האסון בנחל חילזון: המפקדים הודחו בגלל שרשרת מחדלים

    קובי פינקלר No Comments on האסון בנחל חילזון: המפקדים הודחו בגלל שרשרת מחדלים

    הרמטכ"ל אביב כוכבי סיכם את מסקנות ועדת החקירה באסון נחל חילזון, שם נהרג הלוחם אביתר יוספי ז"ל במהלך ניווטים של חטיבת הצנחנים. על פי התחקיר, המפקדים לא הפסיקו את האימון למרות מזג האוויר הסוער, לאחר שנתקבלה ההחלטה להפסיק את האימונים, החייל אביתר יוספי לא ידע על ההחלטה. הרמטכ"ל קבע כי הייתה חוסר משמעת, חוסר מקצועיות וחוסר קבלת החלטות, לפיכך: "תירשם נזיפה פיקודית למח"ט הצנחנים, יודח סגן המפקד וכן יודחו מפקדי האימון מכל תפקיד פיקודי"

    נחל חילזון צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תא"ל רונן מנליס דובר צה"ל מסכם הלילה (ראשון) את מסקנות ועדת החקירה בעניין מותו של לוחם צה"ל סמל אביתר יוספי ז"ל בטביעה במהלך ניווטים בנחל חילזון הסמוך לכרמיאל בצפון. הערב סיכם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, את מסקנות צוות החוקרים בנושא מותו של סמל אביתר יוספי אשר בתחילת ינואר במהלך ניווט נסחף בנחל וטבע למוות.

    התחקיר קובע שהחייל אינו אשם במותו. לפי התחקיר היו בתכנון מספר נקודות חובה לחצייה ואכן הם חצו את הנחל 10 פעמים לפחות. במהלך הניווט החל לשרור מזג אויר אויר סוער כשהמידע הזה מגיע לצוות הפיקוד ולמרות זאת צוות הפיקוד בראשותו של סגן מפקד הפלוגה, לא משנה את הוראות הניווט ואפילו היה שלב בו נוצר חוסר אימון בין החיילים למפקדיהם בשל מזג האוויר ואז לפנות בוקר מחליטים להפסיק את הניווט, אך אביתר לא היה מודע לכך והוא נכנס למים ונסחף למותו.

    צוות התחקיר מצא למעלה משלושים תקלות בהכנת האימון בניגוד גמור לפקודות הצבא ובוצע בסטנדרט נמוך מפקודות הצבא. כל אלו הביאו למצב של אבדן שליטה מוחלט על הניווט. שרשרת הפיקוד יצרה את התנאים לתוצאה הטרגית של האירוע.

    הרמטכ"ל קבע שהיה חוסר מקצועיות, חוסר משמעת, וחוסר קבלת החלטות. הרמטכ"ל כוכבי קבע, כי בחודש הקרוב יהיה עוצר אימונים לצורך רענון הנהלים, יחד עם עבודת מטה. הרמטכ"ל קבע כי כל שרשרת הפיקוד לקתה ולפיכך: תירשם נזיפה פיקודית למח"ט הצנחנים, יודח סגן המפקד וכן יודחו מפקדי האימון מכל תפקיד פיקודי.



    0 תגובות