- רדיו קול חי - -

נחשף: חיזבאללה הקים תשתית טרור סודית בסוריה 'תיק הגולן'

גורמי מודיעין בפיקוד הצפון חושפים היום (רביעי) תשתית טרור חשאית ומסווגת שבנה חיזבאללה לאורך הגבול הסורי ברמת הגולן בשם תיק הגולן, ההתארגנות הסודית נפרסת על דרום סוריה. המטרה: הקמת חזית נוספת כנגד ישראל שתפעל ביום פקודה, כל ההתארגנות החשאית נבנתה על ידי כוח חיזבאללה שהוכנס לסוריה על מנת להגן על משטר אסד. באיראן הבינו את הפוטנציאל של חזית נוספת מגבול סוריה שתאיים על ישראל והורו לבנות את התשתית המיוחדת על ידי כוח קודס וחיזבאללה, ללא ידיעתו של הנשיא הסורי בשאר אל-אסד.

כבר בחודשי הקיץ ב-2018 זיהו באגף המודיעין בצה"ל פעילות חריגה של כוחות חיזבאללה בהיקפים גדולים על הגבול הסורי, הפעילות עלתה כסף רב לארגון חיזבאללה, דבר חריג כשלעצמו. חיזבאללה כידוע מתמודד עם משבר כלכלי גדול מאוד שדורש ממנו לקצץ בכוח אדם ובפעולות מיותרות.

 

מפקד אוגדת הבשן, תא"ל פישר מספר על חשיפת תשתית החיזבאללה. דובר צה"ל

חיזבאללה גייס לשורותיו עשרות פעילים בני הכפרים בדרום סוריה, שאינם נמנים על הזרם השיעי, אך בגלל המצב הכלכלי הקשה באזור, הדבר דרבן אותם להתגייס לשורות החיזבאללה תמורת כסף. חברי הכוח בסוריה, בעלי ניסיון בהפעלת מטענים על הגבול, ירי נ"ט, ירי רקטות ואיסוף מודיעין על ישראל.

אותם חברי המליציה של חיזבאללה, היו בעברם מופעלים תחת הנהגתו של ג'יהאד מורנייה בנו של עימאד מורנייה, ובעזרתו של סמיר קונטאר, שניהם על פי הפרסומים חוסלו בעזרת המודיעין הישראלי, ובכך באה לקיצה ההתארגנות הראשונית להקמת כוח של חיזבאללה בגבול הסורי.

התשתית מכילה עשרות פעילים מונהגת ישירות מביירות בידי אבו חסין סאג'יד כשיש לה סניף בדמשק ובניגוד למפקדת הדרום של החיזבאללה ששיתפה פעולה על המשטר הסורי בעת המלחמה, תיק הגולן אינו קשור לסורים וכל מטרתו היא לפעול מתוך שטח סוריה כדי לפגוע בישראל מבלי לערב ולפגוע במדינת לבנון.

פעיל הטרור אבו חסין סאג'ד האחראי על הקמת תיק הגולן, השתתף בעברו בפעולות כנגד הצבא האמריקני בעיראק הוא נכלא בכלא העיראקי, אך שוחרר בלחץ חיזבאללה, עם שחרורו הואהופקד על תיק הגולן על הפעילות בגבול הסורי ישראלי. בגבול הוקמו עמדות שתפקידן איסוף מידע מודיעיני על ישראל, וחלקם ממוצבים של הצבא הסורי עצמו.

Syira_Maps_Empty-07_copy_800x757

בכדי להסתיר את הפעילות מצבא סוריה, לו יש שליטה חלשה בדרום סוריה, הפעילות הייתה תחת שמות הארגונים כמו הזרוע הצבאית של "המפלגה הסורית הלאומית הסוציאליסטית" לה יש סניפים בכל סוריה, תחת הזרוע הצבאית "נסור אלזובעה" מורכבת ממספר מיליציות שחלקן מבני העדה הדרוזית ונוצרים. תפקידם העיקרי הוא איסוף מודיעין כנגד הצבא הישראלי על הגבול.

Picture_with_description-02_727x800

ארגון נוסף הוא "המשמר הלאומי הסורי" מליציה חילונית של מתנדבים להגנת סוריה, פעילותם בתיק הגולן חשובה משום שהיא נראית ככוח לגיטימי בגבול. המליציה מבצעת מעקב צמוד בגבול כנגד כוחות צה"ל.

צה"ל עוקב אחרי התשתית הזו מאז יולי 2018 מאז חזר משטר אסד לשלוט בגולן הסורי ובדרום המדינה.

אחת מעמדות המליציות של חיזבאללה על הגבול. דובר צה"ל

על פי הפרסומים צה"ל הפגיז עמדה בבית חולים ברמת הגולן, שהייתה שייכת לחיזבאללה, שם חיזבאללה הפעיל מצלמות משוכללות תוצרת אמריקנית למעקב אחרי כוחות צה"ל.

כעת נותר לראות כיצד יגיב נשיא סוריה אסד ונשיא רוסיה פוטין לחשיפה הזו. הפעילות נעשתה ללא ידיעתו של הנשיא הסורי ונראה כי היא נוגדת את האסטרטגיה הסורית שרוצה להביא לשקט בחלקי המדינה לצורך שיקום המדינה. המשך פעילות טרור על הגבול היא עילה מוצדקת של ישראל לבצע תקיפות כנגד חיזבאללה בסוריה, תקיפות אלה מפרות את הביטחון הלאומי הסורי. האם אסד יכנס לעימות מול איראן בגיבוי סוריה? מוקדם לדעת. מה שברור הוא שישראל, ככל הנראה, לא תשב בחיבוק ידיים מול האיומים של חיזבאללה מגבול סוריה.

WhatsApp Image 2019-03-11 at 19.42.31 [1]

 

Picture_with_description-03

Picture_with_description-19_727x800 [2]

 

Picture_with_description-04 [3]

 

Picture_with_description-16_727x800 [4]

 

Picture_with_description-01_727x800 [5]