- רדיו קול חי - -

בנט: "שקד תטפל בבג"צ, אני אטפל בחמאס"

שר החינוך ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט, השתתף היום (חמישי) בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה. בשיחה שקיים עם ארנון מאיר התייחס בנט למספר סוגיות פוליטיות שעל סדר היום בימין והבטיח כי הוא ושקד יטפלו בהם, עודף המשפטיזציה בצבא ובהתערבות בהחלטות הממשלה, הוועדים החזקים, צמצום פערים

על ההשוואה בין חמאס לבג"צ: "בג"צ הוא בוודאי לא אויב, אבל אני אומר בצורה מאוד ברורה – העוצמה המופרזת של מערכת המשפט ובג"צ קושרת את ידי חיילי צהל מלנצח את חמאס. אני קובע את זה. שלא נעבוד על עצמנו, ידי חיילי צה"ל ומפקדיו קשורות בשל הפרזה של בג"צ ומערכת המשפט שכבר הוטמעה עמוק בתוך מערכות הביטחון".

צה"ל יחזור לנצח: "אנחנו חייבים לשחרר את האילוץ הזה כדי שצה"ל יחזור לנצח. בית שממנו יורים הוא בית מחבלים וצריך להפיל אותו. כשבני גנץ אומר איך הוא ריסן את חיילי גולני מתוך מוסריות מזויפת זה לא עושה עליי רושם".

ישראל הפכה להיות מעצמה של משפטיזציה: "אני רוצה שצה"ל ינצח. אני שומע את אהרון ברק מתגאה שמקימים חמ"לים של משפטנים – ככה לא מנהלים מלחמה. האויב מבין את זה אז הוא במכוון לוקח בתים וממיר אותם לבסיסים כי הוא יודע שלא נירה על זה. אם תתנו לימין החדש את הכוח איילת שקד תהיה שרת משפטים, היא תטפל בבג״צ, ואני אטפל בחמאס. ישראל הפכה למעצמה של משפטיזציה, בג"צ תחת אהרון ברק הפך הכל לשפיט. צריך בג"צ בשביל להגן על זכויות אדם, לא בשביל להגיד לממשלה מה סביר ומה לא".

photo_2019-03-14_12-19-01 [1]

על פסקת ההתגברות: "האיזון בין הרשויות הופר על ידי בג"צ. לפני 30 שנה ממשלות יכלו למשול, ואז הגיע אהרון ברק ובשורה של פסקי דין לאט לאט כרסם וכרסם, הפך את היועץ המשפטי למשלה לכל יכול. אנחנו בסך הכל מחזירים את האיזון".

על צמצום הפערים בחברה: "צמצום פערים הוא מתן הזדמנות הוגנת לכל ילדה וילד מכל מקום בארץ. אנחנו לא סוציאליסטים, אני איש שוק חופשי שמאמין בתחרות וברצון של האדם לנסוק. אבל במסגרת השוק החופשי, כל אדם צריך לצאת מקו פחות או יותר דומה. זה מה שעשיתי במהפכת המדעים והמתמטיקה באופקים, בשלומי, בכפר חב"ד".

הועדים החזקים: "אנחנו לא יכולים לתת לוועדים חזקים שיושבים על השלטר את הכוח. אני לא מחלק כספים, אני לא סנטה קלאוס. מי שבא ונותן לכם מתנות זה לא חוכמה. החוכמה היא לצאת לעם מול ניסנקורן, מול תנובה, מול מונופול המלט. לשלם מחירים בשביל עם ישראל".