- רדיו קול חי - -

הפתרון למשפחות החרדיות: רישום לוועדת הקבלה למעונות במוקד אנושי

בימים אלו משובצים לקראת שנה"ל הבאה אלפי פעוטות במאות המעונות לגיל הרך הפועלים ברחבי הארץ, רבים מהם בערים החרדיות. בכדי לעבור דרך ועדת הקבלה של משרד העבודה והרווחה ישנו צורך לשלוח מסרון למוקד הפניות בכדי שהפנייה תתקבל, יחד עם ציון כתובת דואר אלקטרוני פעילה לקבלת תשובות מהועדה.

הדרישה גורמת להדרתם של רבים מבני הציבור החרדי בעלי הטלפונים הכשרים שאינם תומכים בהודעות טקסט ואין ברשותם מייל.

בעקבות כך פניות רבות זרמו ללשכתו של ח"כ אשר (יהדות התורה) הגיעו פניות של הורים רבים על כך שנמנע מהם לרשום את ילדיהם לועדת קבלה הפועלת מטעם משרד העבודה והרווחה.

יוזכר כי תנאי זה מונע מעשרות משפחות נוספות את האפשרות להגיש רישום מחודש לועדה או להגיש ערעור על ההחלטות במקרה של דחייה או עיכוב השיבוץ במעונות המבוקשים בשל דרישות מערכת מילוי הפרטים.

בעקבות כך, נכנס ח"כ יעקב אשר לעובי הקורה ופעל מול הגורמים המקצועיים במשרד העבודה והרווחה בדרישה להציג פתרון ראוי ושוויוני למשפחות החרדיות, לבסוף סוכם כי בסעיף הטלפון ליצירת קשר יוכלו ההורים לרשום גם מס' טלפון נייד כשר שאינו מקבל מסרונים והתשובה תתקבל בכתובת הדואר האלקטרוני שצוינה בטופס הפניה מה שימנע תקלות בתהליך הרישום או הערעור.

בנוסף, סוכם כי גם במקרים בהם אין להורים נגישות לשימוש בדואר אלקטרוני הם יוכלו להתקשר למוקד טלפוני של המשרד ויוכלו ולקבל את התשובה באמצעות מענה קולי.

יודגש כי הסכמות אלו יחולו גם על שלבים נוספים בתהליך הרישום או במקרי ערעור ובכל התנהלות מול ועדות קבלה למעונות במשרד העבודה והרווחה ובכך נסללה הדרך עבור הורים רבים לקבל שירות נחוץ ללא תלות בשימוש בטלפונים התומכים בקבלת מסרונים או דואר אלקטרוני.