נתניהו: "קיימת היתכנות למלחמה בעזה גם בתקופת בחירות"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "קיימת היתכנות למלחמה בעזה גם בתקופת בחירות"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה לביקורים המדיניים שצפויים בחודש הקרוב, לנפילת המטוס האתיופי ולמצב המתוח בדרום: "אנחנו נעשה כל מה שנדרש כדי להחזיר את הביטחון ואת השקט לעוטף עזה ולדרום בכלל", אמר ולא שלל מבצע רחב היקף בעזה

    נתניהו וחיילים בדרום צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לנושאים הבטחוניים והמדיניים העומדים על סדר היום אך תחילה שלח מילות תנחומים לממשלת אתיופיה. "אני מבקש לשלוח תנחומים לממשלת אתיופיה, לעם באתיופיה ולמשפחות של הקרבנות שנפלו במטוס שהתרסק. באמצעות משרד החוץ אנחנו בודקים עכשיו אם היו ישראלים בטיסה הזאת. אם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות – אנחנו כמובן ערוכים לעשותו. אמרנו את הדברים גם לממשלת אתיופיה".

    באשר למצב בדרום, אמר נתניהו: "בימים האחרונים אנחנו רואים התגרויות והרמת ראש מכיוון רצועת עזה. הדבר הזה נעשה על ידי סוררים, אבל זה לא פוטר את החמאס. החמאס אחראי לכל מה שיוצא מרצועת עזה, ואנחנו מגיבים בהתאם, בתקיפות של מטוסי חיל האוויר נגד מטרות חמאס. שמעתי אנשים מכיוון עזה אומרים שכיוון שאנחנו בתוך מערכת בחירות, מבצע רב היקף איננו בא בחשבון. אני מציע לחמאס – אל תבנו על זה. אנחנו נעשה כל מה שנדרש כדי להחזיר את הביטחון ואת השקט לעוטף עזה ולדרום בכלל".

    עוד אמר נתניהו: "בסוף השבוע הבא יבוא הנה מזכיר המדינה מייק פומפאו לביקור חשוב במדינת ישראל. בתחילת החודש הבא יבוא הנה נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו לביקור פורץ דרך בישראל, בעקבות הביקור שלי בברזיל. ברזיל היא מעצמה, אנחנו פותחים כאן נתיבי סחר שיביאו לתעסוקה של ישראלים רבים וגם יעשירו את מדינת ישראל – מדינית וכלכלית. מחר אני אארח את הסנאטור החשוב לינדזי גרהאם, ידיד ישראל ענק, שהיה עד לאחרונה יו"ר ועדת המשנה להקצבות הסנאט, תפקיד קריטי בסנאט האמריקני, ועכשיו הוא יו"ר ועדת המשפט. אני אעלה איתו יחד לרמת הגולן כהמשך לאותם מאמצים שאנחנו עושים לכך שארה"ב, יחד עם מדינות אחרות, יכירו בריבונות הישראלית ובאחיזה הישראלית ברמת הגולן".

    "אני רוצה להבהיר נקודה שכנראה לא ברורה לאנשים בציבוריות הישראלית, קצת מבולבלים. ישראל היא מדינה יהודית, דמוקרטית. פירוש הדבר שהיא מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. היא כמובן מכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה – יהודים ולא יהודים כאחד, אבל היא מדינת הלאום, לא של כל אזרחיה, אלא רק של העם היהודי. לעמים אחרים, ללאומים אחרים ולמיעוטים אחרים – יש ייצוג לאומי במדינות אחרות. הייצוג הלאומי של העם היהודי הוא במדינת ישראל. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד".

    נתניהו התייחס בהמשך דבריו לדברי השרה גמליאל על עידוד המחקר בתחום הקהילות היהודיות בארצות ערב ואיראן: "אני רוצה לברך אותך גילה (גמליאל) על ההובלה של הצעד החשוב הזה. חשוב שעם ישראל כולו יידע את התרומה של עדות ישראל. אני קורא עכשיו ספר היסטורי על ירושלים – ביוגרפיה של ירושלים שכתב ההיסטוריון מונטיפיורי. זה מדהים לראות באלף השנים האחרונות, ובעיקר ב-500 השנים האחרונות, מאז גירוש ספרד, את התרומה הכבירה של יהדות ספרד ויהדות מצרים בניסיון להיאחז בירושלים ולקיים את החיים היהודיים בירושלים".

    "הם קיימו את הגחלת עד הגעת היהודים גם מאשכנז יותר מאוחר. האחיזה הזאת, לא רק בתפילות לירושלים אלא גם במימוש העלייה וההתבססות בירושלים, היא דבר שהוא חלק מאותה מורשת שאני מבקש שתכללו גם בתוכנית הלימודים ואני מבקש להכליל את זה גם בנושאים למחקר ולכתיבה", אמר.



    0 תגובות