מרן שר התורה על מתחם גולובנציץ: "מהודר למגורי כהנים ויראי ה'"

    שלמה ריזל No Comments on מרן שר התורה על מתחם גולובנציץ: "מהודר למגורי כהנים ויראי ה'"

    מתחם גולובנציץ, ההכרעה נפלה: מרן רשכבה"ג הגר"ח קניבסקי שליט"א מכריע במכתב בכתב ידו: "פעלו על פי הוראת גדולי התורה, המקום מהודר למגורי כהנים ויראי ה'"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכתב מיוחד ממרן רשכבה"ג הגר"ח קניבסקי שליט"א המתפרסם היום (שלישי), מכריע מרן רשכבה"ג שליט"א על החפירות והבדיקות שנערכו במתחם גולובנציץ בבית שמש: "פעלו על פי הוראת גדולי התורה". המכתב המיוחד ניתן עם תחילת כניסת הדיירים למתחם בחודשים האחרונים, בצירוף ברכה מיוחדת לתושבים – "ברכת ה' יחול על כל המתיישבים שמה".

    פרשיית 'מתחם גולובנציץ בבית שמש' החלה לפני כשבע שנים – בתחילת שנת תשע"ב, לאחר שמספר קבוצות רכישה שהתאגדו תחת אגודת 'בניין שלם' ואגודת 'גבעת ירושלים', רכשו שטח לבניית כאלפיים יחידות דיור למשפחות איכותיות מהקהילות החשובות ביותר, בלב ליבה של העיר החרדית בית שמש.

    עם תחילת העבודות בשטח, נחשפו במקום ממצאים ארכיאולוגים שונים, וביניהם פירים שהובילו למערות. מיד עם קבלת הממצאים נטען על ידי הארגון הקיצוני 'אתרא קדישא' על חשש להימצאות קברי ישראל במתחם, ובהתאם לכך דרשו בארגון את הפסקת העבודות לאלתר, או לחילופין – לקיים בנייה אך ורק באמצעות כיפין על גבי כיפין – אשר תמנע את בניית כל הקומות התחתונות, כאשר כל הנזק הכספי יושת על כל רוכש ורוכש שיצטרך להוסיף מכיסו מאות אלפי שקלים לכל דירה.

    .

    הרוכשים שפנו לגדולי התורה ובראשם למרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א והגאון הנודע רבי מנדל שפרן שליט"א, קיבלו הכרעה ברורה כי לפי הממצאים אין אפשרות לקבורה יהודית במערות הקיימות במתחם, ועל כן גם אם אכן ישנם קברים במקום, הם בוודאי קברי גויים. במהלך הבדיקות נמצאו ראיות נוספות כי אף אלו מתוך המערות שהיו מערות קבורה היו קברי גויים.

    לתוספת הידור – על פי הוראתו המחמירה של מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, הועמדו משגיחים מיוחדים במקום על מנת שיבדקו את כל המערות באופן ידני ויסננו את העפר בכדי לבדוק אם קיימים עצמות אדם במערות, כאשר הכל נעשה על פי הוראתם והדרכתם הפרטנית של מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, והגאון הנודע רבי מנדל שפרן שליט"א.

    כל מכתבי הרבנים שליוו את הפרויקט וכתבו שהכל נעשה על פי הלכה ובהידור רב, לא הרגיעו את אנשי הארגון הקיצוני אתרא קדישא שיצאו בחריפות רבה נגד כל הרבנים, ובמערכה מכוערת שכמותה לא זכורה שנים רבות, יצאו באתרא קדישא בהתקפות אישיות מכוערות והפיצו כתבי פלסתר בחוצות ירושלים וניו יורק נגד כל הרבנים המעורים בבנייה במתחם.

    מיד בתחילת המערכה יצא מרן רשכבה"ג שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א – ואתו עמו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א במכתב מחאה נגד ההשמצות של הארגון הקיצוני אתרא קדישא אשר פתחו במלחמה מכוערת נגד מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א.

    במכתבם כתבו מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ שליט"א ומרן רשכבה"ג הגר"ח קניבסקי שליט"א, "כאשר אינשי דלא מעלי פערו פיהם ולשונם כנגד אחד מגדולי התורה בדורינו העומד בפרץ הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א הננו למחות בזה על כבודה של תורה. ויהי רצון שיחזרו בתשובה שלימה", על החתום – בכתב ידם של מרן הגר"נ קרליץ והגר"ח קניבסקי שליט"א.

    בשבועות האחרונים עם התקדמות הפרויקט וכניסת הדיירים למתחם, החל שוב גל השמצות מצד ארגון אתרא קדישא, שבמהלכן החתימו באתרא קדישא מספר רבנים מחוגים קיצוניים נגד הכניסה למתחם.

    .

    לאחר שהגורמים בעלי האינטרסים פתחו במסכת השמצות נוספת על הבנייה במתחם, נכנס מרן רשכבה"ג שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א לעובי הקורה, ולאחר שבוע של בירורים ודיונים ושמיעת כל הצדדים, כתב מרן שר התורה שליט"א במכתב מיוחד בכתב ידו, בו הוא מורה ומכריע להלכה ולמעשה כי המקום מהודר, תוך שהוא מברך את המתגוררים כי ברכת ה' תחול עליהם.

    במילותיו הקצרים וההיסטוריים קבע מרן רשכבה"ג שליט"א: "בעניין שכונת רמת אברהם (גולובנציץ) בית שמש, לאחר שפעלו על פי הוראת גדולי תורה והוראה, והשקיעו דמים רבים לבדיקת והכשרת הקרקעות, בוודאי המקום מהודר למגורי כהנים ויראי ה'".

    מרן שליט"א הוסיף בברכה כי "ברכת ה' יחול על כל המתיישבים שמה", וחתם בחתימת יד קדשו.

    מכתבו של מרן שר התורה מהווה סוף פסוק למאבק ולסגה ההלכתית, אם כי סביר להניח שהארגון הקיצוני אתרא קדישא ימשיכו להיאבק עד טיפת דמם האחרונה גם נגד מכתבו והוראתו הברורה של מרן רשכבה"ג שליט"א.

    מכתב מרן הגרח קניבסקי

     

     



    0 תגובות