קשיש התלונן על כאבי גב והציל את חייו

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on קשיש התלונן על כאבי גב והציל את חייו

    קשיש שהגיע למרפאת טרם בקריית גת, התלונן על כאבי גב, בבדיקה התגלה אצלו לחץ דם גבוה, שהביאה לביצוע בדיקת רנטגן, שם התגלתה בגופו בעיה רפואית נדירה, שיכלה להביא למותו בתוך שעות בודדות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רופאי מיון 'טרם' בקרית גת, הצילו את חייו של תושב העיר, שסבל מדיסקציה באבי העורקים ולולי האבחנה המהירה היה נפטר בתוך שעות בודדות.

    השבוע, הגיע תושב, כבן 76, למיון 'טרם' בקרית גת כשהוא מתלונן על כאבי גב. בבדיקה ראשונית שנערכה לאיש התברר כי לחץ דמו גבוה, ונשלח לבדיקת רנטגן. מייד כשהבחינו רופאי 'טרם' בתוצאות בדיקת הרנטגן הם נחרדו לגלות כי האיש מצוי בסכנת חיים מיידית.

    בצילום נגלה כי האיש סובל מדיסקציה באבי העורקים – תופעה שיכולה לגרום בתוך שעות בודדות למוות. מידיית הוענק לחולה טיפול ראשוני והוא הופנה בדחיפות להמשך טיפול בבית החולים.

    דיסקציה הנו סיבוך נדיר וקטלני. על פי ההערכות מתרחשים בארה"ב כולה כ – 7000 מקרים לשנה. התמותה ממצב זה גבוהה מאוד וגדלה ביחס ישיר לזמן ממועד הקרע בשיעור של 1% לשעה. לכן החשיבות באבחון וטיפול יעיל ומיידי.

    ד"ר זאב וימפהיימר סמנכ"ל רפואי ברשת 'טרם' אומר כי מדובר בתופעה נדירה יחסית. "האבחון של דיסקציה הוא לא קל מאחר שלא תמיד ישנם סימפטומים ברורים. במקרים כאלה התמותה היא גבוהה והאבחנה המהירה של רופאי 'טרם' ללא ספק הצילה את חיי החולה".

    WhatsApp Image 2019-02-20 at 17.27.32 WhatsApp Image 2019-02-20 at 17.27.33(1) WhatsApp Image 2019-02-20 at 17.27.33



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזה נס בעולם הזה