התגובות לאיחוד גנץ לפיד: "מסוכן ליהדות"

    איתי גדסי 1 Comment on התגובות לאיחוד גנץ לפיד: "מסוכן ליהדות"

    המערכת הפוליטית מגיבים לאיחוד בין גנץ ללפיד | הליכוד: "הבחירה ברורה: זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו"

    דרעי צילום: דוברות ש"ס תל אביב
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המפץ בשמאל. התגובות במערכת הפוליטית למהלך האיחוד בין בני גנץ ליאיר לפיד. במפלגת "הליכוד אמרו: "הבחירה ברורה: זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו".

    מפלגת ש"ס נמסר: "החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים היא אומנתו. הזהות היהודית במדינת ישראל בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה".

    עוד אמרו בש"ס: "ש"ס תומכת בבנימין נתניהו לראשות הממשלה והצבעה לש"ס תבטיח הקמת ממשלת ימין ושמירה על המסורת היהודית והזהות היהודית של מדינת ישראל".

    ממפלגת הבית היהודי האיחוד הלאומי נמסר: "הבוקר הוכח כי פעלנו באחריות הגדולה ביותר לשמירה על הציונות הדתית וגוש הימין כולו. כעת ברור כי אל מול הסכנה הברורה של ממשלת שמאל בראשות גנץ וקידום תוכנית ה – 100 של טראמפ חייבים מפלגה ציונית דתית חזקה – היחידה שניתן לסמוך עליה שתשמור על נתניהו בימין".

    ממפלגת "כולנו" נמסר: "בזמן שמפלגות אחרות דואגות לעצמן לסידור עבודה, מפלגת כולנו נשארה המפלגה היחידה שדואגת אך ורק לציבור. למשפחה הישראלית, לחברה האזרחית ולמעמד הביניים. כולנו היא המפלגה היחידה שמציגה קו לאומי, חברתי וממלכתי. ימין שפוי ואחראי. ציבור הבוחרים ידע מי משרת אותו ומי מסדר לעצמו וחבריו".

    יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה: "ברכות לאיחוד המרכז שיהווה חלופה לליכוד. מול ממשלת ליכוד כהניסטים צריך ממשלת שמאל-מרכז ושמאל זה מרצ".

    ח"כ ישראל אייכלר בתגובה לחיבור בין גנץ ללפיד: "כל ילד חרדי מבין שמדובר במהלך מסוכן עבור היהדות החרדית. כעת הולכים וגוברים הסיכויים להקמת ממשלת לפיד שתעסוק אך ורק בדבר אחד: רדיפת המגזר החרדי וצרכיו הרוחניים והגשמיים. אם עד אתמול הייתה ההצבעה ליהדות התורה חשובה מעצם הזהות והגשמת הזכויות שלנו כאן, החל מהבוקר כל פתק בקלפי כמוהו כטיל כיפת ברזל. רק על ידי הצבעה מאסיבית ליהדות התורה נירט את המזימות השפלות של שונאינו. בסיעתא דשמיא אנחנו מוכנים לקרב. הגשנו כבר אתמול את הרשימה מתוך אחדות מרגשת, ומעתה עלינו לראות רק דבר אחד – מיצוי הכוח החרדי עד למאה אחוזי הצבעה כדי לרסן את כוונות הזדון של האיחוד המאיים".

    ח"כ מוטי יוגב, הבית היהודי, הגיב ואמר: "תפקיד רה"מ הוא לא קריוקי שמחליפים כל שנתיים. אני מעדיף לראות את נתניהו כרה"מ, מנוסה ממשיך ומנווט את הספינה של ישראל בין היעדים השונים. הבית היהודי תהיה לידו כשותף הנאמן בממשלה הבאה".

    לדבריו: "מפלגת הבית היהודי מייצגת קו נאמן לעם ישראל כולו אבל עם קווים שמאפיינים את הציונות הדתית של חיבור גדול לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורת ישראל. בדיוק בשל כך התחברנו לכל מה שאפשר למצות בציבוריות הדתית-לאומית במדינת ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לתגובות המבוהלות של הליכוד והחרדים אין שום ערך, ממילא שום חרדי נורמלי לא יצביע להם, ואם כן הוא לא יתפעל מאייכלר. כיון שהמפלגה החדשה אינה מביאה בסופו של דבר שום בשורה חדשה חוץ מהדמגוגיה הרגילה [לא שמענו על שום פתרון חדש, לבעיות המדינה, וברור לכל בר דעת שכל מי שייבחר יצטרך ללכת בדרכו של נתניהו, אפילו זהבה גלאון… שבחוצפתה כל מי שדואג לעם ישראל הוא "כהניסט"], ממילא מה שאנו רואים הוא רק צירוף של אנשים חדשים, שאיש מהם לא הוכיח את עצמו, ורק שוטה יסמוך על גנץ או לפיד שינהלו את המדינה יותר טוב מנתניהו, לכן התגובה האפקטיבית היחידה היא להציג אותם במערומיהם ולהציג כשוטים גמורים את מי שיצביע עבורם