הבחירות בציונות הדתית: "בנט נכנס לבתים של הבית היהודי ולוקח קולות"

    אסתי פלד 2 Comment on הבחירות בציונות הדתית: "בנט נכנס לבתים של הבית היהודי ולוקח קולות"

    יו"ר קבוצת 'בשבע' דוד סעדה והעיתונאי ואיש התקשורת איתן זליגר ברב שיח על הציונות הדתית בבחירות, ב'מהדורה המרכזית' | ההתקפות בתוך המחנה: "אף אחד לא אוהב את ההתקפות שלאיחוד המפלגות נגד בנט וגם את ההתקפות של בנט כנגד נתניהו" | הציונות הדתית: "מבחינה פוליטית אף פעם לא חצינו את 11-12 מנדטים וכך גם יקרה הפעם" | האזינו

    דודו סעדה צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר קבוצת 'בשבע' דודו סעדה והעיתונאי ואיש התקשורת איתן זליגר, התראיינו לרב שיח הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, על הפיצול במפלגות הימין. השוני בין הצרכים הפוליטיים לצרכים האישיים וההשפעה על ההצבעה לכנסת. הירי בתוף הנגמ"ש לקראת הבחירות.

    מחוייבים ליותר: "ישבנו היום במערכת ועשינו שיח על ראשי המפלגות בציונות הדתית, יש קרע עמוק, כי אדלשטיין וחוטובולי בליכוד, בא בנט ששיקם את הבית יהודי וירצה שיציבעו לו, וכך יבוא הרב פרץ ויאמר אני הבית שלכם וכך עוד ראשי המפלגות, זה באמת קשה. שאיחוד מפלגות הימין אומרים אנחנו מחוייבים ליותר. למה הם מתכוונים? אלקין אמר שהוא טיפל במוסדות הציונות הדתית מה שבבית היהודי לא רצו לעשות".

    הפיצול בציונות הדתית: "לא מדובר כאן על איחוד גדול, כי לא כולם באותו בית. היום המגזר הדתי לאומי יש לו הרבה זרמים. ולכן יש לו מספר מפלגות. הפיצול הוא לא תמיד רע. לפעמים הוא טוב כי הוא מחדד את ההבדלים. אין כאן קמפיין ענק של הציונות הדתית על הבית".

    איתן זליגר: "צריך לומר שמבחינת מספרים המפלגות הדתיות תמיד היו 11-12 מנדטים וזה ככל הנראה יקרה גם הפעם. חלק ממבנה האישיות של הציוני הדתי הוא לא מתחייב להצביע למפלגות שלו, כי הוא חלק מהמדינה. מה שמייחד אותו זה ש-98% ממנו הוא משבט הימין. יש צרכים שונים בציונות הדתית אם בגבעת ההר או בגבעת שמואל. עכשיו יש גם את זהות של משה פייגלין שנכנסת כאן ונראה כמה יצביעו לו".

    סעדה: "הציבור הדתי לאומי נמצא גם בירוחם ובשדרות, והוא רוצה שיענו לו על הצרכים הימניים שלו".

    זליגר: "יש הבדל גדול בין המצביע של הציונות הדתית לבין העסקן הדתי לאומי".

    סעדה: "גם חברי הכנסת של הליכוד סייעו לתושבי גב ההר".

    זליגר: "היו שנים רבות שמספר המצביעים למפד"ל היו פי שתיים ברשויות מאשר בבחירות לכנסת. כי זה היה ברור שברשויות בוחרים לצרכים הפרטיים. אבל לכנסת מצביעים על אוסלו. הציוני דתי שומע את קמפיין ביבי או טיבי הוא אצל נתניהו ולא בטוח שהוא יצביע לו אבל הוא כבר בימין".

    סעדה: "להערכתי אף אחד לא אוהב ירי בתוך הנגמ"ש בין הימין החדש לאיחוד מפלגות הימין. וגם בנט לא צריך לתקוף את ביבי. הפעם זה כל כך על חודו של קול בין שמירה לארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל ואסור להסתכן".

    זליגר: "בנט עשו מפנה בקמפיין, בהתחלה הם תקפו את גנץ. אבל ראו שזה לא עובד הם הבינו שאין מה לעשות כי הם צריכים בתוך הנגמ"ש לקחת קולות. בפנים את נכנסים לתוך הבתים של סמוטריץ' ושל הרב פרץ בשביל לקחת קולות".

    האזינו לשיחה המלאה:

    צילום: פלאש 90

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזו פטרונות. הבתים בארץ הם של סמוטריץ? כולה אפס מאופס עם שחצנות של גנרל. לא מבין מי יכול להצביע לנמושה כזו

    2. 1

      אנא הסבר את המשפט הבא: "הוא לא מתחייב להצביע למפלגות שלו, כי הוא חלק מהמדינה". כלומר, הליכוד – המושחת, חסר הערכים, המלא אינטריגות ואינטרסים אישיים, הוא "המדינה", ואילו "הבית היהודי", למשל, אינו המדינה… וזה אופייני לטשטוש הדתי לאומי. כל אזרח במדינה, כולל נטורי קרתא הוא חלק מהמדינה. המדינה היא מציאות. באופן מעשי, מי שדואג ל"אוסלו", למשל, יכול לסמוך יותר על הבית היהודי מאשר על הליכוד (שאי אפשר לסמוך ועל מנהיגיו לחלוטין), ואין צריך לומר שרק שוטים מופלגים יתנו את הגה המדינה ביד גנץ ולפיד, שאינם יכולים לנהל מכולת…