מרגש: אלפי מתפללים בכותל המערבי בתפילת ראש חודש

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מרגש: אלפי מתפללים בכותל המערבי בתפילת ראש חודש

    על פי קריאתם של גדולי ישראל, אלפי מתפללים ומתפללות הגיעו לתפילת ראש חודש סמוך לשריד בית מקדשנו הכותל המערבי | רב הכותל קרא: "הכותל המערבי הוא מקום קדוש; באנו לקדש שם שמים" | תיעוד נרחב

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור קריאת גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הגיעו לרחבת הכותל המערבי לתפילת ראש חודש אדר ב', אלפי מתפללים ומתפללות. קריאת הרבנים הגיעה לאחר היוודע כוונתן של "נשות הפרובוקציה" לקיים טקס בעזרת הנשים שבכותל המערבי.

    ההערכות במקום מדברות על השתתפות של למעלה מ-7,000 מתפללים. רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א אמר במעמד: "רחבת הכותל אינה רחבת הפגנות. צריך לשמור על הכותל כמקום מאחד ולא מפלג".

    "בראש חודש אדר ב' הבא עלינו לטובה אני קורא לכולם להימנע מלהביא את מלחמתם אל הכותל. אנא מכם – הכותל איננו במה להשמעת רעיונות ולא רחבה לקיום הפגנות. הניחו לכותל, לבל יהפוך חודש אדר, חלילה, מחודש של שמחה ואחדות – לאבל ומחלוקת. מצוות פורים, לשלוח מנות איש לרעהו, היא להביא לאחדות בין אחים.  ניצחוננו על המן תהיה בהוספת אהבה לעם ישראל כולו תוך שמירה על קדושת הכותל המערבי", אמר הרב.

    קומץ קטן של רפורמיות ניסו לעורר בפרובוקציה במקום. בניגוד להבטחותיהם להביא כאלף נשים, הגיעו רק כמה בודדות של רפורמיות לרחבה, שניסו כאמור להפריע לתפילת הענק שהתקיימה במקום אל בשלב כלשהו הם ביקשו מהמשטרה לעבור לרחבת הכותל הדרומי.

    לפני התיבה עבר החזן והאמן נפתלי קמפה שריגש את המתפללים כולם. בסיום התפילה, ערך רב הכותל יחד עם האלפים, מעמד קבלת עול מלכות שמים ואמירת פרק תהילים.

    צפו.



    0 תגובות