המונים רוקדים בקבר יוסף הצדיק זיע"א • צפו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on המונים רוקדים בקבר יוסף הצדיק זיע"א • צפו

    כ-3,000 מתפללים נכנסו הלילה לקבר יוסך הצדיק זיע"א שבשכם | בין הנכנסים: הגאון רבי דב קוק שליט"א | ראש מועצת שומרון: "דורשים להיכנס גם בשעות היום"

    צילום: דובר צה"ל
    8:18
    28.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף כ"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-2,800 איש נכנסו הלילה לקבר יוסף, זאת לרגל "פורים קטן", שנוהגים לציין בשמחה, שהתקיים אתמול ושושן פורים קטן המתקיים היום. וכחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מדי חודש המועצה האזורית שומרון באמצעות מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים.

    בין הנכנסים היו הגאון הגדול רבי דב קוק, מרבני העיר טבריה והרב שלמה לוי, ראש ישיבת ראשון לציון. למקום הגיעו בנוסף כ-250 עולים מצרפת שהגיעו יחד עם עמותת israel is forever.

    ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה למח"ט שומרון, אל"מ שגיב דהן, ולקצין ההגמ"ר של חטיבת שומרון רס"ן שלומי כהן שפעילותם מאפשרת כניסות סדירות לקבר יוסף ואמר: "אנחנו שמחים על הכניסה הזו הערב, אבל ממש כמו שבפורים קטן נהוג לשמוח אולם השמחה מוגבלת וקטנה מכיוון שעדיין לא הגענו למאורע האמיתי, לפורים גדול, כך גם אנחנו שמחים על הכניסה אולם שמחתנו מוגבלת, משום שראוי היה שנוכל להיכנס להתפלל באחד המקומות הקדושים לעם היהודי, ללא חשש, לאור היום. וכשיגיע היום הזה, ואנחנו מצפים מממשלת ישראל שתביא את היום הזה, אז תהיה השמחה שלמה".

    סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון ציין כי: "קבר יוסף הוא מקום של חיבורים. יוסף מחבר בין דתיים לחילונים, ימין ושמאל, עדות המזרח ואשכנזים מהצפון ומהדרום, כך על מפלגות הימין להתאחד. זה צו השעה. מי שלא רוצה לראות דחפורים באלון מורה, עליו להתעלות מעל ההבדלים הקטנים ולא להפקיר את ארץ ישראל".

    עמותת Israël is forever לגיוס הכוחות הציוניים דוברי צרפתית בראשות ג'ק קופפר , שהביאה למקום 250 עולים מצרפת הודיעה. "באנו לכאן לדרוש גישה חופשית לעם ישראל למקומות הקדושים שלו בארץ ישראל. באנו לדרוש ריבונות על כל חלקי ארץ ישראל. באנו להכריז כי מהים לירדן, יש רק דגל אחד: דגל מדינת ישראל".

    (קרדיט צילום וידיאו: גלעד הדרי, מנהלת קבר יוסף)



    0 תגובות