"אסור להשתכר בפורים": הרבנים חתמו על יזמת הד"ר

    בנצי לייזרוביץ No Comments on "אסור להשתכר בפורים": הרבנים חתמו על יזמת הד"ר

    ביזמת ד"ר מנחם ברייאר, קראו גדולי פוסקי ההלכה, להימנע משתייהת אלכוהול משכרת בימי הפורים ובכלל, בימי השנה

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביוזמת ד"ר מנחם חיים ברייר סגן המנהל הרפואי במרכז הרפואי מעיני הישועה: גדולי פוסקי ההלכה במכתב הקורא להימנע מהשתכרות בפורים ובשמחות בכל ימות השנה. הרבנים הגאונים שליט"א כותבים במכתבם: "וכן באים על ידי זה לאיסורים חמורים הן איסורים שבין אדם למקום והן איסורים שבין אדם לחבירו, וכן נתברר ע"י הרופאים ששתיה מרובה בפרט אצל צעירים גורמת נזק גופני ומוחי. ועל כן גם בשמחות משפחתיות יש להיזהר שלא לשתות משקין המשכרים".

    תחת הכותרת "שמחה כהלכה" מפרסמים גדולי פוסקי ההלכה מכתב בו הם קוראים לציבור שלא לשתות לשכרה בפורים ולא במהלך כל ימות השנה כגון בשמחות וכדומה, בשל חששות רוחניים ובשל סכנה בריאותית כפי דעתם של הרופאים. את מכתב חתמו והפקידו בידי הד"ר הרב מנחם חיים ברייר, סגן המנהל הרפואי במרכז הרפואי 'מעיני הישועה', אשר חקר לעומק את הנושא מהפן הרפואי והציג את מחקרו בפני הרבנים הגאונים שליט"א.

    על המכתב המיוחד חתומים הרבנים הגאונים ופוסקי ההלכה: רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, יו"ר ועד ההלכה של המרכז הרפואי מעיני הישועה ורבה של רמת אלחנן; רבי שמעון בעדני שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה; רבי משה שאול קליין, חבר ועד ההלכה ואב"ד ורבה של שכונת 'אור החיים' ; רבי שריאל רוזנברג, אב"ד בית דין בני ברק; רבי יהודה סילמן, אב"ד בני ברק; רבי שמואל אליעזר שטרן, אב"ד ורב מערב בני ברק; רבי מנחם מנדל לובין, מראשי בתי ההוראה בבני ברק.

    1b7d4030-648c-48ad-bf1e-6fe173ea492d

    הד"ר הרב מנחם חיים ברייר מציין כי מידי שנה בימי הפורים מגיעים עשרות בני אדם לטיפול רפואי במעיני הישועה, בהם גם נערים וילדים בגילאים צעירים מאוד. בשנה שעברה הגיעו כ-35 איש לטיפול רפואי ובאחד המקרים מדובר היה בפעוט ששתה ממה שהשיגה ידו באופן חופשי בבית. "באמתחתי עדויות על מקרים רבים בהם האלכוהול גרם לפגיעות בריאותיות חמורות כולל פגיעות מוחיות אשר גרמו לנזקים בלתי הפיכים מבחינה בריאותית", הוא מציין.

    כמו כן ממליץ הד"ר ברייר כי ראשי המשפחות בציבור יודיעו מראש כי הם מארחים את הצעירים בביתם בחג הפורים בשולחן מלא בכל טוב למעט אלכוהול. לדבריו, "ישנם משפחות שכבר בשנה שעברה הכריזו כי 'לשיכורים הם לא תורמים' ואף לא מכניסים שיכורים לביתם".

    עוד אמר כי "ישנה המלצה של אישי ציבור ומחנכים לראשי ישיבות להתנות השתתפותם בשמחות ובחתונות של תלמידים בכך שאלכוהול לא יהיה חלק מהתפריט החתונה ובכל תהיה באמת שמחה של מצווה ללא שכרות והוללות".



    0 תגובות