שירו של אבא: כי תשא \\ יואב דיליאון

    יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: כי תשא \\ יואב דיליאון

    כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת 'כי תשא' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

    צילום: משה ביטון
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אומר אבא שלא סתם האריכו בפרשה את שני החלקים הראשונים בעליית הכהן והלוי. בכל הפרשה יש 139 פסוקים ו-2 הקטעים הראשונים יש 92 פסוקים וזה לא רגיל אלא מסביר אבא שהחלוקה הבלתי מאוזנת הזו נעשתה כדי שלסיפור חטא העגל יעלה לתורה לוי כי הרי שבט לא השתתף במעשה חטא העגל ולכן הלוי שעולה לא מתבזה כשקוראים לפניו את חטא העגל.

    עוד אומר אבא שכשמשה רגז על חטא העגל הוא אמר לקב"ה "מחני נא מספרך אשר כתבת" ומסביר אבא שמשה אמר לקב"ה מחני נא מספר-ך אשר כתבת. ואם תספרו אז פרשת תצוה היא הפרשה ה-20 בתורה.

    "אך את שבתותי תשמורו" אומר אבא לא סתם האזהרה הזו כתובה בלשון רבים כי התורה אומרת לנו שלא די בכך שאתה תשמור על השבת אלא עליך לפעול ולהשפיע על סביבתך שישמרו על השבת ולכן בלשון רבים.

    "ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם.." אומר אבא, כידוע בשבת יש נשמה יתירה ואצל אבא הכל מרומז בתורה. כי כתוב ביני ובין בני ישראל קחו את המילה "ביני" ראשי תיבות: בשבת יש נשמה יתירה.

    שבת שלום ומבורך!



    0 תגובות