רבה של שטרסבורג מספר: "זה מה שראינו בתיעוד ההשחתה"

    עמית דניאל No Comments on רבה של שטרסבורג מספר: "זה מה שראינו בתיעוד ההשחתה"

    רבה של שטרסבורג בצרפת, הרב ארהם וייל, מספר בשיחה ל"קול חי" מה ראה בתיעוד מהשחתת האנדרטה ואומר: "צריך לקחת את האנטישמיות ברצינות ולטפל בזה בצורה רצינית"

    הרב אברהם וייל צילום: אלי איטקין
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האנטישמיות בשטרסבורג שבצרפת. הרב אברהם וייל, רבה של שטרסבורג וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' אמר כי במקום מוצבות מצלמת אבטחה ע"י עיריית שטרסבורג. על פי הסרטון נראה רכב שנכנס למתחם ולפחות שני אנשים מטיחים בעזרת הרכב את מצבת האנדרטה ארצה. הסרטון הועבר לשירותי הביטחון של שטרסבורג ולמשטרת הז'נדרמריה שפחתו מיד בחקירה. היום ייפגש הרב וויל עם ראש העיר ומפקדי המשטרה.

    הרב ווייל אומר כי אי אפשר להתרגל למעשי אנטישמיות שכאלה ועל זרועות החוק בצרפת לטפל בזה בשיא הנחישות ובמהירות. אין לנו ההערכה מדוע עולה הגל העכור הזה דווקא עכשיו ויש חשש מה יולד יום, מה יבוא אחרי חילול קברים ואנדרטאות. לדבריו: "אנחנו לא פוחדים חלילה, העיר וסביבתה הם המקומות השקטים ביותר בצרפת ונמשיך את אורחות חיינו דווקא על רקע משנכנס אדר וכפי שגבר ישראל על אויביו ע"י הוספת תורה ומצוות וחיזוק כל הקדוש והיקר לעם היהודי כך נתגבר גם על הפושעים הללו".

    בריאיון לבצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר", אמר הרב וייל: "לא מרגישים בתוך הקהילה סימנים של פחד. החיים ממשיכים כרגיל. אבל צריך לקחת את האנטישמיות ברצינות ולטפל בזה בצורה רצינית. גויים רבים שיגרו אלי הודעות ומסרים של גיבוי לקהילה היהודית".



    0 תגובות