- רדיו קול חי - -

נתניהו: "עושים מאמצים להשיב את הבנים בדרכים שהשתיקה יפה להם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, בהר הרצל, בדברים שנשא אל מול משפחות החללים שמקום קבורתם לא נודע, אמר נתניהו: "איננו מוותרים אף פעם. גם אם המשימה הקדושה הזאת לוקחת עשרות שנים, 70 שנים, ערך הרעות מחייב אותנו להמשיך לפעול בלא לאות".

דברי ראש הממשלה בטקס האזכרה: "ביום הקשה הזה, אני וכל אזרחי ישראל ניצבים לצדכם באחווה עמוקה. כאבכם, כאבנו. יגונכם, יגוננו. ואני יודע, זה יגון כפול ומכופל, כיוון שנלווית אליו הזעקה – אייכה, היכן הם יקירינו? היכן אלו שמסרו את נפשם על הגנת המולדת ביבשה, באוויר ובים? כל קבר חדש שנחצב בהר הזה או בכל בית עלמין צבאי אחר, פירושו משפחה שחרב עליה עולמה. כל קבר חדש הוא פצע בלב העם".

סגירת מעגל: "אבל יש גם מקרים יוצאי דופן. כשאנו מוצאים חלל שבמשך שנים לא ידענו את מקום קבורתו, וכשאנו מביאים אותו לקבר ישראל – אנו סוגרים מעגל. הכאב עודנו קיים, האובדן עדיין מייסר, אבל היכולת לאפשר מנוחה אחרונה לנופל בחיק אדמתנו, היא הקלה שמסירה את נטל התעלומה ואת נטל אי הוודאות".

.

מבצע יקיר הים: "גם אני, כמו נשיא המדינה, התרגשתי כששמעתי על איתור וזיהוי של ליפקה שפר, על הבאתה לקבורה, בת יד מרדכי, והתרגשתי מאוד שמבצע 'יקיר הים' הסתיים בהצלחה. מדובר במציאת שרידי גופתו של טייס חיל האוויר, יקיר נווה ז"ל, שנספה בתאונת אימונים מעל לכנרת ב-1962. אנחנו לא ויתרנו ובמאמץ גדול מאוד אותרו שרידיו בתוך מימי האגם".

הבאה לקבורה: "שנים של חיפושים קדחתניים נשאו פרי. פרחי טייס צעירים שמוכשרים כטייסים, מתחנכים על המורשת של השליחות של יקיר, וחלקם ניצבו יחד עם בני משפחתו סביב קברו הטרי בהלוויה צבאית והצדיעו לו בגאווה".

אורון שאון והדר גולדין: "ברשימה הזו אני כולל את כל לוחמינו ממלחמת העצמאות ועד היום – מאלי כהן, שהשבנו את שעונו לאחרונה, ועד נעדרי סולטן יעקוב, זכריה באומל, יהודה כץ, צבי פלדמן; מרון ארד ועד אורון שאול והדר גולדין, שנפלו במבצע צוק איתן. נמשיך ולא נרפה מן הפעילות בתחומים הללו שהשתיקה יפה לה.

דקל אבשלום מסמל את תרומתם הכבירה של הנופלים למען תקומת ישראל. עץ החיים של עמנו יונק מלשד גופם ונשמתם הגדולה. ובלבנו שמור להם מקום של בני אלמוות".