורה. אתה גיבור באהבת ישראל לחזק יהודים טובים שמחזיקים מעמד בדרום תל אביב".

    הרב זעק על האבידה הגדולה ליישוב ולמשפחה: "זעקה גדולה ומרה, איך תמר תגדל 12 ילדים לבד, איך היא תוביל אותם לחופה לבד. איך הורים מאבדים בן אחרי שאיבדו כבר חתן. שכונת נווה שיר שאיבדה את מורה הדרך שלה. זעקה גדולה ומרה"

    הרב קרא ללמוד מדרכיו: "כולנו מרדכי היהודי, יהודי זה אדם שעומד בניסיונות, נופל וקם. יהודי זה אותו אחד שזועק זעקה גדולה ומרה וזה אותו אדם שעומד, לא זע ולא נופל, לא יכרע ולא ישתחווה".

    בנו של הרב אחיעד, אלישיב ספד בדמעות: "אבא, כל החיים דיברת איתנו על כמה שיותר להספיק והראת לנו דוגמא אישית. אבא כל החיים שלך היית לוחם נועז. גם ברגעיך האחרונים נלחמת ונתת לנו יממה להיפרד ממך. אבא, על שני דברים אני מבקש ממך סליחה, על כך שלא כיבדתי אותך מספיק ועל כך שאני לא יכול לנקום את דמך. יש לנו חיים ומשפחה להמשיך. את הרוח שלנו לא יוכלו לשבור".

     

    photo_2019-03-18_15-04-38

    שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, השתתף כעת בהלוויית הרב אחיעד אטינגר ז״ל ביישוב עלי. לבקשת המשפחה, נשא השר הספד לזכר הרב: "הרב אחיעד היה גיבור בחייו ובמותו. המעשה החינוכי הגדול שאפשר לעשות היום כשר החינוך זה לדאוג שכל ילד וילדה במדינת ישראל יסתכלו על הרב אחיעד ויגידו "ממנו תראו וכן תעשו".

    בחייו, הוא ויתר על כל רגע של הנאה אישית. במותו, כשהמרצח עמד לא רחוק ממנו, הרב אחיעד חתר למגע, ירה עליו יריות ושילם על כל בחייו. בחיי ההווה, את הרב אחיעד איבדנו, אבל את מורשת הנצח נקיים תמיד. הרב אחיעד הפיח רוח של תקווה, בעשר אצבעות ועם נפש עצומה הוא שינה את המציאות בדרום תל אביב.

    כמה משמעותי היה הרב אחיעד לתושבי דרום תל אביב, כמה תורה ואור הביא למקום,
    ואיזה חיבור יצר בין תושבי השכונה לבין תושבי יהודה ושומרון. הרב אחיעד חיבר בין אחים. מי יעשה את זה עכשיו?!

    הרב אחיעד, גם בשניות האחרונות של חייך הטובים דאגת לעשות טוב. במקום לברוח, חתרת למגע ושילמת על כך בחייך. מסרת את נפשך כגיבור ישראל.*

    הרשע המפעפע הזה, שגודע שוב ושוב את הטובים שבאנשינו, שבאהובינו, חייב להיגדע.

    על קברך אני אומר: דם יהודי לא יהיה עוד המצרך הזול ביותר במזרח התיכון. נגדע את הטרור רק על ידי שנשחרר את הכבלים התודעתיים והמשפטיים שמונעים מאיתנו לנצח.

    תעצומות הנפש של אחיעד ואצילות הנפש של משפחתו, שבחרה לתרום את אבריו ולהמשיך גם במותו את הנתינה של חייו, תהיה השראה לכולנו.

    תמר, ילדים אהובים, משפחה יקרה, משפחת עלי המופלאה, אנחנו איתכם, מחזקים אתכם. עם ישראל חי. יהי זכרו ברוך".

    WhatsApp Image 2019-03-18 at 16.47.54

    ראש מועצה אזורית מטה בנימן ישראל גנץ הספיד את הרב: "הרב אחיעד, אתמול כשהגעתי למקום הפיגוע, דקות אחרי שפינו אותך לבית החולים, לא הבנתי, לא הבנתי איך אתה – שבאת מעלי – והרכב שלך עם הפנים חזרה ליישוב, מנוקד כדורים. ומישהו אמר לי: פשוט, הוא הסתובב חזרה כי שמע ירי.

    במשך שעות הדהד לי המשפט הזה, איפה יש בעולם בן אדם שזה כל כך פשוט עבורו, שהוא שומע ירי ומסתובב כי אפשר לעזור.

    תמר והילדים, איך זכיתם לבעל כזה, אבא כזה, שזה פשוט, זה פשוט. איפה יש ישיבה כזאת, שכונה כזאת, שהרב עומד בראשה, כמו רבי עקיבא, כאילו ממתין ל"מתי יבוא פסוק זה לידי ואקיימנו", וכשזה בא זה פשוט, והוא מסתובב.

    וראיתי את כתמי הדם ולא הבנתי איך דווקא אתה, שבאת מעלי, נפגעת על אם הדרך, בכיכר המרכזית, ואחרי שעות הבנתי שכל חייך רצית להיות גשר, רצית להיות גשר בין ההתיישבות השורשית בעלי, שבחרת לבוא לפה ולחנך את ילדיך, לבין עם ישראל בתל אביב וטובת ישראל. וכנראה שעל אם הדרך ריבונו של עולם מחפש גשרים, ואתה היית הגשר הזה.

    הרב אחיעד, אנחנו בע"ה לא ננוחם בזה שכוחות הביטחון ישימו יד על אותו רוצח, הנחמה תהיה בזה שנמשיך את הגשר שהתווית, נבסס, נחזק את היישוב שבחרת לשכון בו, יחד עם הגשר של חיזוק החיבור לארץ ישראל ותורת ישראל. תמר והילדים, משפחת מטה בנימין תעשה הכל כדי להיות אתכם, ללוות אתכם, ולהמשיך אתכם במשימה הכ"כ גדולה וכ"כ קשה שהרב אחיעד הותיר לנו.

    הרב אחיעד, תהא נשמתך צרורה בצרור החיים".



    0 תגובות