עקב קריסת מתקן ההתפלה באשדוד: המדינה מעמידה למכירה

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on עקב קריסת מתקן ההתפלה באשדוד: המדינה מעמידה למכירה

    הקמת מתקן ההתפלה באשדוד, לוותה בעיכובים משמעותיים ועד כה לא הושלמה במלואה, נוכח כשלים הנדסיים ותהליכיים רבים. כיום, המתקן מתקשה לספק את כמות המים החוזית אליה התחייב הזכיין ומצוי בקשיים פיננסיים מהותיים. המדינה מעמידה את המתקן למכירה פומבית, בתנאי שהזכיין יסיים את בנייתו על תיקוניו בתוך כשנתיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מו"מ מורכב – נחתם היום (ראשון) הסכם בין המדינה, הבנקים וחברת מקורות על מכירתו ותיקונו של מתקן ההתפלה באשדוד, במסגרת ההסכם שנחתם תועמד לזכות הרוכש קופת משאבים שתשמש אותו לטובת תיקון המתקן בפרק זמן של עד שנתיים

    מתקן ההתפלה באשדוד, שנמנה על חמשת מתקני ההתפלה הגדולים בישראל, הוקם על ידי חברת מקורות ייזום שהינה חברת בת של מקורות מים. המתקן בעל יכולת אספקה פוטנציאלית של 100 מיליון קוב מים בשנה המהווים כ-12% מהיקף צריכת המים הביתית והעירונית השנתית במשק.

    הקמת המתקן לוותה בעיכובים משמעותיים ועד כה לא הושלמה במלואה, נוכח כשלים הנדסיים ותהליכיים רבים. כיום, המתקן מתקשה לספק את כמות המים החוזית אליה התחייב הזכיין ומצוי בקשיים פיננסיים מהותיים.

    במטרה למנוע את קריסת המתקן ולאור מצבו של משק המים הזקוק לכמויות מים מותפלים בהיקף גדל היום ובעתיד, הגיעו גופי המדינה (החשב הכללי ואגף תקציבים במשרד האוצר, רשות החברות, משרד האנרגיה ורשות המים), חברת מקורות מים ומקורות ייזום והגופים המממנים בראשות בנק הפועלים, להסדר בנוגע למכירת מלוא מניות הזכיין והמפעיל על ידי מקורות במכרז פומבי, ותיקונו על ידי הרוכש.

    לדברי החשב הכללי, רוני חזקיהו, הסכם זה מהווה סיומו של מו"מ ארוך ומורכב שנמשך כשנתיים וחצי. הישג זה התאפשר בזכות שיתוף פעולה מצד כל הגורמים – המדינה, מקורות והגופים המממנים. ההסכם שגובש יספק וודאות לגבי אספקת המים מהמתקן, החשובה מאוד בעת זו של משבר במשק המים.

    מנכל משרד האנרגיה, אודי אדירי: ההסכם שנחתם היום הוא אבן דרך ביישום החלטת הממשלה שהעביר השר שטייניץ, של השינוי המבני של מקורות בכדי לאפשר פיתוח מואץ של משק המים בישראל ולהובילו למוכנות מלאה במקרה של המשך שנות הבצורת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין מה לעשות, ככה זה כשבונים ומתפעלים על חשבון חילול שבת קודש