אשר: "החרדים לומדים ליב"ה בלי כפיה"

    איתי גדסי No Comments on אשר: "החרדים לומדים ליב"ה בלי כפיה"

    חבר הכנסת יעקב אשר התייחס ללימודים במערכת החינוך החרדי ואמר: "הניסיון לכפות על מוסדות הלימוד להיות ממלכתיים גובל בסחיטה" | על מאבק השבת: "אנחנו "מבזבזים" תחמושת קואליציונית בשביל להיאבק על כבודה של השבת"

    ח"כ אשר צילום: אהרן קורן, פלאש 90
    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת יעקב אשר התראיין היום (שני) והתייחס לשורת נושאים שעל סדר יומה הפוליטי והחברתי של המדינה. "המאבק שלנו על שמירת השבת הוא לא בשבילנו, בשכונות שלנו היא נשמרת", אמר אשר בריאיון לכאן מורשת, "המלחמה היא בשביל אחרים שרוצים שהילדים והנכדים שלהם יגדלו במדינה עם צביון יהודי ומסורת ישראל. אנחנו "מבזבזים" תחמושת קואליציונית בשביל להיאבק על כבודה של השבת, הרי לשנות חוק עזר עירוני צריך לקבל אישור של משרד האוצר והפנים".

    לדבריו, "המקום היחיד שנתנו לראש העיר שיקול דעת בלעדי זה בנושא השבת. לכן עשינו את חוק המרכולים כדאי שגם השבת תקבל את הכבוד המגיע לה כמו בנושאים אחרים, לצערנו יש תחרות איזו עיר מתהדרת בפחות שמירת שבת וזה הפך לתופעה מסוכנת, הבעיה שגם ראשי עיר מתורבתים נגררים לתחרות הזאת. רון קובי הוא לא דוגמה כי הוא לא אויב של החרדים הוא אויב של טבריה כולה, ח"כ ממפלגת העבודה כבר אמר לו שהוא יגמור בכלא בגלל ההתנהגות שלו".

    בהתייחס לקמפיין הבחירות של יהדות התורה אמר: "המצע שלנו זו הדאגה לזכויות האזרח החרדי, בישיבות, בבתי הספר, בגנים ובמעונות ובמיוחד בנושא הדיור. הציבור החרדי נמצא בשוליים בגלל שפקידי הממשלה שמתכננים לא מכירים את הצרכים של המגזר החרדי, בנק הבוחרים שלנו זה לפחות שמונה מנדטים לפני שהולכים לשכנע נוספים. אם כל הציבור החרדי יבין את האחריות והזהות שלו ויצביע בלי לסמוך על קישוטים חרדים במפלגות חילוניות תהיה לנו הצלחה גדולה".

    בנוגע לאווירה התקשורתית המורעלת נגד סגן השר ליצמן: "אנחנו רואים כעת שיש קמפיין מתוזמן נגד סגן השר ליצמן, מפריע לאנשים העשיה וההצלחה שלו ואז מוחקים בבת אחת את כל ההישגים שלו בגלל קנאה או שנאה לדת".

    על נושא החינוך הממלכתי חרדי: "לימודי ליבה קיימים גם בבתי ספר חרדים, גם במוסדות המוכרים שאינם רשמיים. אף אחד לא מבטיח להורים שהילד שלהם ייצא גאון יותר בממ"ח. שר החינוך לשעבר פירון אמר: למוסדות החרדים המרכזיים לא אתן תקציב, מי שמוכן להגדיר את בית הספר שלו כממ"ח אתן תקציב".

    "זה מערך של סחיטה כדי לנסות ולהפוך את מוסדות החינוך שלנו ואת הדרך שלנו לדרך הממלכתית. ולזה מתנגדים כל הרבנים והאדמו"רים שמתווים את דרכנו. אם יש אנשים שאותם לא מעניין ההתנגדות של גדולי ישראל שנובעת מנימוק חינוכי טהור, אז אני לא יודע איך להסביר להם. אני כן יכול לומר להם שלוקחים אותם בשבי על כסף. אומרים להם: אם תקראו לעצמכם ממ"ח רק אז תקבלו כסף. זה נקרא סחיטה באיומים".



    0 תגובות