השופט טירקל: "לא נכון לפרסם החלטות בתיקי נתניהו לפני הבחירות"

    אסתי פלד No Comments on השופט טירקל: "לא נכון לפרסם החלטות בתיקי נתניהו לפני הבחירות"

    השופט בדימוס יעקב טירקל התראיין ל'מהדורה המרכזית' על פסילת המפלגות: "אני הייתי במיעוט לא להכשיר את עזמי בשארה ותברר לאח"כ שצדקתי" | פסילת עוצה יהודית: "בועדת הבחירות ייתכן והיא תיפסל בגלל ההרכב הפוליטי שיושב שם – אך בג"ץ דורש רף הוכחות גבוה מאוד" | האזינו

    השופט טירקל עם ראה"מ נתניהו צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט בדימוס יעקב טירקל התראיין היום (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, על טרנד פסילת המפלגות לפני הבחירות, "בג"ץ דורש רף גבוה מאוד של הוכחות" ופרסום ההחלטות בתיקי ראש הממשלה לפני הבחירות.

    איך מפלגה נפסלת: "הציבור אמור לדעת את העילות לפסילת מפלגה, היא צריכה לשלול את זכותה של מדינת ישראל כמדיה יהודית ודמוקרטית או שהיא נגועה בגזענות או שהיא משתפת פעולה עם אויבי ישראל. בדרך כלל הדרישה שהציב בג"ץ היו ראיות מאוד משמעותיות. אני ישבתי בבג"ץ ונימנתי על מיעוט ששהתנגד להכשיר את עזמי בשארה, רק כי לא היו מספיק הוכחות שהוא שולל את קיומה של מדינת ישראל. בסוף צדקתי כפי שהוכח".

    הפרוצדורה היא קצת מוזרה, כי קודם כל הולכים לועדת הבחירות המרכזית, ששם יושבים נציגי מפלגות ולכן השיקולים בהתאם. לכן תיתכן האפשרות שהם יחליטו לפסול את עוצמה יהודית ואז השלב הבא הולכים לבג"ץ. וממקרי העבר אם ידרשו רף גבוה מאוד של הוכחות ולכן יש לי הבנה שבג"ץ לא יפסול".

    תיקי ראה"מ: "הבעתי בעבר את דעתי שזה לא נכון לפרסם מסקנות בתיקי ראה"מ ערב בחירות מבלי להכנס לשאלה מהם המסקנות. אבל אני מקבל כל החלטה של מנדלבליט, הוא איש מצויין".

    האזינו לראיון המלא:

    צילום: פלאש 90


    0 תגובות