- רדיו קול חי - -

בנט מאשים: "האמריקאים דוחפים להקמת ממשלת נתניהו-לפיד-גנץ"

יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, מגיב היום (שני) לדבריו של חותנו של נשיא ארה"ב וראש צוות תוכנית השלום בבית הלבן ג'ראד קושנר: "יש סכנה ברורה ומיידית למול עינינו: הקמת מדינת פלסטינית. בבחירות הקרובות השאלה היא – ימין או פלסטין".

עוד הוסיף בנט: "דברי קושנר מוכיחים את מה שכבר ידענו – ביום שלאחר הבחירות ידחפו האמריקאים לממשלת נתניהו-לפיד-גנץ שתאפשר הקמת מדינה פלסטינית על כביש 6 ולחלוקת ירושלים, ונתניהו ייאלץ להתיישר".

הם מתואמים: "נתניהו וטראמפ מתואמים ביניהם על עיתוי התכנית, מיד לאחר הבחירות.
גם הזחילה של מפלגת השמאל לפיד-גנץ פנימה לקואליציה ידועה מראש.

יש רק דרך אחת למנוע את זה והיא – מפלגת 'ימין חדש' חזקה ועוצמתית שתמליץ על נתניהו, אך תפעיל לחץ נגדי לבלימת פלסטין. בבחירות הקרובות השאלה היא זו – ימין או פלסטין".

ג'ראד קושנר אמר בהתייחסו לתוכנית השלום שעד לעכשיו נשמרה בסודיות, "הצלחנו לשמור בסוד חלק גדול מפרטי התכנית – זה דבר חשוב. בתכניות קודמות הפרטים הודלפו לפני הזמן וזה גרם לפוליטיקאים לסגת. ניסינו לנסח פתרונות מעשיים וצודקים לסוגיה הישראלית-פלסטנית שיהיו רלוונטים לשנת 2019. אנו רוצים שיהיה חופש לאנשים ושיוכלו לחיות בכבוד".

בהמשך דבריו התייחס להנהגה הפלסטינית‏: "יש היום פיצול גיאוגרפי בין הגדה לרצועה. אנחנו רוצים לראות את הפלסטינים מאוחדים תחת הנהגה אחת. הפלסטינים רוצים ממשלה לא מושחתת שדואגת לאינטרסים שלהם".

‏קושנר התייחס לשינויים באזור: "הסכסוך הישראלי-פלסטיני נוצל במשך שנים לצורך הסתה לקיצוניות. במשך שנים ההתנגדות לישראל איחדה את האזור. אבל עכשיו זה משתנה. אנו רואים שאיראן מהווה את האיום הגדול ביותר באזור".