- רדיו קול חי - -

ח"כ אשר: "חרדי שמצביע ליכוד – מצביע לנתניהו בלי כיפה"

ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) התראיין היום (חמישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על קמפיין יהדות התורה החדשני בציבור החרדי. תופעת פייגלין, "זלזול באינטלגנציה". בתחילת הראיון מעריך אשר, כי "ככל הנראה תקום ממשלת ימין".

פונים לכולם: "לא פתחנו באופן רשמי דף פייסבוק. יש הרבה גוונים בציבור החרדי, כולם התחנכו בעולם הישיבות ואנחנו מדברים איתם בבית כנסת או בשכונה ולא צריכים לדבר איתם דרך הפייסבוק. בכלים האלה משתמשים כשצריך להיחשף לציבור חילוני או מסורתי".

חרדים מצביעים ליכוד: "היינו אצל מרן הרב שטיינמן זצ"ל, לאחר שסגרנו את ההסכם הקואליציוני מול נתניהו. הגענו לבשר לו שסגרנו את ההסכם, וקיבלנו את מירב מבוקשינו, הגענו מאוד שמחים ונרגשים לרב, מרן ז"ל הביט בנו ואמר: "אתם חושבים שחתמו איתכם הסכם כי אוהבים אתכם? לא. רק בגלל שהם צריכים אתכם". אדם חרדי שרוצה  להצביע לליכוד, יש לי רק דבר אחד לומר לו: הצבעת לליכוד – הצבעת לנתניהו ללא כיפה. הצבעת ג'  – הצבעת לנתניהו עם כיפה".

משה פייגלין: "תופעת פייגלין היא תופעה מוזרה ומבישה. קשה לי להבין איך אפשר לקנות את הציבור בחלוקת סם להמונים".

ההבדל בין לפיד לפייגלין: "לפיד הצליח להיות הפוליטיקאי היחיד, שכלל המפלגות החרדיות הודיעו, כי הוא לא פרטנר. מה שאנחנו חווינו ממנו, כי לאיש יש שנאה תהומית לציבור החרדי. ולכן הוא פסול, גם אם יעשה חמש הפרשות חלה. פייגלין הוא איש רב תכליתי שהיה לו זמן לכתוב ספר על כל דבר במדינה. הוא מחלק סם להמונים. אנחנו בדעות רחוקים מאוד ממנו. הוא פשוט רוצה להיכנס בכל מחיר לכנסת אם הוא יהיה בקואליציה? ימים יגידו".

תחבורה ציבורית: "המצב של התחבורה הציבורית לא טוב ומי שהכי נפגע מזה הוא הציבור החרדי. נעשה עוול לשר כץ שפועל רבות, הסיבה האמיתית היא אי הסכמת האוצר להגדלת צי הרכב והקצאת נהגים נוספים במכרזים של חברות האוטובוסים".

האזינו לראיון המלא:

צילום: פלאש 90