פלשתינים חוצבים בשטחי B בניגוד לחוק

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פלשתינים חוצבים בשטחי B בניגוד לחוק

    מאות טונות של אבן ירושלמית נחצבות ללא היתר בשטחי B; מתאם הפעולות בשטחים: "ביצענו כמה מבצעי אכיפה".החציבה הזו – אחת מבין למעלה מ-50 חציבות לא חוקיות

    צילום: הפורום לישראל ירוקה
    21:42
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on ‏דרעי זעם על סמוטריץ', נתניהו הבטיח: "ארגיע אותו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תופעה: יזמים פלשתינים מקימים מחצבות של אבן ירושלמית בשמורות טבע בשטחי B, שאמורות להיות "מחוץ לתחום", ופוגעים במשאבי הטבע הייחודיים באיזור ללא כל פיקוח ואכיפה מצדה של הרשות הפלשתינית. כך מפרסם כתב 'ישראל היום', דן לביא.

    כך, למשל, קורה בנחל ערוגות עליון, אזור של שמורת טבע במערב מדבר יהודה, ממזרח לגוש עציון. מדובר ב"שמורת טבע הסכמית", שעל פי הסכמי אוסלו נמצאת באחריות הרשות הפלשתינית ואסור לעשות בה כל שינוי תכסיתי. בפועל, המחצבה הפיראטית במקום משתרעת על שטח של 14 דונם, וכוללת עשרות מוקדי חציבה שונים. בעלי אחת המחצבות הוא מיליונר המקורב לאבו מאזן.

    המחצבה פועלת לאורך היום, ובשעות הקטנות של הלילה מועמסים התוצרים על משאיות העוברות דרך מעבר אלנבי לירדן. התוצרים ממותגים כ"ג'רוזלם סטון" (אבן ירושלמית), והמחצבות עצמן נקראות "ג'רוזלם סטון אנד מארבל".

    המקרה המתואר משקף נקודת מבט לתופעה הרחבה יותר של כלל המחצבות הפיראטיות באיו"ש; שטחי יהודה ושומרון טומנים בחובם משאבי טבע ורבים ואיכותיים והמחצבות נוגסות בשיטחן בצורה בלתי הפיכה. כיום קיימות לפחות 50 מחצבות, הפועלות בשטח כולל של למעלה מ-20 אלף דונם ומשווקות את תוצרתן הן לשוק הישראלי והן לשוק הירדני ואף לערב הסעודית.



    0 תגובות