ריבלין לנשיא צרפת: "מוכרחים להילחם באנטישמיות"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ריבלין לנשיא צרפת: "מוכרחים להילחם באנטישמיות"

    נשיא המדינה שיגר מכתב לנשיא צרפת בשל אירועים אנטישמיים שאירעו לאחרונה ואמר: "השבוע חזינו בגילויי אנטישמיות נוראים ומטרידים המהווים עלבון לעם היהודי, לרפובליקה הצרפתית ולכלל האנושות"

    נשיא צרפת, עמנואל מקרון צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע גל האירועים האנטישמיים באירופה ובצרפת בפרט, שיגר נשיא המדינה רובי ריבלין היום (רביעי) אגרת דחופה אל הנשיא עמנואל מקרון בה הביע דאגה מהמצב והערכה לפועלו.

    בדבריו כתב הנשיא: "אני כותב לך ידידי גם ברמה האישית וגם בשם מדינת ישראל, כדי להביע את הערכתי לביקורך אמש בבית העלמין היהודי ב-Quatzenheim ובאנדרטת השואה בפריז. חילול הקברים היהודיים עם סמלים ניאו-נאצים, מהווה תזכורת מטלטלת לנוכחותה של האנטישמיות. לצערי, זהו לא מקרה בודד. רק השבוע חזינו בגילויי אנטישמיות נוספים, נוראים ומטרידים המהווים עלבון לעם היהודי, לרפובליקה הצרפתית ולכלל האנושות. בזמנים שכאלה דרושה מנהיגות חזקה וברורה, כפי שראיתי אצלך כשנפגשנו במהלך ביקורי בצרפת בחודש האחרון. פעולותיך, כמו גם דברייך, מהווים הוכחה ברורה להתחייבותך למאבק נגד האנטישמיות. זהו מסר חשוב לאומה הצרפתית ולקהילה היהודית המהווה חלק בלתי נפרד ממנה. אנו יכולים וחייבים להילחם בנגע הזה. יחד נתגבר על שנאה מכל סוג שהיא".

    לפני שעה קלה, שוחח הנשיא עם הפילוסוף הצרפתי פרופסור אלן פינקלקראוט, מהאינטלקטואלים הבולטים בצרפת, אשר חווה מתקפה אנטישמית אישית בימים האחרונים ברחובות פריז במסגרת מחאת "האפודים הצהובים", וביקש לחזק את ידיו ולהביע את תמיכתו בשם העם כולו.

    "אני מבקש להביע את תמיכתי המלאה לאחר המתקפה הפוגענית והנפשעת שעברת", אמר הנשיא לפרופסור והוסיף: "זוהי תזכורת מבעיתה לכך שאנטישמיות ואנטי-ישראליות צועדות לעיתים יד ביד ולא ניתן להפריד ביניהן. על העולם להיאבק בתופעה ללא פשרות והרכנת ראש".

    עוד הוסיף הנשיא בשיחתם: "שמעתי שהמפגינים קראו לך לחזור לתל אביב. אני בטוח שאתה יודע שתל אביב היא מקום נהדר, אבל לנו אין ספק כי כל יהודי זכאי לחיות בכל מקום שיבחר". הנשיא הזמין את פינקלקראוט שהודה לו על השיחה מעומק הלב, לפגישה בירושלים בביקורו הבא בארץ.



    0 תגובות