- רדיו קול חי - -

טרנד הפסילות: 4 בקשות לפסילת מפלגות ומועמדים הוגשו לוועדה

הבחירות לכנסת ה-21 מתבררים כקמפיין הפסילות הגדולות, כל מפלגה רוצה להצטרף לטרנד פסילת המפלגות וסתימת הפיות, ומפלגות אחרות מצטרפות לקמפיין אי פסילת המפלגה המדוברת. נכון להיום (רביעי) הוגשו כבר ארבע עתירות לפסילת מפלגות לועדת הבחירות.

הבקשה הראשונה שהוגשה היא בקשתו של מר ארי בכור, המבקש לפסול את רשימת "האיחוד מפלגות הימין".

הבקשה השנייה שהוגשה לוועדה, היא בקשתם של ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד בן גביר – לפסול את רשימת חד"ש בראשות איימן עודה, ואת רשימת תע"ל בראשות אחמד טיבי.

. [1]

הבקשה השלישית היא בקשתו של עו"ד שחר בן מאיר – לקבוע כי "הרישום של אלי בן דהאן כמועמד מטעם מפלגת אח"י הוא בטל ומבוטל, ויש לפסול את המועמד מלהופיע ברשימת המועמדים אשר הוגשה על ידי מפלגת הליכוד בבחירות לכנסת ה-21.

הבקשה הרביעית היא בקשתו של מר גאי ג'אנה נגד בנימין אונגר, על כי השתלט שלא כדין על מפלגת "ציונות החדשה – מפלגת העם", הציג את עצמו כב"כ המפלגה אצל רשם המפלגות תוך שימוש במירמה, והגיש את רשימת המועמדים מטעם מפלגה זו לוועדת הבחירות המרכזית, כפועל יוצא נמנע ממר גאי ג'אנה להגיש את רשימתו.

יש לציין כי העתירה הכי מתוקשרת היא של מפלגת מרצ אליה הצטרפה מפלגת כחול לבן, בבקשה לפסול את מפלגת 'עוצמה יהודית' של בן גביר ובן ארי. שר הפנים אריה דרעי הודיע כי יתנגד לאפשרות של סתימת פיות ופסילת מפלגת עוצמה יהודית. נכון לעכשיו מוועדת הבחירות לא נמסר כי הגיעה בקשה לפסילת עוצמה יהודית.

בליכוד גם פנו לועדת הבחירות לפסול את מועמדותו של מועמד כחול לבן אבי ניסנקורן, שלטענתם ממשיך לכהן כיו"ר ההסתדרות ובכך מבקש לרתום את ההסתדרות לטובת המפלגה. בהסתדרות נבהלו ופנו לקבוע  תאריך לבחירת יו"ר. מועדת הבחירות לא נמסר כי התקבלה פנייה מצד הליכוד בעניין עד כה.